Hoi Mama's, Ik ben op dit moment zwanger van ons 2de kindje. Ik heb mijnn dochter 6 maanden borstvoeding gegeven. Aan het eisen van deze periode kwam ik op internet een Borstvoedingsdoek tegen. Ik liep altijd te 'klooien' met een xl hydrofiele. Z'n Borstvoedingsdoek leek mij handig en echt iets wat ik toen miste. Nu met de feestdagen voor de deur (en geen idee wat ik moet vragen) kwam het idee van een Borstvoedingsdoek weer in mij op. Nu lees ik op internet overal dat het onzin is, je hoedt je niet te schamen/af te dekken als je voed. Mijn vraag hebben jullie z'n doek gehad? Ben ik de enige die blijkbaar wat preutser is? Mijn dochter was er makkelijk en vaak met vriendinnen pp het dorp op een terras gezetten waar het fijn wat om wat af te dekken.
Nee geen bv doek gehad. Ik vind het ook fijn als het wat afgeschermd is, maar met zo'n bv doek vind ik het erg overduidelijk wat je aan het doen bent. Hoe ik het doe: voedingsbh, topje, trui (oid ) aan. Bh los, topje omlaag, onder de borst trekken en trui omhoog. Dan baby aanleggen. Je ziet zo eigenlijk niks. Je kun dan ook nog een dekentje over je baby'tje leggen als je dat fijner vindt.
Ik heb er geen, het lijkt me juist dat je heel erg de aandacht trekt met zo'n doek. Maar ook omdat ik wel in de gaten moet houden hoe mijn kind drinkt omdat de melk nogal hard stroomt en alles eronder zit als hij even los laat. Discreet voeden is dus sowieso een uitdaging. Maar als jij denkt dat het voor jou handig is, waarom niet.
Je hoort je niet te schamen... Ik denk dat dat nog altijd een gevoel is, en dat niemand je kan zeggen wat hoort en niet hoort. Ik vind het bijvoorbeeld wél erg lastig, voeden in het openbaar. Mede doordat ik grote borsten heb en zoon nogal vaak hapt en weer loslaat. Ik vermijd het dus liever. Zo'n doek vind ik zelf heel onhandig. Ik vind dat je daarmee nog meer de aandacht vestigt op wat je aan het doen bent.
Ik had altijd een grote dunne sjaal om mijn nek. Gewoon om mijn borst af te dekken (heb best grote borsten en ben best wel preuts). Vond het gedachten erachter niks om mij baby te verbergen, hij bewoog te veel en zo een doek zou hem alleen meer afleiden.
Ik had een sjaaltje, mijn oudste was echt super snel afgeleid en daarom gebruikte ik dat sjaaltje dus, zodat het voor haar rustiger was. Mijn jongste was niet afgeleid, voor haar nooit een sjaaltje gebruikt. Ik voedde met laagjes kleding dus bv trui omhoog en dan randje van hemdje omlaag; zo zagen anderen echt niks hoor, gewoon een baby'tje tegen mij aan. Ik was een keer op een verjaardag en daar vroegen mensen na een paar uur ineens of mijn dochter geen honger kreeg zo langzamerhand... ik had haar al 3x aangelegd zonder dat ze 't hadden gezien
Voedingskleding en evt een sjaal en je voed veel onopvallender is mijn ervaring! Hier ook preuts maar ik voed overal!
Nooit zo'n doek gebruikt, ook geen hydrofiel. Ik denk dat je er inderdaad alleen maar meer aandacht door krijgt. Ik voed (bijna) overal. Ik heb altijd twee lagen kleding aan. Shirt of trui kan omhoog, hemd omlaag. Zoals Fuddey omschrijft. Daarbij soms een sjaal en je ziet haast niets. Een tip die ik hier eens heb gelezen: ga eens thuis voor een spiegel zitten voeden. Dan kan je zien hoeveel (of hoe weinig) je kan zien.
Nee nooit gebruikt, had er zelfs nog nooit van gehoord. Ik voed mijn dochter nog ( 10.5 maand), en heb altijd of een wijd vest aan die ik half over dr koppie trek, of een gewone hydrofiel. Een xl hydrofiel vind ik zelf ook onhandig. Ik pak de punt van een gewone hydrofiel en trek die vanaf de buitenkant naar binnen onder m'n bh bandje. Niks te zien . Ik ben inmiddels ook heel makkelijk. Als mensen zoveel moeite willen doen om iets te zien, leef je uit.