Borstvoedingsmaffia

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zogelukkig, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dat wordt wel zo bedoeld, anders was er wel een andere term.
     
  2. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Men gebruikt wel vaker termen of gezegden waarmee we iets figuurlijks aanduiden en het niet letterlijk bedoelen. Je begrijpt zelf toch ook wel dat niemand letterlijk bedoelt dat de desbetreffende BV-mama's lid zijn van een criminele organisatie?
     
  3. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed, wat zou dan een term zijn die jij wel acceptabel vindt? Wel even bedenken dat deze term niet bedoeld is voor gewoon pro-bv moeders of moeders die al >10 maanden geven, maar voor bv-moeders die neerkijken op kv-moeders en dit duidelijk laten blijken. Dus denigreren, continu ongevraagd de discussie met ze aangaan, belerend over willen komen, etc. (iemand nog aanvullingen? Het is mij nog even te vroeg ;))
     
  4. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihih borstvoedings Jehova-getuigen misschien een goede term?
    DIe willen hun geloof ook zo opdringen :p
     
  5. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja als we mafia waren, schoten we de kv-mama's neer :D
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tsja...ik hoef daar echt geen term voor te bedenken, simpelweg omdat het niet nodig is.
    Maar goed, het woord BVmaffia, is een volledig onterecht woord toegepast op een groep moeders, die enthousiast bv-geven,daar over praten, en het aanprijzen als goede voeding.
    Er wordt via bladen of tv geen reclame voor gemaakt,dus wat dat betreft wordt er helemaal niets door de *strot* geduwd.
    Nogal beledigend eigenlijk.
    Zo is er geen woord voor enthousiaste kvmoeders, misschien zullen we die Kvwitteboorden noemen?
     
  7. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    De term is niet voor niets bedacht. En het zou idd niet nodig moeten zijn en het gaat ook helemaal niet over moeders die pro bv zijn.
    Het gaat er idd om dat sommige vrouwen er te ver in gaan, opdringen van hun mening, oordelen over het geven van fv, het niet respecteren van keuzes van mama's die fv geven etc. Daar gaat de term over, niet over moeders die graag praten over bv en enthousiast bv geven.
     
  8. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Niet proberen uit te leggen Maja.. Door dat enorme bord kom je toch niet heen...
     
  9. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nog één ding: Jingels: Jij bent één van die mensen waardoor andere borstvoedende mamma's ook als vanzelfsprekend ingedeeld worden bij de opdringerige variant, die mensen ook wel betitelen als 'borstvoedingsmaffia'. Je verpest het voor je collega-moeders die met liefde en aandacht hun kinderen bv geven, door zo'n stupide en rigide houding aan te nemen.

    Verder hou ik echt op met deze discussie. Ik vind het uitzonderlijk sneu dat dit zo moet lopen!
     
  10. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik ken Jingels op een hele andere manier. Toen ik als onzekere pas beginnende bv-moeder vragen en zorgen had over de borstvoeding hebben haar reacties er mede voor gezorgd dat ik voldoende vertrouwen in mijzelf had om door te zetten. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik het zonder dit hoekje en de waardevolle tips en trucs niet had gered.
     
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Ik vind het mooi geweest meiden. Laten we iedereen in haar waarde laten en haar eigen keuzes maken. Het is jouw kind, jouw beslissing.
     

Deel Deze Pagina