Afbouwen, hoe pak ik dit aan?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Saby, Jul 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saby

Saby Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,475
    1,219
    113
    Goedemiddag.

Ik geef nu 10 weken bv en wil gaan afbouwen.
    hoop binnenkort weer aan het werk te gaan en aangezien kolven niet goed gaat. Krijg op 1 dag gemiddeld 1 voeding eruit.
    hoe kan ik dit het beste aanpakken?. Ik ben sinds deze week de voeding 1600 aan het vervangen door fles en kolf dan lichtjes af. Ik geef dan 150.5 en deze drinkt hij binnen 15 minuten op. Hij weegt zo rond de 6.5 denk ik en drinkt gemiddeld 6 voedingen op verzoek waarvan nu 1 dus kunstvoeding. Ook heb ik nog een voorraadje van 8 voedingen in de vriezer. Is dit handig om eerst op te maken of in combi met kustvoeding te geven. Aangezien hij dan wel gelijk meer de fles krijgt op een dag.

2. Saby

Saby Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,475
    1,219
    113
    Het liefst zou ook savond en sochtend bv willen blijven geven

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Afbouwen doe je inderdaad zoals je boven beschrijft. Je hoeft niet licht af te kolven als het niet nodig is. Als je een beetje spanning ervaart maar niet ongemakkelijk, dan kijk of je het kunt overslaan. Is de spanning wel vervelend, dan inderdaad alleen de spanning afkolven. En dus niet een hele voeding stimuleren.

Na een dag of 3-5 zul je merken dat je lichaam het oppakt. (afhankelijk van hoe stevig je productie is) Je kunt nu een volgende voeding vervangen, bij voorkeur laat je de voeding voor die van 16 uur nog in tact en vervang je de voeding die daar voor komt (halverwege ochtend) Als dit niet zo uitkomt, dan neem je de voeding die er wel voor komt. Trek een week uit als je de tijd hebt voor een voeding voor je de volgende vervangt. Zo is de kans dat je lichaam de voedingen in ochtend en avond vast houdt het grootst.

Succes!

Share This Page