Ian is nu 3 weken en enkele dagen oud en heeft reflux. Er gaat geen ene voeding voorbij die hij volledig kan binnenhouden. Sinds eergisteren zijn we aan't proberen met Gaviscon voor zijn voeding, maar het helpt zeer weinig. We gaan het nog enkele dagen aanzien, daarna schakelen we over naar Zantac. Nu, omdat Ian zo vaak teruggeeft, heb ik er een héél slecht beeld van hoeveel hij nog in zijn maagje zitten heeft. Hij komt ook slecht bij. Zijn geboortegewicht was 3,890 kg. Nu zit hij bijna terug aan zijn geboortegewicht. Vorige week was hij op één week tijd maar 30 gr bijgekomen! In het ziekenhuis heeft hij ook enkele dagen op neonatale zorgen gelegen. Daar kreeg hij afgekolfde melk + aangevuld met NAN1 omdat mijn melkproductie erg slecht op gang kwam. Is het mogelijk dat ik nu mijn borstvoeding (die hij nu 100% krijgt) ook aanvul met NAN1? Ik heb het gevoel dat hij sowieso al weinig uit de borst drinkt en als hij daarna teruggeeft heeft hij na 30min/1u alweer honger. Dat kan mijn melkproductie óók niet blijven volgen
HAllo, Wat een nare situatie waar je in zit. Ik vind jouw situatie al dermate medisch dat ik het moeilijk vind om daar verantwoord dingen over te kunnen gaan zeggen zonder contact met de artsen. Omdat ik dat als LK via de mail niet reeel kan inschatten wil ik me daar niet aan wagen. Ik kan me voorstellen dat je erg twijfelt aan je productie. Deze kan je, wanneer aanleggen niet lukt of niet voldoende stimuleert, met kolven hoog houden. Als je ene aantal keren aanlegt dan zou je op 2 vaste momenten kunnen nakolven. Je geeft dan een extra boost. Evt in plaats van aanleggen 15 minuten dubbelzijdig kolven om rust in te bouwen. Het kolven kan overings best moeilijk gaan omdat de situatie waarin je zit behoorlijke spanning met zich meebrengt. Stress remt het toeschieten van de melk. Daarvoor kan je oxytocine neusspray gebruiken om het toeschieten te stimuleren. Natuurlijk kan je de BV aanvullen met NAN1. Bedenk wel dat minder vraag minder aanbod is, dus dan zal je wel moeten kolven om de productie contstant te houden. Succes Ilse