Borstvoedingskindje weigert fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door me87, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo,
    Ik heb een 8 weken oude dochter die borstvoeding krijgt. Sinds week 2 krijgt ze regelmatig een flesje afgekolfde melk.
    Dat ging allemaal prima, tot week 6, sindsdien weigert ze uit de fles te drinken en wil alleen borst. Opzich geen probleem maar ik ben ook weleens een avondje weg en half januari moet ik ook weer gaan werken. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar tot nu nog zonder resultaat. Ze begint al te huilen als de speen van de fles tegen haar lipje komt. Borst is steeds geen probleem, is meteen stil en hapt meteen aan. Iemand hier nog tips om mij verder te helpen???

Dit zijn de dingen die ik al heb geprobeerd.

- Iemand anders fles laten geven.
    - Andere soorten fles, difrax dronk ze altijd goed, nu avent en tommy tippee geprobeerd. Heb vandaag een Dr brown gehaald dus ga ik nog proberen, ook door iemand anders.
    - Iemand anders fles laten geven en zelf op in een andere kamer gaan zitten.
    - Laten huilen en proberen, ze zal toch een keer willen eten?? Terwijl ik in andere kamer zat.
    - Voor hongersignaal de fles al aanbieden door iemand anders.
    - Laten drinken aan de borst, subtiel tepel eruit halen en op dezeflde plek in dezelfde houding fles aanbieden.
    - Lactatiekundige gevraagd, die kwam ook niet verder dan de dingen die ik al geprobeerd had.

Allemaal geen resultaat.

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Misschien de speen warm maken onder de kraan? Dat hielp hier. En lopend/ afleidend proberen....

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt nog proberen de speen van tevoren even in je bh te dragen zodat hij naar je ruikt. Ook zou je het flesje kunnen geven als ze nog half slaapt, soms pakken ze hem dan wel. En echt elke dag blijven proberen, heb met mijn dochter hetzelfde gehad.

4. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn dochter was ook een vreselijke fles weigeraar.. Ze dronk gewoon niet toen ik ging werken..
    Kheb uit eindelijk de melk iets warmer gemaakt.. En de fles difrax wide gegeven.. Alleen uit die dronk ze.. Nu drinkt ze fantastisch uit de fles

5. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Net geprobeerd met Dr brown fles. Speen in me bh gedaan daarna erop gezet. Maar ze weigert echt. Ze voelt met haar tongpuntje al dat het geen tepel is en zet het op het huilen. Paar keer tussendoor van borst gehaald, zodra ze weer wil aanhappen fles, maar nee ze pikt het echt niet.

Dat half slapen hebben we inderdaad ook al geprobeerd. Voor de fles doet ze haar mond niet open en slaapt door. Bij de tepel hapt ze in haar slaap gewoon aan. Pff wat een gedoe.

6. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hier is hetzelfde aan de hand geweest alleen toen veel later, vlak voordat ik moest gaan werken. Ik heb zelfs een week langer vrij genomen.
    Het heeft 3 weken geduurd voordat hij weer goed dronk. De eerste 2 weken probeerden we het een aantal keer per dag met een klein beetje vers afgekolfde melk en hij dronk er niets van. Hij wilde de speen niet eens in zijn mond. We hebben nooit gedwongen, en uiteindelijk ging hij dat beetje opdrinken en boden we steeds meer aan.
    Volgens mij hebben veel kinderen dit een periode en komt het altijd weer goed.
    Ga niet van fles wisselen, want waar ze eerst wel uit konden drinken, dat verleren ze niet.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.115
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vreselijk hè? Onze oudste heeft het ook gehad. Hij brullen, en ik boven op de slaapkamer ook, terwijl mijn man maar probeerde er een fles in te krijgen. Wat hier uiteindelijk hielp was al lopend de fles geven. In het begin kon mijn man zo wel eenuur met hem lopen. Na een weekje pakte hij de fles binnen een paar minuten, zolang je maar met hem rondliep. Op een gegeven moment konden we, als hij eenmaal dronk, zelfs wel gaan zitten. En uiteindelijk dronk hij gewoon normaal.

Het was moeilijk, echt een kwestie van doorzetten! Succes.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hier vanaf 10w opeens moeilijk doen ;) ik voed haar meestal op bed, het helpt als manlief op mijn plek met het flesje gaat zitten. Geen mama maar wel vertrouwde omgeving... En als de fles eenmaal lukt, weer andere plaatsen proberen :)

9. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Een speentje kapot knippen en over je tepel zetten bij het voeden. Dan kan ze wennen aan het plastic in haar mondje maar wel aan jouw borst?

10. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    mijn Lk zei : van je hart een steen maken en dochter bij papa/oma/oppas achterlaten met een flesje en pas terug gaan als ze gedronken heeft. kan 2u duren of 8u hangt van je kindje af maar drinken zal ze uiteindelijk. 1 keer gedaan en nu na 2 weken voormiddag oppassen door Oma drinkt ze ook een flesje als ik het geef zelfs 1 met opvolgmelk. ik heb trouwens een flesje met smalle speen geprobeert en daar drinkt ze nog het beste uit(trekt totaal niet op de borst misschien daardoor?)

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dit is niet altijd waar ukje hield bijna 12 uur vol hier een daar een slokje wat z'n mondje in liep een hij door slikte maar voor de rest helemaal verdrietig van de honger

12. Tukker27

Tukker27 Lid

6 aug 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een flesweigeraar! Vreselijk... heb nu weer een week gewerkt en ze begint pas met de fles als ze echt veel honger heeft. De fles van 10uur is nog probleem.. om 14uur drinkt ze hem wel... maar ik vind het vreselijk. Thuis krijgen wij het ook eigenlijk niet voor elkaar... na een half uur krijsen geven we het op en krijgt ze alsnog de borst.. tja.. weet dat ze dan gewonnen heeft maar wordt er zelf heel gefrustreerd van...

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Jongste dochter was flesweigeraar.
    Als een van ons, of oma of wie dan ook, met de fles aan kwam lopen, dan was het al krijsen geblazen...

De 1e dag naar de gastouder vertrok ik dus ook met klotsende oksels. En natuurlijk....daar dronk mevrouw zonder morren haar flesje leeg! Het gekke is dat het daarna bij ons ook geen problemen meer gaf. En ik dus ook eens de deur uit kon :)
    Dus wie weet!

14. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Dames heel erg bedankt voor de tips. Ik heb echt vanalles geprobeerd en nu na 2 weken is het dan eindelijk gelukt. Ik ben zo blij.
    Gisterenavond heb ik mijn meisje bij me moeder afgezet zo'n uur voordat ze weer voeding moest hebben. Ik zelf ben op visite gegaan bij mijn vader die 10 min ervan af woont. Ik had er totaal geen vertrouwen in en dacht me moeder zit dalijk met een krijsend kind. Maar nee ze heeft geslapen en toen ze zich voor de voeding meldde netjes 90 cc uit de fles gedronken. Wat een opluchting. Het ligt dus echt aan mij.
    Als ik echt het huis uit ben is het dus geen probleem. Nu hopen dat dit zo blijft.

Deel Deze Pagina