bijna 8 weken: om de 2 uur nachtvoeding...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AnnaBNL83, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 7,5 week en ik kan nog geen enkel ritme/ regelmaat ontdekken in de voedingen...

Overdag zit er 4 uur tussen, maar 's nachts soms zelfs nog 2 (ik ben heel blij als dat ook een keer 4 uur is, maar dat is zelden). Overdag komt ze moeilijk in slaap, behalve in de draagdoek of op haar buik in de box, waar ik dan bij blijf. Ze slaapt dan veel rustiger en langer. 's nachts heb ik deze opties uiteraard niet en slaapt ze onrustig en veel korter...

Ze krijgt dus ook nog veel voedingen, soms 8.

Ik heb van alles geprobeerd: dag en nacht duidelijk onderscheid, vaste ritueeltjes en een speentje om te sussen snachts, maar niets werkt....

Iemand advies? Want het begint me een beetje op te breken minimaal 2 nachtvoedingen...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Snachts ook op de buik leggen...

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Zwaar is dat! Maar ik zou ze lekker op haar buikje leggen ook 's nacht onze oudste was ook een echte buikslaper (vanaf 3 weken dag en nacht op haar buik geslapen)

vertrouw op je kindje

4. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    's nachts op haar buikje durfde ik nog niet echt... vrees dat ik dan zelf ook niet slaap omdat ik steeds wil checken. Overdag gaat het altijd goed hoor, en ze draait haar hoofdje ook al vanaf het begin goed. Dus misschien dan toch maar eens proberen.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Deze frequentie van voeden is op deze leeftijd heel normaal.

Samen slapen en me erbij neerleggen was hier de oplossing. (I know makkelijker gezegd dan gedaan ;) )

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    8 voedingen is niet veel hoor... mijn zoon van 5 maanden krijgt er meestal zelfs nog meer en die zat op die leeftijd op ongeveer 10-12 voedingen... dat is heel normaal, maar wel zwaar, ik weet het!

Zuremat vindt dit leuk.
  7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Onze dochter is nu 13 weken en komt nog 3x per nacht voor een (korte) voeding, overdag ook om de 2 á 3 uur, maar geef volledig op verzoek, dus hebben totaal geen ritme (ben ik ook niet naar op zoek, ik volg haar).
    Samen slapen werkt hier heel fijn, ik hoef mijn bed niet uit, wordt wakker van gefriemel (of getrap als ik niet snel genoeg reageer :D ) aan mn rug, aanleggen, drinken, en weer verder slapen!

8. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ik denk helaas dat je gewoon het ritme van je kindje moet volgen en dat je daar zelf geen invloed op hebt als je op verzoek voedt.

Mijn zoontje van 5,5 week liet er plotseling ineens 6 uur tussen snachts. Maar ik heb er niks aan gedaan. Denk dat je kindje het vanzelf wel 'aangeeft' op den duur.

9. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, ik voed ook op verzoek en volg zoveel mogelijk het ritme van mijn kindje. Alleen als ze op haar buik slaapt wordt ze om de 4/5 uur wakker voor een voeding, op haar rug is dat iedere 2 uur. Ze heeft dan dus niet echt honger, maar slaapt gewoon lichter en onrustiger. Los van de voedingen, denk ik dus dat ze ook beter slaapt op haar buik en meer rust krijgt...

10. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wat je ook zou kunnen proberen is overdag vaker aanleggen.
    Er 4-5 uur tussen laten met deze leeftijd (overdag) is vrij lang, en waarschijnlijk probeert ze dan ook 's nachts wat bij te tanken.
    En voeden op verzoek werkt 2 kanten op he, op haar verzoek, maar ook jouw verzoek!
    Misschien dat als er overdag maximaal 3 uur tussen de voedingen zit, en ze dus meer binnen krijgt ze er 's nachts ook wat langer tussen kan laten.
    Het is geen garantie, maar wel het proberen waard.

Maar zoals gezegd, 8-12 voedingen op deze leeftijd is heel normaal!

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Dit!
    Overdag echt proberen aan te sturen op voeden om de 3 uur.
    Ja,natuurlijk voeden op verzoek,maar je mag best helpen :)

12. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik zou ook gewoon op het buikje leggen, ik kreeg een heel ander kind toen ze op haar buik rolde en ineens lekker zelf in slaap viel.

13. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik denk ook dat je zou kunnen proberen overdag en vooral 's avonds wat frequenter te voeden en dan hopen dat ze 's nachts beter slaapt. Maar aan de andere kant is 8 voedingen niet heel gek op deze leeftijd, alleen niet zo de algemeen aanvaarde norm...
    Misschien kun je ook proberen haar 's nachts echt een hele voeding te laten drinken en niet een slokje?

14. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik vind 8 voedingen ook helemaal niet veel op 8 weekjes. Maar ik heb nu mijn 3de "snacker" aan de borst, dus mijn mening is daardoor ook wel gekleurd. Mijn zoon is 6 maanden en drinkt nog vlot 10-12 keer per etmaal. Ik merk duidelijk dat er meer gedronken wordt 's nachts als hij overdag wat minder heeft gevraagd. Dus ik zou zeker eens proberen overdag vaker aan te bieden.

En samen slapen, vind ik ook een aanrader. Ontdekt bij mijn 2de en ik kreeg stukken meer slaap dan bij mijn oudste. Dus nu doen we dat weer.

Verder toegeven aan de geprefereerde slaaphouding. Ik had al een buikslaper, een rugslaper en nu een zijslaper. Het duurt even voor je erachter komt hoe ze het best slapen, maar eens dat duidelijk werd, hebben we daar steeds vrij snel aan toegegeven. De jongste is nogal een hevige en gulzige drinker, en verslikte zich 's nachts weleens de eerste weken. Op zijn rug stokte zijn ademhaling dan steeds, op zijn zij niet, dan kon hij de overtollige voeding vlotter weer kwijt. Zolang je erbij bent en enkele veilgheidsregels in acht neemt...

15. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Ja toegeven aan de voorkeurshouding ga ik sowieso doen. Ik besefte me ook dat ze op haar rug ook nog nooit vanzelf meteen is gaan slapen, hoe moe ze ook is. Op haar buik slaapt ze heel snel. Het aantal voedingen maakt me dan niet eens uit, als ik tussendoor maar goed kan slapen ipv 100x een speentje of sussen.

16. violetta

violetta Niet meer actief

Lees jullie zeggen 8/12 voedingen normaal op deze leeftijd.
    Terwijl cb tegen mij zei van mijn 6/7 voedingen dat dit makkelijk 5/6 kon zijn?!
    Maar iedere 3u. Is normaal nog met bv bij 8wk?
    Ik voed ook volledig op verzoek hoor. En soms is dat na 3u soms4/5(6ij nacht)

Maar hier geen tips verder. Want als zl overdag elke3u aanleg is hier geen garantie nacht langer slaapt... Wisselt erg.
    Buik doe ik hier ook hij is sterk genoeg in nek en draait goed in box. Dus vertrouw erop in bed ook lukt. Ligt wel nog bij ons op kamer dus kan goed in gaten houden

17. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Mijn dochter is nu bijna 11 maanden en die krijgt nog steeds rond de 7 voedingen, laat het cb maar lekker lullen.

18. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik vind iedere 3 uur ook met flesvoeding heel normaal hoor. Dat buikje is toch ook gewoon nog heel klein? En zeker als een kindje wat onrustig is door krampjes of veel prikkels, wil het vaker drinken.
    Wij hebben overdag wel altijd iedere 3 uur maximaal gegeven totdat hij echt langere stukken in de nacht ging slapen. Nu regelt hij het zelf wel.

19. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Bron: La Leche League

Dus ja, zoveel (vaak) voeden lijkt me heel goed en gezond.

20. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

CB heeft over het algemeen niet echt veel verstand van bv en geeft regelmatig een kv advies.
    Iedere 3 uur is heel erg normaal bij 8 weken ( mijn. Dl dronk tot 6 mnd elke 2 uur).
    Minder dan 8 voedingen is heel erg weinig met dit termijn.

Deel Deze Pagina