Ons meisje in nu 8 weken, 4.5 KG en zit op 5 voedingen van 150 + 5 scheppen + JBPM. Omdat zij 's nachts om 4.00 uur voor een voeding kwam hebben wij op advies van de kinderarts bij de laatste fles van 23.00 uur 1 schep voeding extra gedaan zodat deze zwaarder valt. 1e Nacht was dit een succes en werd ze 7.15 wakker! 2e Nacht 5.30, 3e nacht 5.00 uur! Ik heb haar om 5.00 uur bij ons gelegd met een speentje, op het begin is ze wat onrustig (kwartiertje) en dan slaapt ze bij ons in bed tot 7.00 uur! Dus echte honger is het dan dus ook niet..? Hoe kan ik haar de nacht laten doorkomen of is dit een kwestie van geduld?
Hoi, Het is helaas heel verschillend per kindje wanneer de nacht doorgeslapen kan worden. Het is in dit geval geen honger, en het is ook beter om de dosering van de flesvoeding aan te houden in dit geval. Ik hoop dat je kindje snel door zal slapen. Waarschijnlijk gaat dat beter wanneer ze 5 kg is geweest en ze naar voedingen van 180 ml water met 6 schepjes voeding mag. Groetjes Eveline
Waar ik later aan zat te denken: Is het anders ook nog een optie om de laatste fles meer voeding aan te bieden? Dus 180 + 6? Of is ze hier nog te klein/jong voor. Ze woog vandaag 4.850. Misschien dat ze daar makkelijker op doorslaapt of zou het er niks mee te maken hebben?
Hoi, Je mag evt. wel al kijken bij de laatste fles hoe het gaat als je 180 ml water met 6 schepjes geeft. Qua drinktempo is het fijn als ze daar 15-20 minuten over doet. Groetjes Angelique
Ja, dat komt wel goed want ze doet er nu ook 20 min. over ongeveer. Ik ga het eens proberen. Het wakker worden heeft waarschijnlijk niks met honger te maken maar misschien blijft ze er toch wat langer door in slaap.