Ik zou die cursus écht volgen. Bv is heel makkelijk als het eenmaal lekker loopt, maar je kunt tegen zoveel dingen aanlopen. Ook krijg je zoveel verwarrende adviezen van mensen die er eigenlijk niet zo veel verstand van hebben. Ook een kraamverzorgster kan soms hele slechte adviezen geven helaas.. Het is echt echt aan te bevelen je er een beetje in te verdiepen van te voren. Ik vond het ook fijn dat mijn man mee was geweest en daarom ook eea erover wist (hij was bang dat hij de enige man zou zijn, maar dat was gelukkig niet zo) Het boek van Stefan Kleintjes is ook fijn als voorbereiding, werd al genoemd.
Ik heb een borstvoeding pakket via de zorgverzekeraar met korting. Zij betalen het grootste gedeelte en ik maar 50 euro. Heb me net aangemeld. Is via FBTO.
Ik ga wel zo'n cursus doen. Maar bij ons is die gratis, maar anders had ik het ook wel gedaan. Denk wel dat het zinvol is
Vandaag dan uiteindelijk naar een borstvoedingscursus geweest. Deze was gratis en vond het dus de moeite waard om te gaan. Veel nuttige dingen gehoord en gezien en helemaal geen regeltjes van je moet dit of je moet dat. De vragen kunnen stellen die ik had. Vriend was mee en zelfs die vond het interessant. Geen spijt van dat ik ben geweest. Ze hadden alleen geen airco dat was vandaag wel een beetje lastig en jammer.
Ik heb t niet gedaan had me ook niet veel geholpen, maar heb wel 2,5 jaar bv gegeven waarvan vanaf 1 jaar fulltime afkolven. Echt niet om iemand af te kraken zo bedoel ik het niet, maar als ne puur alleen naar je kindje en terug in de natuur gaat regelt veel vanzelf, verkeerd aanleggen gebeurd ook na een cursus of andere problemen als tekort tongriempje, zijn bijkomende problemen. Het allerbelangrijkste met bv vergeet de tijd hoe vaak hoe veel en leg alle goedbedoelde adviezen naast je neer Cursus of niet gevolgt, als je het gevoel heb dat het niet lekker loopt wacht niet te lang en schakel een lactatiekundige in, kraamvrouw weet van alles een beetje, met soms hele verkeerde adviezen, een lactatiekundige, het is haar vak!!!