Te veel borstvoeding ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Momma, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn baby is vandaag 2 weken en ik geef haar vanaf geboorte borstvoeding ze is 4,2 kilo ongeveer was ze ook bij geboorte . Nu weet ik dat ze zeggen borstvoeding op aanvraag geven maar toch vraag ik me 2 dingen af. Als
    Ze begint te huilen geef ik haar 9 van de 10 keer gelijk de borst. Dit doe in natuurlijk na eerst de luier te checken en 10 minuten proberen te troosten. Als ze niet troostbaar is geef ik het haar gelijk. Ze drinkt dan ook en valt meestal in slaap. Nu vraag ok mij af doe ik dit te vaak en kan ze hier aan wennen?!
    Mijn andere vraag is ik heb weleens gekolfd maar blijft moeilijk om te weten of ze genoeg krijgt. Ik lek vaak alle kanten dus heb wel genoeg borstvoeding. Ik probeer een ritme van om de 2/4 uur te houden. Maar soms dus veel vaker door gehuil. Krijg ze wel genoeg voeding binnen?! Ze drinkt meestal maar 7/10 minuten . Is dat wel genoeg?

Kan het ook zijn dat mijn borstvoeding niet voedzaam genoeg is?! Ik drink veel water en probeer wel genoeg te eten maar zitten soms dagen tussen dat ik geen fruit of groente eet.

Wanneer kan ik starten met afgekolfde melk aan de fles te geven om in ieder geval even op stap te kunnen om 1 fles te geven?!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je lichaam is nog heel erg aan het afstemmen op voeding en hoeveelheid van je kindje. Goed dus om haar direct te voeden bij vraag. Kijk goed naar hoe ze drinkt: aanhappen en goede slokken, een keer of 5 tot 7 en dan pauze, waarna ze weer begint met slokken. Dit is een goed ritme.
    Merk je dat je kindje minder slokken neemt of duren de pauzes langer dan het drinken, dan kun je stimuleren: aai over bol, praten. Drinkt ze niet echt meer door, dan wissel je van kant.
    Dit doe je gedurende 20-30 minuten. Ze heeft nu een goede voeding genomen.

Kijk naar plasluiers. En hoe poept ze?

Met ongeveer 4 weken kun je starten met kolven en oefenen met een flesje geven. Kolf in de ochtend, dan heb je vaak wat meer melk. Je hoeft geen hele fles te kolven, als je 40 cc kolft is dat ook goed om te oefenen. Ook kun je meerdere keren kolven en dit tot een flesje opsparen.

Veel succes!

3. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor reactie!! Mag ik een hele fles kolven en geven?
    En mag ik soms 2x per dag een fles geven?? Ik wilde met 3 weken starten met oefenen. Mag dit ook?!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, kan allemaal :)

5. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013