Hee, Ik zit hier best wel veel aan te denken de laatste tijd, dus ik denk ik vraag eens om ervaringen van anderen. Bij mijn eerste kind had ik dus te weinig voedingsstoffen in mijn melk. Ik liep wel over van de melk, maar het arme joch dronk bijna ieder anderhalf uur. Had jij dat ook? En hoe ging dat dan bij de tweede of de derde of de vierde?
Je kindje kreeg dan te weinig achtermelk dus? Ja, teveel melk (en dus teveel voormelk) wordt vaak gezien als een luxeprobleem, maar dat is niet zo. Hopelijk kan je bij een volgend kindje tips van lk en mede bv-mama's krijgen om je productie te stabiliseren zodat je kindje vettere melk krijgt en langer verzadigd is. Ik vraag me af of je poll hier wel genoeg reacties krijgt. Hier zitten toch voornamelijk vrouwen die nog borstvoeding geven en jij zoekt vrouwen die gestopt zijn. Misschien kan je hem laten verplaatsen naar 'voeding'.
Ik heb mijn tweede borstvoeding gegeven en geef nog steeds bv aan de vierde. Ik had ook teveel melk en mijn dochter kwam ook ieder uur drinken. Na een maand of 4 heb ik het bijltje erbij neergelegd. Bij mijn 4e herhaalde het luxeprobleem zich weer en ook Justin kwam ieder uur(soms wel 20 keer per dag) Deze keer heb ik het gewoon volgehouden en na 5 maanden werd het steeds minder(met name ook door het bijvoeden)
Topics worden wel vaker verplaatst. Ze hebben hier nogal een strak moderatebeleid hier... maar meestal wordt er dan een berichtje door de mod geplaatst. Zou het vragen alsnog terug te verplaatsen...
Tis een vraag over borstvoeding, ik neem aan dat hier ook nog andere vrouwen lezen dan de alleen borstvoedende vrouwen. Aangezien hier ook vrouwen zitten die al een 2de of een 3de aan borst hebben. Staat deze denk ik wel goed hier.
Nou ja, na al die discussies de afgelopen tijd met de afsluitende melding dat we allemaal op ons eigen deel moeten blijven....
Klasien...vervelend dat het zo bij de eerste is gegaan. En ik kan me goed voorstellen dat je hier mee bezig bent. Zoals al eerder is genoemd is een ""overschot" aan borstvoeding een luxe-probleem, maar wel eentje die behoorlijk lastig kan zijn. Meestal drinkt je baby dan veel 'voormelk' en is die even verzadigd zonder de vettere melk te hebben gedronken. Verzadiging is dan van korte duur en al snel heeft de baby weer honger. Maar dit wil niet zeggen dat je borstvoeding te weinig voedingsstoffen heeft. Zelf heb ik bovenstaand probleem drie keer ondervonden. Maar toch drie keer met Bv door gegaan. De laatste keer (ik geef nu nog bv aan de jongste) ging ik wel een stuk relaxter om met de grote hoeveelheid melk. Ook nadat ik geweldige tips had gekregen van de lactatiekundige hier op het forum. Met deze tips lukte het makkelijk om de baby toch de vettere melk te laten drinken zodat hij verzadigd was en ook goed groeide. Probeer je er niet te druk om te maken daar heb je nu alleen jezelf mee. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Succes Kwebbel
Opzich is elke anderhalf uur drinken niet vreemd hoor... zeker de eerste weken komt dat heel vaak voor. Bij mn 2de zat ik de eerste weken op 12 tot 14 voedingen per 24u. Kwestie van volhouden en uiteindelijk is dat ook wel goed gekomen. Verder zeggen in het veleden behaalde resultaten niks over de toekomst... hier ging de eerste heel makkelijk en de 2de was een gevecht om hem aan de borst te krijgen. Zou er gewoon veel over lezen, zorgen dat je tzt weet waar je goede hulp kan halen en er gewoon voor 200% voor gaan. Veel hangt af van wat voor kindje je krijgt.
Het probleem was voor mij meer de rust. Omdat hij zo vaak dronk, had ik ook overdag niet de tijd om te slapen, en de laatste maand voor de bevalling had ik ook al niet meer dan 3 uur per nacht aan slaap gehaald. Als je dan nog 3 maanden lang niet aan meer dan 2 uur per nacht toe komt, dan gaat je dat gewoon opbreken. Helaas was het consultatiebureau bij ons niet bereid om een afspraak met een lactatiedeskundige mogelijk te maken, waardoor ik dus alleen het advies kreeg... stug volhouden. En dat ging dus op een gegeven moment niet meer. Ik heb er toen zelf voor gekozen te stoppen met borstvoeding geven, gewoon omdat ik het lichamelijk niet meer aankon. Gelukkig ging het met flesvoeding beter, en kon ik al gauw weer een paar uur inhalen. Nu maar afwachten wat een volgende keer brengt...
Ik had mijn dochtertje ook heel vaak aan de borst. soms inderdaad wel elk uur. maar heb dit nooit als een probleem ondervonden eigenlijk. Ja ik vond het soms wel erg vervelend ja..en zeker omdat ik heel veel moeilijkheden heb gehad met de bv aan het begin. (HEEL VEEL pijn) maar ik heb toen doorgezet en ja heb haar gewoon aangelegd wanneer ze wou. Heb haar best heel lang heel vaak op een dag aan de borst gehad. En heb uiteindelijk een jaar borstvoeding gegeven. De volgende wil ik vanzelfsprekend weer bv geven..het enige waar ik bang voor ben is: ga ik die pijn en stress weer mee maken. want ik werd daar zo gestrest en agressief van (ook naar mijn kind toe want het deed echt zo'n ontiegelijke pijn dat ik jankend en schreeuwend daar zat) dat het ons beide geen goed heeft gedaan. maar toch wou ik perse doorzetten met bv. En dat wil ik nu ook heel graag. Omdat het toch het beste is voor je kind.
Ik heb beide keren een te hoge melkproductie. Hier was blokvoeden de oplossing. En ja de eerste tijd kan bv meer tijd in beslag nemen en energie kosten. Maar alleen al door dat te accepteren zorgt er voor dat je meer ontspannen bent.
Hoi hier ook diverse bv problemen gehad. Maar omdat ik zelf zwaar astmatisch ben is er voor mij geen andere optie dan bv. Ik heb de eerste 6 weken ook veel pijn gehad door ik denk verkeerd aanleggen. Verder heb ik ook teveel melk en dat heb ik opgelost door maar 1 borst te geven. Al snel bleek dat mijn dochter bij 2 borsten veel moest spugen en als ik maar 1 borst geef gaat het goed. Ze is nu 4,5 maand en zit op 5 voedingen per dag. Groetjes Jessica
Ik heb bij Dylano maar 4 weken bv kunnen geven. Hij spuugde heel veel en groeide niet en ook werd gezegd dat ik weinig voedingswaarde had in de bv en moest van de ka stoppen. Toen was ik nog niet zo belezen, anders was ik doorgegaan. Nu geef ik Dylarius al vanaf de geboorte bv en tot nog toe gaat t goed.