Hoi dames, De zuigkracht van mijn kolf lijkt af te nemen. Ik heb hem al meerdere keren uit elkaar gehaald en extra gereinigd maar het mag niet baten. Soms als ik de onderdelen er even opnieuw opdoe doet hij het weer beter maar de keer erop is het weer mis. Ik heb een enkelzijdige kolf van avent. Baal ontzettend want moet over anderhalve week weer werken en om nu weer een nieuwe aan te schaffen zie ik niet zo zitten. Iemand tips wat het zou kunnen zijn?
Is alles goed ontvet? In de vaatwasser willen de onderdelen hier nog wel eens minder schoon uitkomen dan met de hand. En anders: zijn je onderdelen al wat ouder? Vooral het zachte membraan kan verouderen (kan versterkt worden door heet water bij een vaatwasser of steriliseren). Dan is de oplossing nieuwe membranen kopen.
Hij is al wat ouder ja! Heb 'm bij m'n dochter ook gebruikt, 3.5 jaar geleden. Ik doe hem nooit in de vaatwasser was hem altijd met de hand af en kook de onderdelen zo nu en dan uit
Is waarschijnlijk dat je dat witte onderdeel moet vervangen, waar de melk doorheen druppelt om zo maar te zeggen. als die niet meer goed aansluit krijg je geen goed vacuüm meer.
Oké bedankt voor de tips! Zullen ze zoiets nog wel hebben van een verouderde kolf? Ze hebben inmiddels een andere bij avent.
Jazeker gewoon op de website van Philips. Als je model intikt krijg je alle producten die erbij horen.
En anders even na laten kijken bij een lactatiekundige. Die kan hem vaak tegen een vergoeding even nakijken.