Hallo ik heb een aantal hele dringende vragen.. Ik heb een medicatie gekregen die ik zo snel mogelijk moet innemen. Helaas mag ik na inname 8uur lang geen bv geven. Ik heb alleen geen genoeg voorraad voor 8uur lang denk ik! Ik heb vannacht kunnen kolven toen hij doorsliep ik heb nu een potje staan van 180cc, ik probeer nu tussen de voedingen overdag te kolven maar het schiet niet op! Tot nu toe nog maar 60cc kunnen kolven. Overdag drinkt hij namelijk om de 2 uur en wanneer ik heb gekloft is hij met de volgende voeding erg boos en lang aan de borst omdat hij er dan met moeite melk uit krijgt! Er zijn een aantal supermarkten open, ik baal als een stekker maar ik wil graag kunstvoeding in huis hebben voor het geval ik geen genoeg melk voor hem heb. Maar ik ben super onzeker en heb echt geen flauw idee wat en welke ik moet kopen!? Ik heb even op internet gekeken en denk dat ik gewoon Nutrilon standaard 1 moet kopen? Is dit goed? En is het erg om voor een keer kunstvoeding te geven? Ik geef hem wel vaker afgekolfde melk uit een fles dat is het probleem niet maar het feit dat ik voor het eerst iets anders ga geven dan moedermelk maakt me super onzeker ... (Overdag drinkt hij om de 2 uur, in de nacht zit er soms 4uur tussen. Ik ga de medicatie innemen in de avond dat lijkt mij het slimste ook omdat ik niet zo veel melk eruit krijg nu.) Ons kleintje is 8 weken oud.
Ja gewoon Standaard 1, merk maakt niets uit want is allemaal ongeveer hetzelfde. En nee dat is niet erg, waarom zou dat erg zijn? Zoveel babys drinken dat
Nee het is niet erg.wel zou ik kijken of je echt geen alternatief medicijn kunt nemen dat wel kan met borstvoeding en mocht dat echt niet kunnen kolven in die tijd dat je niet kunt geven en dat weg spoelen.
Dat is het eerste waar ik naar heb gevraagd, maar het is er niet. Ik ga inderdaad tijdens en na die 8uur eerst alles leeg kolven en weggooienvoor ik hem weer aanleg.
Gewoon zorgen dat je standaard 1 in huis hebt.. Merk maakt niet uit. Je maakt je onnodig zorgen, met een keer flesvoeding is natuurlijk niks mis en wie weet heb je het straks niet eens nodig.. Als je kindje elke 2 uur drinkt zal hij waarschijnlijk max 80 per keer drinken ongeveer.? Dan heb je nu al 3 voedingen..
Heb je op lareb.nl gekeken of het echt niet kan? Vaak zeggen artsen en apothekers maar wat omdat ze het eigenlijk niet weten. Als je wil zeggen om welk medicijn het gaat, dan wil ik best even met je meekijken ( mag ook in PB!)
Lijkt me slim inderdaad om het medicijn te nemen tijdens de periode dat je de minste voedingen verwacht. Waarschijnlijk heb je genoeg gekolfd en anders is 1 keer een beetje flesvoeding heus niet erg hoor! Je zegt dat je de medicijn zo snel mogelijk moet innemen, jouw gezondheid is ook belangrijk, dus ik zou niet teveel stressen en erop vertrouwen dat je je goed hebt voorbereid door te kolven en als het nodig is, heb je flesvoeding achter de hand.