Als mijn zoontje doorlekt met een poepluier (gebeurt helaas de laatste dagen geregeld...), dan zet ik de vieze kleertjes in een sopje van Biotex. Toch wordt het niet schoon bij het wassen. De gewone kleertjes niet, die ik op 30 of 40 graden was, maar ook de rompers niet die toch echt op 60 graden gaan. Hoe krijgen jullie eventuele doorgelekte borstvoedingspoep (mooi geel ) uit de kleertjes?
Ik zweer bij shout!! Smeer het erop en was het dan uit. Meestal is het er dan nog niet uit en smeer ik (dus gelijk na het wassen) er weer shout op en vouw het dicht en laat het kledingstuk (dicht gevouwen met shout) drogen. Als het droog is in de wasmachine en 9 van de 10 vlekken zijn weg! Zo heb ik al poepvlekken, tomatenvlekken, pindakaasvlekken, kruipvlekken en veel meer uit (witte) kleding van Nijn verwijderd.
Ik laat altijd even weken in warm water met een schepje Vanish, daarna gelijk in de wasmachine en dan wordt het wel schoon.
hier zelfs alles eruit gekregen als ik het wa svergeten driect in de was te stoppen, gebruik dash+lenor en anders vanish voorwas
Meteen even uitspoelen, gewoon in de wasmachine. Ik nam Neutral en waste so wie so alles op 60 graden.
Ik leg het meteen in de wasbak met heet water en wat sop erbij (gewoon afwasmiddel, hou het vaak onder stromend water terwijl de bak volloopt.) Dan later even een beetje schrobben, dan gaat er nat shout op en laat ik het intrekken. Als het dan later in de wasmachine gaat weer shout er op en 9 van de 10 keer is alles eruit. Of het moet echt helemaal besmeurd zijn, dan moet het meestal 2 keer!
Haha, genoeg manieren om nog te zepen en soppen dus voor mij Maaruh, meteen in de wasmachine lukt vaak echt niet. Dan heb ik net gewassen en om nou met één babyromper en babybroekje een hele trommel te laten draaien... Dus dan ligt het toch wel eventjes in een emmertje te wachten tot ik weer een trommel vol heb.
ik doe altijd meteen uitspoelen onder de kraan en als er toch nog een vlek achterblijft met shout voor eht de machine in gaat... tot nu toe nog geen vlekken gebleven... wel in hydrofiele doeken, zelfde methode maar dan op 95 graden wassen en nog niet schoon te krijgen....
Die kun je gewoon in de bleek leggen mits ze wit zijn. Hier werkt(e) de zon ook altijd prima om de vlekken er weer uit te bleken.
dan kan je het beter direct in een emmer doen met wat spul...ik deed eigenlijk wel vaak 1 extra wasje, maar dna zo'n snelwas prog
Bij witte (eh, dan geelbevlekte ) was: weken in iets van oxi of biotex, heet wassen, en NIET in de droger doen als de vlek er niet uit is! Wat als een wonder werkt op zulke vlekken is buiten in de zon drogen (voor witte dingen dus, ik heb het nooit met iets anders geprobeerd). Een droger werkt zo'n beetje hetzelfde als een strijkijzer op een vlek, die koek je er gewoon en stukje extra mee in. Wij hebben ook tal van doeken die niet meer schoon te krijgen zijn, echt eeuwig zonde. Maar een beetje zonneschijn doet een hoop goed.
Ik wilde net zeggen, als je alles op 60 graden gewassen hebt, maar je hebt er nog een gele vlek in, dan is dat gewoon een verkleuring. Even nat in de zon leggen en weg is je vlek Schrobben, poetsen, 2x wassen, je kunt je al die ellende besparen door het gewoon lekker in de zon te hangen. Kan ook binnen in de vensterbank Die gele vlek komt door de billirubine en wordt afgebroken door zonlicht.
ariel vlekverwijderaar als t niet meteen in de wasmachine gaat efe papje van aanmaken en op de vlek doen kan dat intrekken voor je t wast
Heej, dat zou een mooie oplossing zijn! Ga het meteen proberen als het zonnetje weer lekker schijnt! (Vast snel )
die zijn dus idd de droger in gegaan.... neem aan dat in de zon ook alleen werkt als het niet in de droger is geweest of wel????
Ik doe het gewoon in een kommetje met heet water en daarna in de wasmachine.. Is tot nu toe steeds eruit gegaan.