borstvoedingsschema 11 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sunflowers, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunflowers

11 aug 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter krijgt inmiddels 11 maanden borstvoeding en ik wil hier graag mee doorgaan. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere moeders, hoe deden jullie het en hoevaak voedde jullie je kindje rond de leeftijd van 1 jaar. Onze dag ziet er nu zo uit:
    6.30 bv
    8.00 bambix met vers fruit
    11.00 bv
    12.15 +/- halve boterham met boter en beleg
    15.00 fruit of koekje
    16.00 bv
    18.00 150 gr warm eten en yoghurt
    19.00 bv
    21.00 bv
    tussen 1.00 en 6.30 meerdere malen bv op verzoek

Het lijkt mij heerlijk om 3x op een dag bv te geven, de eerste ,de laatste en tussendoor 1x maar ik ben bang dat de borstvoeding zo terug loopt dat we moeten stoppen. Dit is ook de reden dat ik nog geen ander drinken geef.

Zijn er moeders bij wie dit wel lukte?

hoop op jullie reactie!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Hoi,ik zat met zoon op 4a5 voedingen op een dag toen. Met 1 jaar gingen we naar 4. Voor de rest zag mijn schema er ongeveer hetzelfde uit qua eten.
    3 voedingen per dag,ik denk dat je productie het wel.zal redden maar het is toch altijd uitproberen...wil je de nachthap er af of alleen overdag minder gaan voeden? :)

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zat toen op 4 voedingen (op dagen dat er niet meer vraag was door tandjes/niet lekker in haar vel etc). Inmiddels zitten we op gemiddeld 3. Ochtend en avond vast en 1x tussendoor en dat gaat prima. Heel soms 2x als ik er overdag een keer niet ben.

Haar eetpatroon zag er ongeveer zo uit rond 11 maanden:
    Bv en boterham, fruit (1 à 2 stuks), bv en 2 boterhammen, bv en een tussendoortje, flink bord avondeten (weeg het niet af maar rond de 300 gram of meer is geen uitzondering), beetje yoghurt en voor de nacht weer bv. Met vaste voeding geeft ze zelf aan hoeveel ze wil.

4. Lin1983

Lin1983 Nieuw lid

28 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had net een zelfde soort vraag gepost maar zie nu dit draadje, sorry:)

Maar ik zit dus een beetje met hetzelfde, DL krijgt nog zeker 5 keer per dag BV, ongeveer hetzelfde schema als bij jou. ik zou over een tijdje ook wel graag naar een keer of 2-3 per dag willen maar weet nog niet goed hoe.
    Ze wil nog niet echt ander drinken er bij en ik neem aan dat dat wel nodig is toch? Ze zal toch ergens haar vocht uit moeten halen.

Deel Deze Pagina