Borstvoedingsmaffia

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zogelukkig, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    blijkbaar word ik verkeerd begrepen en "dat mensen zoals ik" die term krijgen vind ik belachelijk dat je dat zegt.
    ik heb NERGENS gezegd dat je een slechte moeder bent als je kv geeft! (dat vind ik ook echt niet)
    ik heb NERGENS gezegd dat kv rotzooi of vergif is! (alleen maar dat bv beter is en antistoffen ed bevat)
    dus fijn dat het weer lekker verdraaid wordt.
     
  2. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat ik heeeeeel jammer vind is dat sommige uitspraken sommige kv mama's het idee geven dat ze zich moeten verantwoorden voor het feit dat ze geen bv gaven/geven.

    Natuurlijk zitten er veel voordelen aan bv en het blijft de beste voeding voor je kind. Maar een kind heeft meer aan een gelukkige moeder die kv geeft dan aan een gestresste, oververmoeide moeder die koste wat het kost bv wil geven!

    Dit zou helemaal geen discussie moeten zijn. Iedereen heeft het beste voor met haar kinderen!
     
  3. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    ik zeg niet dat het slecht is, maar dat je gezondheidswinst maakt door bv. dwz minder kans op overgewicht, kanker, diabetes etc.
    dat zegt natuurlijk niet dat kv baby's dat allemaal wel krijgen.

    wie zegt dat ik niet fanatiek met die andere dingen bezig ben?
    als je het wil weten dat doe ik namelijk wel.
    ik heb idd een matje onder het matras en mijn zoontje ging pas in het fietsstoeltje toen hij zelfstandig ging zitten.
    los in de auto ga ik nooit doen.
    maar goed, dit is toch een topic over bv dus waarom over al die andere dingen beginnen.

    maar deze discussie heeft toch geen zin. de kv-mama's geven kv, en zullen op alles wat wij zeggen over het waarom van bv negatief reageren. ze geven het immers niet en gaan dat ook niet doen. dan kan ik het me voorstellen dat je het nooit met "ons" eens zult worden.
     
  4. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    En dat betekent dat je voor moeders die het lichamelijk wel aan kunnen maar toch voor FV kiezen geen respect hebt?
    Zo staat het er namelijk wel.
     
  5. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind dat niet maar je lijkt me er erg op gebrand mijn post zo te interpreteren. Je lees mijn post door een aardig gekleurde bril.

    Maar ik zal het nog eens samenvatten wat ik vind: ik vind dat iedereen de keuze voor zichzelf moet maken. Zijn er geen lichamelijke of geestelijke redenen waarom iemand geen bv geeft, dan begrijp ik de keuze voor kv niet. Dat hoef ik ook niet te begrijpen want het is niet mijn kind of mijn lijf. Ik hoef ook niet aan iedereen die kv geeft te preken dat bv beter is. Als ik dat wilde had ik wel in het kv-gedeelte gepost.
     
  6. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    #266 Boefjesmamma, 19 mei 2010
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
    @ Devy: het was niet aanvallend bedoeld, maar een vraag over hoe je het bedoeld want het kwam wel zo over namelijk ;). En net zoals ik jou post dus verkeerd interpreteer doe je dat ook bij mij.
     
  7. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij mij komt het op hetzelfde neer: ik begrijp die keuze niet. Dat is NIET hetzelfde als het niet respecteren. Ik sta niet in andermans schoenen, en vind het verder ook niet mijn zaak of iemand voor FV kiest zonder BV te proberen.

    Het is hier inmiddels een oeverloze discussie geworden, die ook niet veel meer te maken heeft met het stuk waar het topic over ging. Maar goed.
     
  8. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik blijf 't toch zo jammer vinden dat er zo'n strijd is tussen allerlei mamma's...

    Een vriendin van mij geeft nu al bijna een jaar bv en ik vind dat prachtig. En zij heeft laatst hier in de keuken nog gezellig een flesje voor mijn dochter klaargemaakt en dit aan haar gegeven.

    Geen strijd te bekennen! :)
     
  9. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik snap die strijd ook niet. Iedereen doet toch wat het beste is voor moeder en kind lijkt me?
     
  10. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja precies.. :)
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    als jij je posts goed naleest (en eerlijk bent) dan zul je zelf ook wel inzien, dat je niet zegt dat het vergif is letterlijk maar wel dat het eigenlijk heel slecht is om het te geven en dat iemand die bewust flesvoeding geeft niet van plan is om zijn kindje het beste te geven. ONZIN, ik heb mijn kindje het beste gegeven. En de term 'mensen zoals jij' dat is nog geen eens verkeerd bedoeld, daar bedoel ik gewoon de mensen mee die zich zo negatief uitlaten over mijn keuze van flesvoeding.
     
  12. tulip

    tulip Niet meer actief

    helemaal niet, ik heb niet negatief gereageerd op het feit dat jullie bv geven. Alleen in een voorbeeld van mij, dat kindje heeft 4 maanden lang, veeeel te weinig voeding gehad. Een kinderarts hier in het z'huis is de meest grote voorstander van bv die ik ken en zelfs hij adviseerde om bij te gaan voeden met fv. Het kindje in kwestie heeft zelf in het z'huis gelegen vanwege , tja hoe noem je dat: uithongeringsverschijnselen:(, sorry ik weet de term even niet, maar je begrijpt mij wel. Dat vind ik wel heel erg en dat zul je toch wel met mij eens zijn. Verder heb je in geen 1 stukje iets negatiefs van mij gehoord over het geven van bv, maar wel over de manier waarop sommigen zich dan zoveel beter voelen dan mama's die fv geven.
    Ik denk dat het juist andersom is, verschillende moeders hier die bv geven zullen nooit het respect op kunnen brengen en kunnen begrijpen dat bv niet voor elke kindje de beste keuze is.
     
  13. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zullen we weer ontopic dames?
    We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, we hoeven geen begrip te hebben voor het standpunt van iemand anders, maar we kunnen het wel respecteren.
    Laten we het weer hebben over het niet-bestaande fenomeen borstvoedingsmaffia.
     
  14. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, 'niet bestaand' zou ik ook niet willen zeggen. Er bestaan wel degelijk mensen die de bv je zowat door de strot willen duwen en die schaar ik toch echt wel onder die titel.
     
  15. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb nog geen één lactatiekundige met een pistool gezien :D
     
  16. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik wel ooit een met 'n vioolkoffer.. Minstens zo verdacht... :D
     
  17. tulip

    tulip Niet meer actief


    ik begrijp dat het voor jouw offtopic is, maar ik heb juist gereageerd om dat fenomeen hoor. Ik hoorde van verschillende mensen wat jij zegt, dat het eigenlijk een niet-bestaand fenomeen is. Maar een aantal van die reacties waren onrespectvol, beledigend en grof. En dat is dus ook precies wat de term borstvoedingsmaffia inhoudt. Mensen die je echt de bv door je strot proberen te duwen en ook continue mensen die geen borstvoeding geven altijd het gevoel geven dat ze falen als moeder. Daarom heb ik ook hierop gereageerd. Voor mij is het dus erg ontopic, snap je??
     
  18. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat wil ik even benadrukken. Dus ook al zég je niet dat je een slechte moeder bent als je geen bv geeft, je geeft de ander vaak wel het gevoel dat je dat bedoelt. Dáár gaat het om.
     
  19. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Daar verschillen we dan over van mening. Dat jij dat zo ervaart is voor jouw conto. Ik associeer *maffia* met een criminele organisatie, niet met moeders die pro-BV zijn.
    Dat andere moeders zich dan beter voelen om pro-BV moeders als *maffia* te betitelen...dat is voor hun.
    Ik neem dat voor kennisgeving aan, en leg dat naast mij neer, en denk er het mijne van.
     
  20. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Er is niets mis mee pro-bv te zijn. Ondanks dat ik kv geef ben ik ook pro-bv. (Kan dat? Ja, dat kan.)

    Maar zo gauw iemand 't je door de strot gaat lopen duwen en zeer kortzichtig is als het gaat om hoe dat op 'n ander over kan komen komt inderdaad de term 'borstvoedingsmaffia' omhoog.

    Maar je snapt toch wel dat de term 'maffia' hier niet létterlijk bedoeld wordt, neem ik aan?
     

Deel Deze Pagina