Mijn dochter is nu 2 maand en ze drinkt goed aan de borst. Omdat ik af en toe eens weg moet, zijn we al weken aan het oefenen met een flesje. Elke 3 dagen ongeveer. Op zich vindt ze het flesje prima maar na zo'n 60 ml houdt ze het voor het gezien. De borst drinkt ze in zo'n 5 minuten leeg maar ze doet een half uur over 60 ml uit de fles. Eerst dacht ik dat ze vol zat, maar als ik haar de borst daarna aanbiedt drinkt ze die zonder problemen leeg. Dus vol van 60 ml is ze dus niet. Ik heb een behoorlijke tsr en dat maakt het drinken voor haar lijkt me best makkelijk. Ze hoeft er weinig moeite voor te doen want het komt er in sneltreinvaart uit. Hoewel ik een speen met 2 gaatjes (dus geen slow flow wat ze mij eerst wel aanraadde naast het geven van borstvoeding, want daar doet ze al helemaal niks mee) drinkt ze vrij matig uit het flesje. Moeten wij gewoon meer oefenen met het flesje, of is ze 'lui' omdat ze gewend is dat de melk vanzelf wel komt? Groeten, Nelie
Hoi, 60 ml uit een flesje is wat weinig maar niet onoverkomelijk. Als je weg moet doet ze dit dus en kun je tijd overbruggen tot je er weer bent. Ze zal makkelijker bij jou aan de borst drinken als jij er weer bent. Je kunt best een andere speen proberen. Kijk maar. Als ze bij jou een actieve melkstroom gewend is kan ze dit waarschijnlijk ook wel aan. Succes!