geen regelmaat en hoe moet dat dan met fles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lauraatje, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi

ik zit met een paar dingetjes.
    ik bne sind 3 weken mij zoontje de fles aan het leren. dat ging best moeilijk maar nu heeft ie het door. Ik zit dus nu sinds een week op 2 flesjes kunstvoeding per dag van 120 ml. daarvoor was het volledig bv op aanvraag. Hij hoort volgens de verpakking 5 voedingen van 180 ml te krijgen maar die fles van 120 is al met meoite. Nu vind hij de fles wel lekker maar zodra het op is en hij geeft dan echt duidelijk aan dat het genoeg is, wil hij na een uurtje de borst weer. Ik heb het idee dat hj de borst niet zozeer als voeding ziet maar ook als troost, als een inslaapkomertje en gewoon voor de fun.
    Hoe moet ik deze omschakeling maken? ik ben bang dat hij straks niet 5 voeding van 180 neemt , maar bijvoorbeeld 10 voedingen van 120 ml. Hij moet vanaf 1 januari naar de kinderopvang en dan wil ik hem op kunstvoeding hebben.
    En wat het afbouwen betreft, zit daar een schema in? de kleine heeft nooit echt een ritme gehad van voeden, hij at wanneer hij wou. Ik kna dus niet makkelijk zeggen dat ik een voeding laat zitten omdat er geen vaste tijden voor waren. Hij heeft heel lang geclusterd savonds en er zat geen regelmaat in. En hoe moet ik dat nu doen met dat clusteren? ik kan hem niet de hele avond de fles geven natuurlijk. moet ik hem dan maar een paar uur laten huilen? lijkt me ook niet het beste. mijn streven is om straks gewoon kunstvoeding te geven zoals het hoort en dan sochtends en savonds de borst als extraatje, gewoon voor de intimiteit en de troost. is dat raar? en moet ik die borstvoeding dan als echte voeding zien? ook als ie bijvoorbeeld maar 10 minuutjes mag drinken?

een heel verhaal maar ik weet het echt even niet

groetjes laura

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Laura,

Heel veel vragen waar in niet 1 duidelijk antwoord op kan geven.
    Ik begrijp dat je niet goed weet waar te beginnen met afbouwen omdat je niet echt een schema hebt. Dat is ook niet erg. Stop de voeding die het minst goed loopt. Sla die gewoon over en kijk hoe je lichaam er op reageert. Als je geen last meer hebt van die afgebouwde voeding dan bouw je de volgende af. ZOrg dat je steeds voor en na een afgebouwde voeding een BV in stand hout, Zo vallen er steeds meer gaten in je dag. Uiteindelijk houdt je de avond en nachtvoeding over.

Hoe het gaat met het clusteren en hoe hij reageert op de flesjes KV is niet te zeggen. geduld en ga op je gevoel af. Dat is het belangrijskte. Houdt je borsten in de gaten, dat je niet straks met een ontsteking zit, daar wacht je niet op.

Succes en fijne feestdagen

Ilse

Deel Deze Pagina