Borstvoedingsplan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MaMa, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    In principe ben ik van plan BV te geven (mits het natuurlijk gaat lukken) nu was ik even aan het denken over een haalbaar plan. Graag jullie mening. :)

De eerste 3 maanden zou ik graag volledig BV willen geven.
    Na 3 maanden zou ik de avondvoeding af willen kolven en dan BV in fles willen geven om alvast voor te bereiden op het weer gaan werken (+ kan manlief alvast oefenen met flesje geven, ook leuk voor hem)

Of zou de kleine dan in de war raken dat hij 's avonds ineens uit een fles krijgt en dag daarna weer uit de borst?

Als ik weer werk zou ik dan het volgende willen doen:
    maandag overdag FV (kinderopvang)
    maandag avond afgekolfde BV

Dinsdag overdag afgekolfde BV
    dinsdagavond afgekolfde BV

Woensdag overdag BV
    Woensdag avond afgekolfde BV

Donderdag overdag afgekolfde BV
    donderdagavond afgekolfde BV

Vrijdag overdag afgekolfde BV
    vrijdag avond afgekolfde BV

zaterdag en zondag overdag BV
    zaterdag en zondag avond afgekolfde BV

Of zou dit helemaal verwarrend zijn voor de uk?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou niet met drie maanden pas beginnen met kolven en flessen. Beste moment om met een fles te beginnen ligt ergens tussen de vier en zes weken. Dat hoeft in het begin geen hele fles te zijn, gewoon een bodempje gekolfd is al voldoende. Maar het is wel belangrijk dat je elke dag die fles geeft. Jij, of iemand anders natuurlijk.

Verder is het als je werkt voor je kind het begrijpelijkst als het borst krijgt als jij er bent en fles als je er niet bent.
    Je schema lijkt mij onnodig ingewikkeld. Gewoon vanaf zes weken papa elke avond een fles laten geven en verder alles gewoon op verzoek. Bij baby's moet je niet te veel plannen, maar gewoon de dingen laten komen zoals ze komen.

Ik snap alleen die maandag niet. Bedoel je met FV dat je kind opvang kunstvoeding krijgt? Dat is toch onlogisch? Gekolfde melk blijft als je het meteen goed koelt vijf dagen goed. Je kunt gewoon kolfmelk meegeven elke maandag!

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ben ik met een week begonnen met iedere ochtend na de voeding kolven voor een voorraadje. Vanaf 6weken begonnen met flesje want rond die tijd had ik een feestje en moest manlief oppassen :)

Verder zou ik alleen kolven als je op je werk bent en dit voor de volgende werkdag meegeven. Kunstvoeding is dus niet nodig.

Waarom wil je zovaak afgekolfde melk geven eigenlijk?

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik begrijp ook niet waarom je maandag flesvoeding zou geven. Ik werk de maandag, woensdag en donderdag en ik vries de melk die ik donderdag kolf direct in. Dat haal ik dan zondag eruit. Ik vind het wat lang om hem tot maandag in de koelkast te laten staan.

Ik ben zelf wel pas na 3,5 maand begonnen met de fles geven. Het was even zoeken naar de goede fles, maar daarna ging het direct goed. Ik zou zelf dus niet al zo vroeg met de fles beginnen, maar daar moet je zelf de keuze in maken.

Ik denk dat je inderdaad niet zo'n plan hoeft te maken nu. Kijk gewoon hoe het loopt. Ik voed nu gewoon zelf als ik er ben en als ik weg ben krijgt hij een flesje afgekolfde melk, gaat allemaal super goed!

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Sluit me helemaal aan bij de dames boven mij. Niks aan toe te voegen

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik het juist super fijn vind om op mijn werkdagen 's avonds zelf te voeden. Hij heeft dan de hele dag flesjes gekregen van de opa's en oma's, dus wat is er dan fijner om 's avonds zelf te voeden! Heerlijk, ik zie hem dan echt genieten.

7. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    jeetje, Ik denk laat het lekker op zijn beloop. Eerst kijken of het je lukt om het vol te houden. En dan zien hoe je er dan tegenaan kijkt. (het loopt vast anders dan je verwacht) Ik heb uiteindelijk langer gevoed dan ik had gedacht. En wat betreft verwarrend voor de baby. Die vind niks vreemd, als die maar de fles is gewend.
    Succes ermee!

8. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Zou je niet eerst eens wachten tot je kindje geboren is?

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me bij bovenstaande aan... Ik vind kolven niks en doe dat alleen aldus t niet anders is... Ik denk dat je je verkijkt op dat kolven... Je bent er zelf vaker wel dan niet neem ik aan in de avond.. dan zou ik dat kolven echt laten Veel fijner om zelf te doen en al dat kolven neemt ook alleen maar extra tijd in beslag die je na een dagje werken echt liever aan je kleintje besteed!

Wij begonnen met 2 maanden met af en toe een flesje... maar niet heel veel..

Deel Deze Pagina