even een vraagje.. in de kraamtijd werd gezegd dat Soraya elke drie uur bv moest krijgen, en 'snachts niet langer dan zes uur ertussen mocht hebben.. Nu laat ik haar 's nachts liggen tot een max van negen uur (weegt 10 pond) en doe ik overdag wachten tot vier uur, en anders maak ik haar wakker.. Maar hoe kan ik het nou het beste doen? Moet ik haar na vier uur wakker maken of moet ik haar laten liggen totdat ze zelf wakker word? Hoe doen jullie dat?
Overdags laat ik er max 4 uur tussen zitten. Gewoon voor mijn gevoel vind ik dat hij dan wel weer is mag eten 's nachts slaapt hij 6uurtjes door, soms 9. maar dat laat ik tot max 10uur.
ja hier is het ook verschillend.. de ene keer slaapt ze 6 uurtjes, de andere keer 9.. vanacht heeft ze 8 uur geslapen en gisteren maar vijf.. Maar zoals nu heeft ze om half elf gehad, dus laat ik haar tot half drie liggen.. maar ik vind het zo zielig om haar dan wakker te maken.. als ze honger heeft word ze toch zelf wel wakker?
Overdag laat ik hem liggen, tenzij het dan niet uit gaat komen met zijn voeding voor het slapen gaan. Maar meestal werkt zijn biologische klok zo goed dat hij na 4 uurtjes wel wakker is.
en wat doe je als hij na 4 uurtjes niet wakker word? maak je hem dan wakker of laat je hem liggen? en wat kan ik het beste doen?
Ik snap het niet; in je andere topic schrijf je dat ze na een uurtje alweer wakker is en komt en vraag je je af of ze alweer honger heeft? Ik heb nooit wakker gemaakt voor een voeding, hij kwam zelf wel en zeker niet na 4 uur pas de eerste maanden, maar echt wel eerder! Als je bang bent dat je productie terugloopt zou ik wel vaker aanleggen en het extra flesjes geven staken!
ik maak hem dan rustig wakker. meestal ga ik een kwartier van tevoren boven al herrie staan maken. de was opruimen of iets schoonmaken. vaak word hij dan vanzelf wakker
moet wel eerlijk zeggen dat de mevrouw van ons cb heeft gezegd dat als hij overdags langer dan 4uur wilt slapen dat dat gewoon mag. ben zelf bang wanneer hij langer dan 4uurtjes slaapt hij zijn dag/nacht ritme door elkaar gaan gooien.
oke, ja ik doe het nu nog gewoon tot een max van 4 uur, en de volgende keer vraag ik het wel bij het cb na..
Ik zou hem laten liggen, maar zou er niet meer dan 5 uur tussen laten. Van het CB mocht ik hem gewoon laten komen wanneer hij zelf kwam met twee mnd.
Meestal laat ik er overdag max 4 1/2 uur tussen want anders slaapt ze in de nacht korter. Dan denk ze denk ik dat ze de nachtvoeding al gehad heeft en komt ze in de nacht na 3 1/2 a 4 uur. Als ik ze naar max 4 1/2 uur wakker maak dan slaapt ze in de nacht 5 tot 7 1/2 uur, dat wisseld nog wel eens. Maar dat wisseld ook als ik ze overdag niet wakker hoef te maken.
Kleine baby'tjes hebben nog helemaal geen dag/nachtritme; het is voeden, knuffelen en spelen, slapen, luier en weer voeden etc. Hier kwam dat pas met 4 maanden dat hij 's avonds als hij ging slapen in een diepere slaap terecht kwam.