Hoe vaak op schoot?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caithlin79, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben even benieuwd hoe vaak jullie je beebs daadwerkelijk bij je hebben, op schoot, in je armen etc.

    Ik heb namelijk het gevoel dat ik ze veel te weinig knuffel ofzo. Het gaat ook allemaal een beetje lastiger met een tweeling, helemaal nu ze vaak allebei op dezelfde momenten wakker zijn en ik veel minder kansen heb om ze 1 op 1 aandacht te geven.

    Maar ik zit overdag niet echt veel/vaak met ze op schoot ofzo, behalve tijdens en na het voeden en tussendoor als ze wat huilerig zijn.
    's Avonds wel weer meer, dan is m'n vriend ook thuis en hebben we vaak wel een tijdje allebei eentje op schoot.

    Het lijkt me gewoon zo saai voor ze, zo vaak in de box of de wipper of op een kleed op de grond. Maar ik wil ook weer niet dat ze te vaak bij me zitten, want vind het ook wel belangrijk dat ze zichzelf vermaken, helemaal nu ze wat ouder worden en langer wakker zijn.
    Dusse... hoe gaat dat bij jullie?
     
  2. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hahahaha dit heb ik ook!
    maa rik heb haar ook net zo vaak als jou op de schoot!
    denk ook weer jekan ook niet de hele dag met een kind rondlopen toch?
    heb zelf ook het gevoel dat het saai is voor haar maar ze vermaakt zich toch?
    dan is het toch goed?
     
  3. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn is wat ouder, maar die wil alleen op schoot op onbekende plaatsen of wanneer ze moe is.

    Op andere momenten weet ze niet hoe snel ze weg moet komen, op onderzoek uit.

    Toen ze de leeftijd had van jouw kleintjes, zat ze wel meer op schoot, maar nog niet vaak hoor. En die voedingsmomenten kun je ook gebruiken om lekker te knuffelen.
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hmm Lotte is nooit echt een schootkind geweest, die was veel te druk met nieuwsgierig zijn en de 'wijde wereld' in te trekken..

    Een kind hoeft naar mijn mening dan ook niet per definitie op schoot te zitten om aandacht te krijgen..als de aandacht maar kwalitatief is en ze zich geborgen bij je voelen.
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook na het voeden lekker op schoot, dan knuffelen en spelen we 15-30 minuutjes, dat hangt ervan af hoeveel zin Bram heeft.
    Tussendoor ook wel eens, bijv. om hem te troosten.

    Je kan inderdaad toch niet de hele dag met een kind op schoot/ op de arm zitten.
     
  6. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat ligt er aan per kind denk ik. Mitchell ook meestal na het voeden en 's avonds. We gaan ook nog ff naar de supermarkt en alleen spelen is ook belangrijk. En voor het leren kruipen/lopen is op de grond ook weer belangrijk. Alles in verhouding denk ik.
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz heeft de eerste 6 maanden heel veel op schoot gezeten.
    lekker knuffelen met iedereen vond ze super!
    Ze vindt het nu nog leuk maar kan zichzelf ook goed vermaken en speelt ook graag alleen.
    Doe wat jouw gevoel zegt, en met 2 is het ook een stuk moeilijker.
     
  8. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih zit haast nooit op schoot, ja na het voeden en als de oma's er zijn, maar hij vindt het veel leuk om in de box of op zijn kleed te spelen, hij vermaakt zich prima en wilde ook gewoon niet dat het zo'n schootkindje wordt!
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Hier het tegenovergestelde.

    Isabella wil graag bij ons zitten. Op schoot, of gewoon gezellig naast ons op de bank.

    De box is ze al snel zat en een kleed op de grond is ook maar even leuk.

    Maar zitten mag eigenlijk nog niet echt, dus het is echt de hele tijd wisselen.

    Maar ik denk dat je echt wel voldoende aandacht geeft hoor, ook omdat je elke avond wel met ze even op schoot zit.
     
  10. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Dat vraag ik mij soms ook af, geef ik de keine wel genoeg aandacht en zit ze wel genoeg bij mij.
    Maar denk ook dat het een beetje tussen de oren zit, want je wilt ze gewoon niks te kort doen.
    En teveel op schoot is denk ik ook niet goed.
     
  11. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa zit s'avonds vaak op schoot en overdag als ze huilt en verders valt het wel mee. ik leg haar ook vaak in de box dan kan ze lekker spelen.
     
  12. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Inge is niet echt een schoot kindje. Ze vindt het even leuk en dan eigenlijk vooral als we spelletjes doen, knuffelen is ze heel snel zat. Wat Inge het aller leukste vindt is als ik bij haar op de grond kom liggen spelen. En verder kan ze zichzelf heel goed vermaken.
    Als ik haar nu naar haar zin te lang op schoot heb begint ze te piepen en te draaien net zo lang tot ik haar op de grond leg en ze overal heen kan tijgeren en alles kan ontdekken. Soms kijkt ze dan wel blij om en moeten we kijken 'hoe leuk ze wel niet doet', hihi.
    Als de meiden tevreden zijn dan knuffel je ze echt wel genoeg hoor, maak je daar maar geen zorgen om. En soms zijn er gewoon dagen dat je het sowieso niet goed kunt doen, dan is niets goed. Voel je ajb niet schuldig het lijkt jou misschien saai in de box of de wipper maar die kleintjes hebben daar genoeg te ontdekken en te zien. Inge vond het prachtig op die leeftijd, juist in de wipper of in de box kon ze heerlijk alles overzien.
     
  13. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Mijn insteek is hierin dat ik gewoon naar het kind kijk en wil het kind op schoot dan mag het op schoot en wil het dat niet dan niet. Ik heb er nooit opgelet hoeveel ze op schot zaten, en ik heb me er ook nooit mee bezig gehouden of ze zichzelf wel konden vermaken. Dus of ze vermaakten zichzelf goed of niet maar dan had ik er geen last van :)
     
  14. Female

    Female Niet meer actief

    Pfff dat houd ik echt niet bij hoor. Vaak eigenlijk, heerlijk toch?!
     
  15. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Na het voeden knuffelen we even en daarna speelt ze een half uur of zo alleen op het kleed of in de box, als we visite hebben zit ze wat langer op schoot. Ze is veel te nieuwsgierig om rustig op schoot te blijven zitten, daar heet mw. echt geen trek in hoor. Ze wil het liefs de hele tijd met haar voet in der mond liggen, en dat gaat niet op schoot he ;) . Als zij ineens rustig op schoot zit weet ik dat ze moe is en leg ik haar eigenlijk meteen weer in bed. Ik heb trouwens in de ouders van nu of zo iets gelezen over de pikler theorie of zoiets. Daarbij geef je heel veel aandacht tijdens de voedingen, verschonen en verzorgen van je kindje en laat het verder lekker aanklooien. Misschien kan je heet even googlen, zou het voor je doen maar heb ff geen tijd. Schijnt vooral bij meerlingen aangeraden te worden.
     
  16. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tuurlijk heerlijk, maar daar gaat het me niet om.

    Bedankt voor de reacties! Als ik het zo lees valt het allemaal dus nog wel mee ;)

    @Paprika, heb net ff zitten googlen, en heb wel van alles gevonden maar dat gaat dan echt specifiek over de ontwikkeling (dat baby's heel goed zelf kunnen ontwikkelen zonder hulp van ouders zolang ze maar de ruimte krijgen). Neem aan dat je dat bedoelt?
     
  17. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    @ Caithlin: wat ik ervan heb begrepen is dat je veel aandacht geeft bij de dagelijkse verzorging, je kindje(s) daarna alleen laat spelen en jij daardoor ook meer tijd voor jezelf zou hebben. Omdat je ze bij de verzorging veel aandacht geeft kunnen ze daarna beter alleen spelen en hebben ze jou daarbij minder nodig. Dat heb ik eruit gehaald in ieder geval. Heb nog even op de site van ouders van nu gekeken maar daar staat helaas ook niet veel meer op. En dat van die ontwikkeling is uiteraard ook waar, ze stimuleren dan ook "open" speelgoed zoals bakjes enz, omdat deze multifunctioneel zijn en bijvoorbeeld een knuffel niet echt veel mogelijkheden biedt. Het was best een leuk artikel om te lezen moet ik zeggen.
     

Deel Deze Pagina