Slecht drinken, eten en slapen...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Rozemarijn, May 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozemarijn

Nov 11, 2006
    25
    0
    0
    Mijn zoontje van 7 maanden eet/drinkt en slaapt helaas slecht. Tot 6 maanden heeft hij ivm kans op allergie uitsluitend borstvoeding (op verzoek) gehad. Ik hoopte dat hij met bijvoeding en flesvoeding beter zou gaan slapen. Hij krijgt nu 2 flessen per dag, naast de borstvoeding, maar drinkt steeds kleine beetjes: vaak krijg ik er niet eens 100 ml per keer in! Hij drinkt overdag zo'n 4 keer. Pap, groente en fruit gaan er ook niet goed in, hooguit als ik suiker toevoeg of zoete fruithapjes koop.

Dat betekent dat hij 's nachts soms wel 4 keer wakker wordt en dan de schade inhaalt. Ik ben inmiddels aan het einde van mijn latijn en bovendien maak ik me zorgen of hij wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt (ijzer bijv.) Hij groeit verder goed (wel iets onder gemiddeld) en ziet er gezond uit. Mag ik hem inmiddels brood en Bambix geven? En hebben jullie tips om zijn eetritme (dag/nacht) te veranderen? 's Nachts niet voeden werkt niet (meneer schreeuwt moord en brand) en is ook afgeraden door het cb. Hoe maak ik een goede eter (en dus slape?) van mijn zoon?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je hem overdag op verzoek laat drinken, en hem voor je een hapje aanbiedt eerst een borst laat nemen hoef je je over de voedingsstoffen geen zorgen te maken.

Om van die nachtelijke sessies af te komen moet je heel simpel gewoon overdag vaker borst geven. Op deze leeftijd kan bij allergische kinderen een keer of 8 bij mama drinken nog heel goed.

Je kunt nu wel met brood beginnen. Je kunt ook kijken of hij fruit en groente wat lekkerder vindt als je het mengt met wat afgekolfde melk. Dan zit er een vertrouwd smaakje aan.

3. Rozemarijn

Nov 11, 2006
    25
    0
    0
    Vaker de borst geven heeft geen zin, dat is nu juist het probleem: hij weigert! Vandaag maar 3 keer gedronken, meer krijg je er echt niet in (hij is heel stellig en resoluut)! Dat haalt hij dan 's nachts weer in...

Share This Page