Laat, heel laat achter een zwangerschap komen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kenzaaa, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Wie heeft dat ook gehad?
    Ik ben het nog een beetje aan het verwerken allemaaal.

Ik voelde mijn lichaam veranderen, terwijl ik na de bevalling heel fanatiek aan het sporten weer was geslagen. Alles strak. Maar mijn borsten waren ineens zo groot en gespannen, buikje opgezet. Ik dacht misschien mijn darmen, had problemen met naar de wc gaan. Tot ik 3 weken geleden positief testen BAM zwanger.

Ik kon niet gelijk bij verloskundige terecht, 2 weken later intakegesprek en van de week de termijnecho. Weer een shock.
    22 weken en 3 dgn zwanger wait what ik heb een zoontje van 28 weken (ruim 6,5 mnd) .. Ik kan het nog steeds niet geloven allemaal.

Enige opluchting, de 20 weken echo oke inmiddels 22 weken echo gehad en alles zag en goed en gezond uit. Gelukkig.

Ik kan het nog steeds niet bevatten allemaal.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Jeutje dat is inderdaad een schrik!! Wel gefeliciteerd!

3. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Whoo.. dat is wel even schrikken ja!
    Gefeliciteerd en succes!

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wow! Gefeliciteerd! Natuurlijk moet je dit even op een rijtje zetten. Maar jullie zijn blij dat het gezond is. Dus jullie hebben besloten ervoor te gaan. Jullie kindje mag blij zijn met jullie!!! Je kunt het!

Het is misschien even een tropenjaar straks maar jouw kindjes hebben straks maatjes aan elkaar!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wow, dat is even schrikken ja!! Toch van harte gefeliciteerd!!

Hier kan ik er mij persoonlijk echt niks bij voorstellen, mijn lichaam reageert zo ontzettend heftig op een zwangerschap dat ik het tot 2 x toe de week voor de test al zeker wist. Maar kan mij ook voorstellen dat je misschien denkt dat het allemaal nog bij het ontzwangeren hoort ofzo en datje het daardoor niet opmerkt.

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje meid, dat zal inderdaad schrikken zijn, je bent plots al een halve zwangerschap verder! Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat alles in orde is.

Mijn zusje was van de 2de uitgerekend op de 1ste verjaardag van de oudste. Het is inderdaad zwaar in het begin maar het komt wel goed, het is net als met een tweeling.

In ieder geval heb je niet de onzekerheid van de prille zwangerschap gehad, dat is wel weer een voordeel! Ga lekker nog even genieten van je oudste voordat je weer mama wordt :)

7. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Dank je wel allemaal.

Ik dacht ook hoe kan je niet merken dat je zwanger bent, maar ik heb werkelijk geen een zwangerschapskwaaltje. Ja moe, maar ik heb dan ook een heel klein actief energiezuigertje rondkruipen.
    Totdat mijn borsten heel erg gespannen en groot aanvoelden, toen pas ging er lichtje branden. En sindsdien voel ik ook dat het niet mijn darmen meer zijn, maar een kleine bby die aan het rondschoppen is.

Ik mag over 2 weken weer een echo, om naar de groei vd baby te kijken dus ben benieuwd. Ik ben al over de helft vd zwangerschap zonder maar ook iets te merken. Nooit gedacht dat zoiets echt kon gebeuren.

God 2 babies binnen een jaar :(

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd, maar ook veel sterkte om met al die hormonen in je lijf te verwerken dat je in ene nog dit jaar weer moeder gaat worden.

Mijn zwager scheelt 11 maanden met zijn jongere broer, hij heeft er hele fijne herinneringen aan dat ze zo weinig in leeftijd schelen.

En toen ik net bevallen van mijn oudste zoon in het ziekenhuis lag, lag er bij mij op de kamer ook een moeder die er ook pas na 20 weken achter gekomen was. Ook zij had al 2 kinderen, maar ze zat in de 'al lang uit de luiers' fase.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wow das schrikken! Gefeliciteerd :D

10. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Zo, dat is snel! :$ Maar gefeliciteerd!
    Mijn meiden schelen 13 maanden en het is echt in één woord GEWELDIG! Ze hebben altijd hun beste vriendinnetje in de buurt. En voor mij ook: na een wat heftig eerste jaar (maar ja...dat is altijd zo met een baby) was het ideaal dat ze vrijwel altijd in hetzelfde ritme zaten en dezelfde dingen leuk vonden. En nu nog steeds gaan ze samen op kamp en overal op af. Echt, alleen maar voordelen.

11. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Wow. Ik blijft dat bijzonder vinden. Dat je er pas laat achter komt. Is vast en zeker ff schrikken!

Gefeliciteerd! :D

12. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Dat is even schrikken! Ineens alles in een stroomversnelling, leven in een klap weer op zn kop. Heb vertrouwen in je gezinnetje ;) gelukkig gaat alles goed met de kleine. Zolang je er maar voor zorgt dat je er met anderen over kunt praten. Het is nogal overdonderend nieuws.

Snap het op zich wel. Met 12 weken wisten we het pas.
    Nieuw leefritme, niet bezig met zwanger worden, nauwelijks symptomen die ook nog eens op andere manieren te verklaren zijn.

13. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Wow dat is inderdaad schrikken! Maar gefeliciteerd! Hopelijk zijn jullie snel aan het idee gewend en kunnen jullie ook snel genieten van de zwangerschap (en natuurlijk van jullie andere kindje).

14. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Poeh, wat een schok moet dat zijn. Gefeliciteerd, denk ik.

Hier was een tijdje geleden ook een vrouw die er pas met 20 weken achterkwam. Zij had volgens mij al drie kinderen en absoluut geen plannen meer. Die heeft nog een heel langlopend topic gehad, ik weet alleen absoluut niet weer wie het was. Wie weet reageert ze hier nog.

15. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Wow dat moet inderdaad een schok geweest zijn zeg... Dat moet allemaal ff een plekje krokgen... Heel logisch...
    Ik hoop dat je er toch van kan genieten!

16. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Wow dat is wel even schrikken Ja! Wel supergaaf dat je kindjes straks lekker kunnen spelen samen! Hopelijk kun je gauw wennen aan het idee. Je hoeft in ieder geval 20 weken minder lang af te tellen ;)

17. soeee

soeee Niet meer actief

Wow, schrikken!! Maar gefeliciteerd :D Een kennisje van mij kwam er pas met 7 (!!!) maanden achter. Lekker gefeest, gedronken, maar nog geen 2 maanden later bevallen van een gezond jochie, hij doet het echt super goed! :)

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Wow, dat is toch wel heftig!

Ongepland zwanger raken is toch emotioneel en als je dan ook zomaar de helft van zwangerschap hebt 'gemist', kan me voorstellen dat het echt iets met je doet... Veel over praten en spuien lijkt me altijd goede tip om dingen een plaatsje te geven. En misschien kon je hier een 'lotgenootje' tegen?

(kennis van mij wist niet dat ze zwanger was tot ze krampende buikpijnen kreeg en opeens een sloot vruchtwater verloor ;)... en thuis plotseling beviel van een 3e kindje, 4600 gram... Echt waar ze die gelaten had!?)

19. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    gefeliciteerd ten eerst,ik kwam er afgelopen zomer achter bleek 17 weken te zijn toen,geniet ervan je zult misschien op het einde ook denken mag van mij nog even duren,denk dat het toch door de gemiste weken komt! fijne zwangerschap

20. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Wauw! Lijkt me heel onrealistisch gevoel wat je dan overkomt. Gefeliciteerd! Een vriendin van mij wist met 6 maanden pas dat ze (ongewenst) zwanger was en rookte en dronk volop, ze was ook pas 17 toentertijd. Ze wist niet wat haar overkwam, midden in examens.. Maarja ze kon het dus ook niet meer weg laten halen. Zit jij toch in een betere positie 😊

Deel Deze Pagina