Die zijn helmaal hopeloos, kon je trouwens vroeger bij Etos en DA gewoon kopen. Bolletjes of duim kun je nog in een bepaalde vorm dwingen, lucht blijft z'n eigen wegzoeken. Om mee te nemen is het ook waardeloos, zie je je zelf al elke keer buitenshuis als kind zich meldt eerst een kwartier blazen (en kind onderussen steeds hongeriger huilen)? En daarna weer de lucht er uit persen, zodat ie weer in je tas kan? Echtbdie kussens zijn leuke business, maar ze veroorzaken meer gedoe dan ze oplossen.
Ik vond het helemaal niet fijn met voeden. Maar in het ziekenhuis gebruikte ik een bolletjes voedingskussen en die vond ik wel weer heel erg prettig. Maar alleen in die super comfortabele rechte stoel, met voetenbankje. Anders zat het allemaal al weer niet lekker. Kortom, ons voedingskussen is naar de hond gegaan haha. Om te slapen was hij wel erg prettig en ik had geen spijt van de aankoop, maar hij is niet gebruikt waar hij voor gemaakt is.
Ik heb hem in de kraamweek wel gebruikt maar sinds de hulp weg was houd ik de kleine meid gewoon vast en leg, als ze er wat langer over doet en het zwaar word, een kussen onder mijn arm. Ik wil goed onder de knie krijgen om haar vast te houden zonder hulpmiddelen zodat ik haar overal kan voeden.
nooit gebruikt en ook nooit gemist. het grootste gewicht (achgut, die 3 kilo ) lag bij mij toch op mn buik en mn arm was alleen ter ondersteuning en sturing van het hoofdje. Dus ik weet niet of die dingen (on)handig zijn, ik weet alleen dat je prima zonder kan. En het stimuleert volgens mij ook het altijd-en-overal-kunnen-voeden als je jezelf niet aanleert om "afhankelijk" te zijn van een kussen.
Hier bevalt 'ie al 3 maanden prima! (en daarvoor ook om mee te slapen ) Ik heb een oude van een vriendin gekregen en zelf nog een nieuwe gekocht, omdat die van haar inderdaad platter was geworden (is er eentje van de hema) Die gebruik ik nu nog wel in bed. Doordat m'n zoon al best groot is, is het niet erg dat het kussen platter is, want hij ligt toch goed voor de borst. M'n eigen kussen ligt beneden op de bank en m'n vriend vindt 'm ook fijn als hij lange tijd met Steven op de bank zit (als 'ie de fles geeft, of als Steven in z'n armen inslaap valt) Ik kan ook gewoon op andere plekken voeden hoor, dus ben er niet helemaal afhankelijk van.
ik heb er geen een gehad en met bijna negen maanden voeden ook niet gemist. ik kon die paar kilo's makkelijk houden op mn arm en toen ze wat groter was zat haar heup op mn bovenbeen, toen was het inderdaad meer een beetje ondersteunen met een arm en de andere arm kon ik doen wat ik wou. ach het is net wat je jezelf aanwent.