borstvoedingsmama's willen jullie even met mij meedenken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ireen, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van net 5 maanden en geef borstvoeding op verzoek.
    Gedurende de dag houd ik mij met hem aan een vast ritme, namelijk: slapen, eten, spelen, slapen.
    Als hij wakker wordt wil hij eten en dit is om de drie uur, soms eerder. Hij heeft dus eerst gegeten, dan gespeeld en gaat dan naar bed en wordt wakker als hij honger heeft.
    Op zich vind ik het niet erg dat hij over de dag vaak drinkt. Alleen is hij natuurlijk steeds langer wakker na een voeding en daardoor slaapt hij steeds korter. Per dag doet hij dus zo'n 4 tot 5 slaapjes van ruim een uur. Op zich prima hoor, maar omdat hij alleen in zijn eigen bedje kan slapen (in kinderwagen of elders komt hij niet in slaap) ben ik zo nogal aan huis gebonden, en op zich zou het heel fijn zijn als hij bijvoorbeeld 3 wat langere slaapjes zou doen, alleen omdat hij om de drie uur eet en in de tussentijd ook nog speelt etc. lukt me dat niet.
    Hij spuugt na een voeding ook nog wat dus proberen meer te laten drinken is niet echt een optie. 's Nachts drinkt hij ook nog om de 4 uur ongeveer, dus hij lijkt echt die voeding nodig te hebben.

Hebben jullie een idee hoe ik de dag wat anders kan indelen?

Groetjes,
    Ireen

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zou hij mischien wel bij jou in de draagdoek slapen als jij met hem weg bent ? Mijn ervaring is dat als je je kindje in de doek hebt en even beweegt/loopt je kindje zo in dromenland is.

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

of in de kinderwagen, dat werkt bij ons ook prima!
    het is best moeilijk ze langer te laten slapen. je kunt proberen hem in de ochtend wat langer wakker te houden zodat hij daarna langer slaapt, maar ik vind dat altijd erg moeilijk. als ze echt huilen van de moeheid kun je toch niet veel anders doen dan laten slapen..

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Zou het een keer erg zijn wanneer je zoontje niet slaapt tussen de voedingen door? Ik ga vaak ook boodschappen doen met de kleine nadat hij wakker geworden is en dan een voeding gehad heeft. Dan ga ik lekker wandelen naar de stad of de supermarkt. Meestal slaapt hij dan niet, hij is namelijk erg nieuwsgierig en wil alles zien! Nathan heeft daar geen last van. Vaak krijgt hij dan voordat ik hem weer in bed stop nog een voeding (als hij honger heeft) en dan slaapt hij weer tot de volgende voeding.

Groetjes Mariska

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als hij wakker wordt kun je hem dan niet nog even afleiden met spelen ofzo? Als Jacob wakker wordt dan kan ik hem aanleggen dan drinkt hij, maar ik kan hem ook vaak nog makkelijk een half uur leuk vermaken. Zo kun je misschien de voedingen wat uitstellen. Dan na de voeding nog weer spelen en dan naar bed. Dan is hij misschien iets langer wakker per keer?

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo,

Kinderwagen is geen succes. Hij vind het leuk maar slaapt er niet in.

Draagdoek heb ik, daar valt hij na een uurtje in in slaap... maar hij is acht kilo en ik trek dat niet zo lang.

Het is niet erg dat hij een keer niet slaapt tussen twee voedingen, maar dit lukt alleen maar als we op pad zijn. Thuis wordt hij dan moe en 'vervelend' en leg ik hem toch maar in bed...

Iemand nog een idee?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat voor doek heb jij dan ? En hoe knoop je dan ?
    Ik kan mijn zoontje van 15 kg n.m. nog makkelijk dragen.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    ik heb een doek van hoe heet het ook alweer, dat draagdoek merk? Kan er niet opkomen. 3.8 meter, katoen. Ik knoop in een kruis over mijn rug, volgens de goede techniek. Zoontje zit dan zeg maar rechtop, buikje tegen mij aan met zijn bolletje tegen/onder mijn kin. Moet er wel bij zeggen dat ik een heel slechte en kwetsbare rug heb...

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Misschien moet je proberen het s om te draaien.. (werkte hier met de vorige kids ook.. zelfde probleem alleen toen fv)

als beebje wakker wordt eerst spelen.. is in het begin dus wel ff moeilijk.. dan schone luier.. dan voeden.. en na het voeden weer in bed.. dan zijn ze namelijk verzadigd en vol en slapen ze langer en vaster..(tip kreeg ik toen van het cb) Het werkte hier echt super.. het vergt even wat omschakeling en wat investering in tijd omdat ook beebje die verandering moet merken..(duurde hier 2 dagen) maar echt...wat een verschil...

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    na het omdraaien van het ritueel was het hier ineens.. 3 uur slapen..half uurtje spelen..half uur voeden en weer in bed...savonds werd t half uurtje spelen een badje...daarna drinken en dan naar bed.. SUCCES

Deel Deze Pagina