borstvoedingskinderen ongelukkiger dan fv- kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lenka, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Zolang je vanuit jezelf praat is er ook niets aan de hand. Je stukken komen stellig over en je laat daarbij weinig ruimte over voor die ander.

2. Kwekijzer

Zoals in alles rondom dit soort dingen, veranderen inzichten continu. Ik heb wel gemerkt dat die inzichten van 'vroeguuuh' alleen zo gek nog niet zijn.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Onze huisarts heeft ook gezegd dat ik eens kan proberen te stoppen met citrusfruit, omdat dat via bv voor krampjes kan zorgen. Vind ik niet zo vreemd...
    Niet erg, maar je moet er wel extra moeite voor doen en een paar dingen 'opofferen'. Gelukkig hebben de meesten daar geen moeite mee/zien het niet zo, maar ik vind het ook knap als iemand zo lang nog bv geeft. Getuigt van doorzettingsvermogen vs gemakszucht...

En toen mijn zoon na 10 maanden geen borst meer wilde, kreeg hij een fles, ja. Hij kon niet gelijk uit een beker drinken. Flesje kende hij wel, ook met kv, omdat ik soms niet voldoende kon kolven en dan deden we er een kv tussendoor. Waarom is dat zo vreemd?

4. fafje

fafje Niet meer actief

tja ik merkte bijv wel dat cola kramp veroorzaakte ...maar dan heb je het over de allereerste weekjes...darana maakte het heir ook niet uit..tenminste als het maar geen grote hoeveelheden waren...

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.213
    10.839
    113
    Jee, kan er hier nog een onderwerp gestart worden zonder grote discussie?

Ik wil zelf graag gaan borstvoeden, droomde al van een kindje aan de borst lang voordat ik een echte kinderwens had, in elk geval het eerste half jaar en liefst een jaar, maar als ze groot genoeg is voor koemelk en voldoende andere stoffen binnenkrijgt door vast voedsel wordt de borst toch vooral voor de "gezelligheid" zolang we er beiden behoefte aan hebben. En als er eerder redenen zijn om over te stappen, dan vind ik het jammer als ze aan de poedermelk moet want ik wil haar zoveel mogelijk natuurlijke producten geven, maar ik ga die mening niet doordrijven ten koste van mijn dochter.

Er is geen enkele reden om flesvoeding te veroordelen! Iedereen maakt de keuzes die bij haar past, laat elkaar in de waarde!

6. tulip

tulip Niet meer actief

ja joh, geweldige discussies altijd:p

Nee ff serieus, er komt hier een of ander vaag onderzoek en ja ook ik vind het vaag als fervent 'flesmama', maar ik baal altijd van het feit dat de meesten niet kunnen reageren op een manier als bijvoorbeeld: nou ik vind het onzin, mijn kindje is volgens mij heel gelukkig ook al krijgt zij/hij bv.

Er zijn er gelukkig wel een aantal die zo reageren, maar de meesten in dit topic komen meteen met opmerkingen als: ja het is nog steeds het beste en beter iets dan niets.... Dat wordt toch helemaal niet gevraagd??? En ook de opmerking dat langer dan een jaar bv onzin is is natuurlijk ook een kansloze opmerkingen. Ik zie dat heus wel van beide kanten. Maar mensen voel je toch niet zo aangevallen en probeer een ander jouw keuze niet door de strot te duwen!

7. tulip

tulip Niet meer actief

en niet alleen over bv natuurlijk, maar over alle soorten voeding en ook over autostoelen e.d. Onze kleinkinderen verklaren ons ws voor gek over het stoeltje waarin wij onze kinderen nu vervoeren. Zo gaat dat met alles. Ook over wat je allemaal wel en niet mag in je zwangerschap. Ik denk dat je er altijd zelf goed onderzoek naar moet doen en moet nadenken wat jij verstandig vind.

Ik kan mij ook voorstellen dat niet elk kindje dat bv krijgt op hetzelfde reageert, niet elke moedermelk is toch hetzelfde??? Ik ben een nitwit op dat gebied, maar dat lijkt mij erg logisch.

8. danip

danip Niet meer actief

Ben zo blij dat ik straks ook aan dit soort kansloze discussies mee kan doen :D Geweldig dat je als je mama wordt je een dagtaak gaat hebben aan het veroordelen van de keuze's van andere mama's! Kan niet wachten :) Heerlijk, lekker een ander afzeiken die het anders doet dan mij!

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    helemaal mee eens:D

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Danip er gaat werkelijk een wereld vor je open straks, het is geweldig! :D

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nieuw onderzoek: Kinderen die NIET te eten krijgen zijn ongelukkiger dan kinderen die WEL te eten krijgen.

Pff wat een onnodige lediging van de onderzoekspot.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ooooh ligt t daaraan ;)

13. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

+1:D

14. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Tsja, geen idee eigenlijk, want ik heb alleen ervaring met FV.

Wat ik wel onzin vind is dat kinderen die FV krijgen overvoed raken. Dat is echt bullshit. Je moet ze gewoon niet meer geven dan nodig toch? Mijn dochter was echt niet overvoed.

Daarentegen zie ik wel vaak heeeele dikke BV baby's. En dan zeggen ze dat BV nooit teveel of te vet kan zijn. (dat is geen aanval, maar dat valt me gewoon op, wil geen discussie uitlokken ;))

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat het aan die laatste zin ligt. Denk dat er toch mensen zijn, die als een kindje na de fles nog huilt, ze denken dat ie nog honger heeft en dan nog maar wat geven.
    Misschien heeft het kindje ook wel honger, dat weet ik niet, maar kunnen ook krampjes zijn en dan moet je juist niets meer geven. :)

16. Kwekijzer

Ben ik met je eens:) Ik vind ook dat een moeder moet doen wat bij de moeder en het kind past, dan heb je de meeste kans op een blij kind.

17. Kwekijzer

waaahahahaha:D

18. susy26

susy26 Niet meer actief

nou ja wat stom zeg, tuurlijk niet. waar mensen zich mee bezig houden ook he... maakt toch niet uit of je melk krijgt uit een borst of melk krijgt van fv... tjonge..

19. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik ken uit mijn omgeving echt geeneen kindje dat bv krijgt :S zijn best gelukkige kindjes naar mijn idee ;) Maar klopt het dat het lijkt of er veel meer fv moeders zijn of ligt dat aan mij(n omgeving ) ?

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

dat geld dan net zo goed voor BV babies, ik ken vrouwen die hele dagen met hun baby aan de borst lagen... en bij elke kik ging ze weer aan de borst..

Je moet lekker doen waar je je goed bij voelt al denk ik wel dat je soms te lang kan voeden, op den duur mag de navelstreng best wat wat doorgeknipt worden, en gewoon uit een glas melk drinken kan dan echt geen kwaad, soms vraag ik me af voor wie het gedaan word dan , de mama of het kindje (bij 2-4 jaar lang voeden dan) volgens mij is het dan ook het gevoel van de moeder wat een heel grote rol speelt!

Deel Deze Pagina