voeding neemt af wat nu?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Stinkerbell, Mar 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Ik ben sinds een dikke week weer aan het werk. Nu merk ik met kolven dat mijn melk sterk terug loopt. Wat moet ik nu doen? Ik ben bang dat ik dadelijk niet meer genoeg kolf. Savond komt er ook net geen hele voeding meer uit. Ik heb nog wel een heel klein beetje diepvries.
    Wat kan ik nu het beste doen? Toch maar gaan afbouwen? En vast beginnen met een voeding te vervangen voor kv? Het is toch slecht als de kleine dadelijk uit het niets bijv drie kv moet hebben?
    Vind dit zo niet leuk. :x

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe vaak kolf je op een werkdag? Hoe lang kolf je?
    Hoe is je toeschietreflex?
    Hoeveel dagen werk je, hoeveel uur ben je weg?

3. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    @dirksmama
    Sorry is weer mijn zoveelste vraag. Ben wel blij dat ik altijd goed advies van je krijg. :)

Ik kolf drie keer per dag, 10 minuten. Ik heb wel een toeschietreflex maar niet zo heel erg als in het begin zeg maar. Ik werk nu nog vier dagen en ben gemiddeld negen uurtjes weg.
    Ik denk dat ik toch maar met 1 fles kv moet gaan beginnen. Het was vanochtend al 1 derde minder dan normaal. En savonds heb ik niet eens meer een hele voeding.

4. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    is het geen optie om wat vaker te kolven?
    misschien dat het dan net genoeg is

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ik had even een terugloop in mijn melkproductie toen ik ging werken, maar dat kwam vanzelf weer goed na 4 weken ofzo. (ik moet er wel bij zeggen dat ik maar 3 dagen werk en jij werkt praktisch fulltime).

Ook voedde ik live op de creche. Ben jij in de gelegenheid om live te voeden? Je kindje haalt veel meer uit de borst dan de kolf dat kan.

Hoe veel live voedingen geef je trouwens nog, naast de 3 kolfbeurten?

Marla

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou sowieso even bij de ha een syntocinon neusspray vragen omdat bij kolven de tsr pas heel laat of niet op gang komt. Het is zonde als daardoor je productie terugloopt! Ik kan ook heel slecht kolven terwijl ik heel goed live kan voeden!;)

7. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    Hallo,

ik ken het probleem wel, ik kolf voor twee voedingen en hij heft er drie nodig. Hij krijgt dus per dag op kdv een kv, thuis helemal niet.
    Ik leg Luuk vaker aan, als ik denk het is erg terug gelopen en binnen een dag os er voldoende.

OP dit moment 5 weken na het beginnen, kolf ik niet voldoende, maar heb wel voldoende om luuk te voeden zonder extra te kolven.

succes!

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hai!

Ik lees in je andere topic dat je (soort van) ongesteld bent geworden. Hierdoor kun je tijdelijk een dip in je productie krijgen. Je borsten moeten ook wennen aan een kolf.
    Wellicht wat vaker kolven. Ik zou even kijken hoe het na je menstruatie gaat voor je iets besluit.

Succes!

Share This Page