Weekend weg en borstvoeding willen blijven geven

Discussion in 'Borstvoeding' started by victoria, Aug 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    Hallo borstvoedende dames,

Ik heb een vraagje voor een vriendin van mij. Zij geeft haar baby van zes weken borstvoeding en dit gaat heel goed. Als de baby twaalf weken is, is zij een weekend weg. Hoe kan ze dan toch borstvoeding blijven geven? Ik dacht dat je wel zou moeten kunnen afkolven om zo een voorraad aan te leggen. Maar wat zijn de beste momenten om dit te doen? Iemand tips? Of misschien een tip waar wij dit kunnen terug vinden op internet? Ik kon op de borstvoedingssite niets vinden.

Groeten Victoria

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI....

Weet niet of haar kindje beide borsten helemaal leeg drink...
    Maar misschien kan ze na het voeden nog even (beide borsten) helemaal leeg kolven....

Het is wel zo dat dit de productie wat verhoogd, omdat het lichaam "denkt"... dat er meer gedronken heeft....

Heeft ze al ervaring met kolven?

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Als ik het goed begrijp gaat je vriendin weg zonder kind?
    Dan weet ik het eigenlijk niet :oops:
    Ik ga niet langer dan een half uur weg zonder mijn kindje(wat borstvoeding krijgt)
    Dus aan mijn antwoord heb je eigenlijk niets :oops:

Ik denk alle voedingen afkolven inderdaad,maar is de kleine al gewend om uit een flesje te drinken?

4. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    ramona @ wij hadden inderdaad ook bedacht dat ze na een voeding kan gaan kolven. Maar ze heeft nu al overproductie dus is bang dat ze dan helemaal extreem veel gaat produceren.

Nathalie @ ze gaat inderdaad het weekend weg zonder beebje. Ze heeft al wel een aantal keer gekolfd en deze voeding met flesje gegeven om te kijken of beebje dit zou accepteren en dit ging goed.

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja meer produceren gaat ze zowiezo... ook als ze tussen de voedingen door gaat kolven.. (dan helemaal trouwens....!)...
    Ze gaat nu extra melk afnemen... want ze moet reserves hebben, naast de voedingen...
    Denk toch echt dat er niets anders opzit... dan erna kolven... en dan elke keer maar kleine beetjes extra dat haar borsten niet te veel extra gestimuleerd worden...

Tijdens het weekendje weg moet ze ook op de voedingstijden kolven om haar bv in stand te houden, maar daar heeft ze wel rekening mee gehouden toch?

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

's Ochtends heb je meestal het meeste melk, dus ik zou na de ochtendvoeding gaan nakolven. Als je dat gewoon elke dag standaard doet, dan heeft ze genoeg melk voor dat weekend en een leuke voorraad voor als ze weer gaat werken. Op meerdere momenten van de dag kolven zou ik niet doen ivm overproductie. En ze heeft nog alle tijd dus...

7. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    Oke bedankt voor de tips. Ik ga het aan haar doorgeven.

8. Bri

Bri Niet meer actief

en BLIJVEN oefenen met flesjes drinken! ook als ze het goed kunnen, kunnen ze het 'verleren' als je het een week of zo niet meer laat doen. uit een speentje drinken is toch een andere techniek dan uit een tepel.
    Hoeft echt niet iedere dag, maar zo eens in de twee a drie dagen een flesje afgekolfde melk ipv borst, is een goede training.
    Voor de rest heb ik mijn tips hier al gezien: 's ochtends voor- of nakolven en invriezen. En tijdens het weekendje weg ook kolven.
    Hahaha, wij gingen één nachtje weg toen de kleine 3 maanden was. Denk je nog: lekker uitslapen... maar om 6 uur werd ik wakker met vreselijke stuwing en een enorme melklekkage! :)

En o ja: lekker genieten van een weekendje weg! (ook al zal ze d'r baby vast missen)

Share This Page