Hallo! Een (misschien vreemde) vraag voor jullie: Ik heb een babybadje met standaard (nog van mijn zoontje, die nu 4jr is). Onze 2e is nu 1,5wk oud en om te proberen had ik hem met de kraamhulp ook een keer in een grote emmer gebadderd. De wens voor aanschaf van een Tummy Tub was gelijk een feit, dus heb al op internet etc. rond zitten kijken. Ik kan natuurlijk via internet (of gewoon bij een Pr*natalwinkel) een Tummy met speciale standaard aanschaffen. Maar ik vroeg mij af ... past zo'n Tummy Tub ook in een babybadje? Toen wij onze kleine Tom in een grote emmer deden, hadden we de emmer in het babybadje gezet (die weer op een standaard staat). Ideaal eigenlijk. Want als een Tummy past, dan hoef ik niet speciaal een standaard aan te schaffen (-> aangezien je natuurlijk niet zo lang met een Tummy doet als met een baby badje). Iemand een idee?
Ik heb een tummytub van bebejou gekocht en die kan ik gewoon vast klikken op de standaard van het badje.
een tummy tub van bebejou past niet in een badje... een shantala misschien wel, die zijn smaller. anders misschien de tummy tub op de commode zetten
Hoi, Ik ben kraamverzorgende en idd als je een tummy hebt kan je die gewoon in het babybadje plaatsen. Zo doe ik het ook altijd. Sommige mensen hebben bijv. zo'n doorzichtige en die passen dan weer neit in zo'n standaard van het badje. Dus gewoon erin zetten dan. Gaat prima. Alleen voor de mooie foto's is het soms even googelen hihi. Onzin om er dus een aparte standaard voor aan te schaffen. Je hebt idd ook speciale standaards van bebejou waar een tummy al in past, klikt erin vast. Maar dan moet je wel een tummy ook hebben van dat merk. Die grote tymmy's van bebeyou passen idd niet in het badje, maar als het goed is als je zo'n tummy hebt dan heb je ook de standaard.
@MamavanJordy: bedankt voor de handige tip! In dat geval zou ik dus best een losse Tummy kunnen bestellen en deze dan in het badje kunnen plaatsen. @Marlous80: op de commode plaatsen lijkt mij niet zo handig, aangezien je de commode na het badderen gelijk weer nodig hebt
Loop even de plaatselijke Prenatal binnen en pas wat combinaties...........of is dit een iets voor de hand liggende reactie? :
ik heb een shantala tummytub en die past zo in het badje van Bebe-jou. gekocht op marktplaats voor 6,-. Ons zoontje vond het helemaal niet leuk in een gewoon badje en zo ging het prima.
er staan complete tubs met standaard voor 15 euro op marktplaats? misschien een idee, als het toevallig bij jou in de buurt is?
Ik zette de tummy tub altijd in de wasbak in de keuken. Aankleedkussen aan de andere kant. Werkte geweldig en het was ook lekker warm voor uk, boven is het bij ons altijd koud.
Wij hebben een tummytub aangeschaft inclusief de mooie gietijzeren standaard op marktplaats, was maar 30 euro! Marktplaats in de gaten houden loont echt wel.
Zulke mooie standaarden zijn inderdaad prachtig ja. Ik had ook al op MP gekeken, maar meer bij ons in de buurt (straal van 25km.), want als je zoiets op moet sturen, denk ik dat de portokosten flink hoog op kunnen lopen ... of niet?
Update: ik keek nogmaals eens op Marktplaats en er was net weer een nieuwe advertentie gezet, een tummy tub met mooie gietijzeren krulstandaard (die je normaliter nieuw koopt als set voor zo'n 70 euro). Ik mag 'm voor 30 euro op komen halen, het is 40km verderop dus prima te doen. Ben helemaal blij!
Ik heb een bebejou badje en een "echte" doorzichtige tummy tub, die niet op de standaard past. Ik heb geprobeert (zonder zoon ) om hem in het badje te zetten, maar bij ons wil het op geen enkele manier, want hij staat dan heel onstabiel en gaat glijden.....ik doe het nu op de keukentafel.....en dat gaat heel goed. Het is alleen een gesjouw met alle spullen.