Borstvoedingsmaffia

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zogelukkig, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja Jingels dat bedoel ik dus, die pepti... Ik proefde, vond het walgelijk, Jens proefde, vond het ook walgelijk, en toen hebben we dat pak weggesmeten saampjes :D

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha hier idem hoor. Heb mn dochtertje tot 14 mnd gevoed, toen weigerde ze zelf de borst. Niet lekker zei ze haha. Mogelijk omdat ik zwangerwas en de smaak anders was? Vind het nog steeds heel jammer dat ik haar niet nog langer heb kunnen voeden (had graag beiden willen voeden als onze twede uk er was :) ).

Maar de reacties die ik inderdaad heb gekregen: geef je nu nog steeds BV? Knap hoor..dat kolven op je werk....ehm ze is nu toch een half jaar nu hoeft het niet meer toch?

Mn zoontje krijgt nu een half jaar BV, en ik hoop hem nog heel lang te mogen geven.

Ik geef ook heel makkelijk BV in het opebaar, en vind er niets aanstootgevends aan...maar ja ik las laatst ergens dat 40% van de bevolking dat wel zo ziet....:$

Nou ja ik blijf gewoon tegen alle blikken, opmerkingen en onwetendheid in BV geven overal en altijd!:D:D

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wow, die Pepti is idd ontzettend goor! Ik had wel een beetje medelijden met mijn dochter toen ze het moest leren drinken. Gelukkig was ze na 2 dagen gewend en slurpte ze het vrolijk weg. Heb het gemengd met haar 'oude' melk en zo laten wennen, ging prima. Maar het stonk ook vreselijk, jakkie.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat is pepti?

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    kunstvoeding voor kindjes met KMA

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Klinkt ranzig.

En waarom ze bv mama's als mafia bestempelen: ze zijn gewoon jaloers!! :D

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wow, wat een intelligente opmerking!;)
    Ik denk dat je gelijk hebt hoor, deze hele discussie kan nu wel stoppen:D

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Blijf dat maar denken dan. Scheelt een hoop frustratie ;)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet terug gelezen...

Ik geef nu inmiddels onder rottige omstandigheden (kind in het ziekenhuis) anderhalve week borstvoeding. Het gaat heel goed en ik hoop het nog lang te mogen blijven doen. Gelukkig is dochterlief een natuurtalent...
    Ondanks het feit dat ik zelf bv geef en daar erg blij mee ben.. herken ik die 'bv-maffia' wel (net zoals ik de hypercommercie aan de andere kant herken)... Het belangrijkste is en blijft voor mij dat we elkaars keuzes respecteren en ons realiseren dat voeding niet de kwaliteit van het ouderschap bepaalt. Ik ben blij dat het bij mij loopt omdat het voor mij de goeie keuze is. Wat een ander doet moet zij zelf weten. Het enige wat ik altijd hoop is dat men bv een kans geeft (wanneer mogelijk), een echte kans.

Ik ga trouwens over niet al te lange tijd kv en bv combineren (grotendeels bv tot aan einde verlof... hoop ik)

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    :D

Ja goed he! :D:D

11. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

zo kan je er ook over denken:D
    maar ik ben totaal niet jaloers...maar ik bestempel jullie ook niet als maffia...iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen als ze zelf maar gelukkig zijn met hun keuze...

groetjes een fv mama

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik wilde eigenlijk niet reageren, maar kan het toch niet laten. Een aantal (en nee niet allemaal) bv gevende mama's maken opmerkingen die enorm kwetsend zijn. Nu kan ik dit topic laten voor wat het is en niet lezen, maar in het echte leven gaat dat helaas niet. Wat ik de afgelopen 1 1/2 over mij heen heb gehad omdat ik geen bv geef is met geen pen te beschrijven.

En zekere opmerkingen in dit topic zijn net zo, zoals:

- ik heb geen respect voor mensen die er niet aan beginnen
    - als je flesvoeding geeft kies je ervoor om je kind niet het beste aan voeding te geven.

Als je zoiets zegt ben je echt niet wijs (wil eigenlijk een ander woord typen, maar denk dat het hier niet mag) en dan moet je echt eens goed bij jezelf nadenken. Voor zulke mensen heb ik geen respect. Dan doe je net of iedereen kan zeggen: ja ik ga lekker bv geven. Dat is dus niet zo, (en ik heb het niet over lichamelijk natuurlijk, want dat weet ik niet omdat ik het niet geprobeerd heb) er is vanaf het begin bij mij iets geweest wat mij tegen heeft gestaan. Nou beter gezegd dat ik er een afkeer van heb. Wat het is weet ik niet, maar het wil er bij mij gewoon niet in. Op zo'n manier bv geven lijkt mij niet de beste manier. Daarom flesvoeding, ik kan nu ook met recht zeggen:
    ik heb mijn dochter qua voeding gegeven wat voor ons het beste was.
    met flesvoeding ging het super en ik voelde mij goed, dus dat was zeker het allerbeste!!!!!!!
    Ik heb in mijn omgeving voorbeelden gezien van mensen die kostte wat kost bv wilden blijven geven. Kindje viel (te veel) af huilde omdat het niet genoeg voeding binnenkreeg. Nou dan vraag ik mij af waar je mee bezig bent. Ik ben er zeker van dat mijn dochter nooit iets te kort gekomen is.
    En ik gebruik het woord bv maffia ook wel eens, en niet voor vrouwen die lang of veel voeden, prima dat ze dat doen. Al krijgt het kind 20 jaar bv, zal mij een zorg zijn. Maar voor degenen die bv gebruiken om aan anderen te laten zien dat ze superieur zijn t.o.v fv gevende mama's. Geen smoesjes van mijn kant waarom ik geen bv heb gegeven. Ik wilde het echt niet!!!!!
    En voeding van een kindje gaat niet alleen over de melkvoeding hoor, de andere voeding is net zo belangrijk en op deze leeftijd (van mijn dochtertje) nog belangrijker. Dan zijn er genoeg bv gevende mama's die heel hard roepen: ik geef mijn kind het beste en vervolgens elke avond een danoontje geven. Nou dit flessenkind krijgt elke avond volle yoghurt. Nu zullen er vast genoeg moraalridders zijn die zeggen o, maar ik kijk altijd goed uit met voeding. Dit bedoel ik in het algemeen natuurlijk he??

Dus als je wil dat mensen respect hebben voor het voeden of de voeding die jullie je kindjes geven, heb dan eerst eens respect voor de keuzes van anderen.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het was ook een geintje, ik heb niet alle 20 pagina's gelezen. Het begon met de TS die het raar vindt dat je bij de 'mafia' hoort.

Dus daarom zeg ik dat iedereen die dat zegt, gewoon jaloers is.

En zekers, als iedereen maar gelukkig is!!

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb inderdaad gezegd dat ik geen respect heb voor mensen die zonder reden die ik als valide bestempel ervoor kiezen om geen bv te geven. Ik denk dat onder andere jij je daar over aangesproken voelt Tulip. Met niet valide bedoel ik onder andere: 'Nee ik ga geen bv geven want dan kan ik niet zuipen' (letterlijk gehoord), en madame ging ook vrolijk een paar weken na de bevalling op stap en zoop zich helemaal lazarus.

Ik vind het jammer dat jij voor jezelf zo'n vervelend gevoel hebt bij bv. Dat maakt je geen slechte moeder in mijn opinie, want een kind met ongelofelijke tegenzin voeden is niet ok.

Tegelijkertijd met de gelimiteerde informatie die ik uit je bericht lees vind ik dat je de moeders die bv gaven en opstartproblemen hadden gigantisch in hun hemd zet. Je suggereert dat zij hun kind tekort doen. Ja het is frustrerend als het in het begin niet lukt, maar mijns inziens (tenzij het echt niet gaat) hebben zij door hun uithoudingsvermogen om toch door te zetten geïnvesteerd in een gezondheidswinst voor hun kind waarbij de beginproblemen (tenzij het echt ernstig is) in het niet vallen.

En nogmaals bv is als je puur naar de voeding zelf kijkt gewoom de beste voeding. Dit houdt geen waardeoordeel in over moeders die kv geven, maar een constatering gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. En of het los daarvan het beste is voor moeder en kind ligt aan de omstandigheden.

15. IrisB

IrisB Fanatiek lid

I'm sorry to burst your bubble, maar BV is gewoon de beste voeding voor een baby. Het is allemaal heel simpel: mensen zijn zoogdieren. Eigenschap van zoogdieren is dat ze hun jongen voeden met melk geproduceerd door de moeder. Deze melk is per diersoort exact afgestemd op de noden van de jongen. En dus is mensenmelk het best mogelijke voedsel voor mensenbabies. Dat is gewoon een feit en daar moet niemand zich aangevallen door voelen. Met klachten en opmerkingen kan je ongetwijfeld terecht bij de ontwerper van het zoogdierconcept, al vrees ik dat je niet snel antwoord zal krijgen.

En ja, dit is niet lief overgebracht, maar ik word echt een beetje moe van mensen die denken dat KV even goed is als BV qua voedingswaarde. En dit stukje gaat dus alléén over wat je zegt over voedingswaarde, niet over de rest.

16. tulip

tulip Niet meer actief

en waar ik een beetje moe van wordt is dat het telkens zo uitgebreid mogelijk verkondigd moet worden. Het kan wel alleen over de voedingsewaarde gaan, maar het hangt toch echt allemaal samen. En ik heb het hele topic gelezen, het doel van ts ging vooral om het feit borstvoedingsmaffia en dat die term niet zo leuk is voor mama's die borstvoeding geven. Zonder dat er toen ook nog maar 1 iemand aan het woord is geweest die flesvoeding geeft zijn alle bv gevende moeders aan het vertellen tegen elkaar hoe geweldig het is en dat het toch wel geweldig is wat ze doen. Over zelfverheerlijking gesproken!!!;) Kijk als je je moet verdedigen tegen iemand die het belachelijk vindt dat je lang borstvoeding geeft dan snap ik dat je er heel fanatiek/enthousiast over doet. Maar tegen lotgenoten??? Ik loop toch ook niet de hele dag te roepen dat ik zo trots ben dat ik flesvoeding heb gegeven. Het is voor mij een logisch iets, net als voor 3/4 die hier bv geeft, dat heb ik ook gelezen. Dat het gewoon een logisch iets is, nou dan snap ik niet waarom er zo jippie over gedaan wordt.

devy, dat stukje waar jij op doelde ging niet over kindjes met wat opstartprobleempjes hoor, maar iets wat maanden speelde.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kun jij iemand aanhalen die dit beweert?
    EDIT: Kun jij een paar mensen aanhalen die dat beweren? Ik heb het namelijk nog nooit iemand horen beweren (en daarmee bedoel ik ook 'schrijven op dit forum'). Laat staan dat het er genoeg zijn om moe van te worden...

18. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

nou dan is het toch prima! wij hebben alleen gezegd dat bv de beste voeding is, niet wat het beste voor jullie (of voor anderen) is

het is heel jammer dat er iets was wat je tegenstond aan bv (ik ga er nu vanuit dat je niet sexueel misbruikt bent, anders had je dat op het forum wel gezegd verwacht ik)
    maar ik denk dat je het best had kunnen proberen. je had altijd nog kunnen stoppen.
    en ik weet het niet hoor, maar denk je nooit eens "had ik het maar geprobeerd" misschien was je er na een paar dagen wel helemaal aan gewend. maar ja, dat zul je nooit weten.

19. Madelon84

nou sorry hoor, dit slaat echt helemaal nergens op. er werd gewoon over gepraat, en ook over opstartprobleempjes, spruw etc.
    en ja, tuurlijk zijn we ook een beetje trots.
    en dat kan je toch niet vergelijken met flesvoeding wat jij nou doet!

20. Madelon84

dat is toch juist enorm goed dat ze zo'n doorzettingsvermogen hadden. want er is ook nog een kraamhulp en een vk die langskomt zoals bij mij.
    bij mij kwam de bv ook pas laat op gang en toen mijn zoontje 2 dagen oud was en toch best veel was afgevallen hebben we geen moment geaarzeld en kv bijgegeven.
    zo gaat dat bij andere baby's ook hoor! wat denk jij dan, dat ze ze laten uithongeren. waarom denk je eigenlijk dat die moeders bv wilden geven? om zichzelf? nee, juist voor het kind.
    wou je zeggen dat die mensen niet meteen hebben ingegegrepen met bijvoeden toen ze erachter kwamen dat er (nog) te weinig bv was?
    jij verdraait het nu zo dat die baby's wel iets te kort zijn gekomen, maar die van jou niet. kom nou toch, als we zo beginnen kunnen we ook zeggen dat die van jou wel al die maanden al die antistoffen o.a. te kort is gekomen.
    dit vind je niet leuk dat ik dit zeg, maar dan moet jij ook niet met zo'n onzinverhaal aankomen.

Deel Deze Pagina