en daar word ik langzamerhand helemaal gek van. Ik heb 3 dagen lang een dip wanneer ik ovuleer en dan vervolgens binnen een week starten de hormonen van de aankomende menstruatie... en zit ik weer met een dip. (dip in de hoeveelheid melk dan he) Word al dagen wakker met minder volle borsten.. en ook overdag wil het niet. Ik leg Dean vaak aan, maar hij wil er na een paar slokken niks meer van weten. (krijgt momenteel zijn eerste tanden en nog wel 3 tegelijk!) Hij wil sowieso al niet zo veel meer drinken.. Ik heb geen dik kind, dus maak me daarom altijd veel zorgen over hoeveel hij binnen krijgt. Ander drinken wil hij niet.. ZIjn luiers lijken ook veel minder vol. Ik kolf altijd nog voor ik ga slapen, zo probeer ik het allemaal nog een beetje gaande te houden (wanneer hij niet wil drinken maar ik wel volle borsten heb, kolf ik dat ook af. Zit ik nou iets kunstmatig in stand te houden terwijl hij niet meer wil? Wil zo graag naar het jaar, maar weet niet of het me zo gaat lukken.
Hai! Ik kan het wel geschreven hebben! Mijn zoontje is van 8 maart 2008. ik heb vandaag beslotren te stoppen ( ). Heb hier ook een topic over geopend gisteren. Ben ook vandaag ongesteld geworden dus heeft er vast mee te maken, maar hier bijt hij er ook bij... Vind het enorm moeilijk maar hij heeft vandaag niet 1x naar de borst gezocht. Ook al lag hij in de houding. Denk echt dat hij het goed vindt zo ( of maak ik mezelf dit wijs ?). Zo wie zo erg ondeugend en "groot" geworden deze week ( niet meer in maxi-cosi maar autostoel, voor eerst in de buggy ) Dus er is ws hier echt sprake van een MEGA sprong. Weet hoe je je voelt en dat is echt een *****gevoel! Hoop dat je zoon het snel weer oppakt! Heel veel succes! Groetjes Jellie
Oh ja, ook ik had de laatste 2 weken het idee dat mijn bortsen "leeg 'waren. Hoef maar 2x pw op mijn werk te kolven , ook minder dan normaal. Toen ik begon met bijvoeden ben ik wel gestopt met het extra kolven. ( op ruim 6 mnd).
he wat rot jellie! Dat bijten lijkt me ook niet zo gezellig! Kan me je gevoel zo voorstellen. Als ik soms over stoppen nadenk krijg ik zo'n vervelend gevoel!
Natasja, volgens mij wil je mannetje nog niet stoppen hoor, wij hebben hier ook al een paar keer een moeilijkere periode gehad, ze dronk dan niet, maar hield gewoon mijn tepel in haar mond en beet. We zijn er elke keer gewoon doorgekomen. Nu hebben we weer al een paar dagen hetzelfde, weer het bijten, komt door de kiezen die ze nu krijgt, ze drinkt wel nog, maar veel minder, ik weet dat het over een paar dagen weer goedkomt en ze weer volop gaat drinken. Jouw kereltje gaat vast ook weer goed drinken, gewoon blijven aanbieden... Het is sowieso wel goed dat je je productie op peil probeert te houden door te kolven. Kan me heel goed voorstellen wat jullie allebei voelen, als ik denk aan stoppen, dan gaat m'n maag er van draaien en word ik echt verdrietig. Knuffel voor jullie! Hoop dat het snel allemaal weer goed komt! Liefs Kirby
Het is voor mij wel een heel accuut einde geweest.. En voor mijn kereltje ook. Maar het idee dat ik weet dat ik mijn laatste voeding aan het geven ben... ben blij dat ik dat gisteren niet geweten heb! Je kan op zo'n moment volgens mij niet eens genieten van die laatste keer.. Vind het echt moeilijk. Voorla morgenochtend zie ik tegenop.. Normaal mannetje verschonen en dan lekker tegen mama aan en nu.. naar beneden aan de pap. Wil het niet moeilijker maken dan het al is en hem bij me nemen. Doe ik later op de dag wel lekker. Want knuffelen dat doen we nog steeds als de beste!
Kirby, dat soort berichten doen me echt weer twijfelen. Moet ik doorzetten? Maar vind het zo moeilijk omdat ik ws toch met een jaar leeftijd wil stoppen omdat we dan zeker al voor een tweede bezig zijn. Hij heeft nu besloten dat het goed is ( tijdelijk?). DAn moet ik beslissen. Nu kan ik natuurlijk beslissen alles op alles te zetten, te kolven etc etc. maar dit voelt wat natuurlijker ofzo , ik weet niet. Kan het niet goed uitleggen.
Ik snap je helemaal hoor. Wij willen graag nog een kindje en moeten daarvoor stoppen met de bv, ik kreeg sowieso al geen eisprong dus dat zal wel nog moeilijker zijn met de bv en zolang ik bv geef wil mijn gyn geen IUI doen. Maar ik zet mijn wens voor nog een kindje even opzij voor mijn meisje, zij beslist wanneer we stoppen met de bv, alleen als ze nog niet gestopt als ze naar school gaat, dan denk ik dat ik de knoop zal doorhakken. Ik kan het gewoon niet nu, als het dan niet meer lukt om zwanger te worden, dan heb ik toch lekker lang van de bv met mijn meisje kunnen genieten. Maar jij hebt natuurlijk niks aan mijn verhaal... jij moet het voor jezelf beslissen of jij nu wil stoppen, of het toch nog een kans wil geven. Voel je je er niet goed bij, ga dan nog even door... en anders stop je nu... In elk geval veel sterkte meid! Knuffel!
Meestal bouwen kindjes rustig af als ze er aan toe zijn. Plotsklaps stoppen komt meestal door iets anders: pijn of angst. Vaak pakken kindjes het vanzelf weer op, maar als je zelf al van plan was te stoppen, dan is het natuurlijk ook een moment om niet meer aan te bieden. Maar hier na 3,5 week weigeren weer volop aan de borst, dus het kan allemaal goedkomen hè?!
Hij drinkt al niet zo heel veel meer op een dag.. 4 keer.. en dan bied ik het aan zeg maar.. want iets anders wil hij niet drinken. Vanmorgen voelde de borsten weer wat voller, dus het extra aanleggen lijkt te hebben geholpen. we zetten door, maar die dipjes in de productie stressen me wel hoor!
fijn dat het extra aanleggen geholpen heeft Natasja! Vraagje voor jou... je hoeft niet te antwoorden hoor, hoe moet het bij jullie als jullie nog een kindje willen?
zelfde eigenlijk als bij jullie. Ik mag geen hormonen wanneer ik nog bv geef. We gaan het daarom eerst weer 6 maanden zelf proberen en daarna pas naar de gyn.
Ik vind het eigenlijk best stom, volgens borstvoedingsdeskundigen kan het geen kwaad om die hormonen te nemen terwijl je bv geeft. Maar er zijn echt maar weinig gyn die het willen doen
Geen idee of dat zo is, vrouwen worden toch ook zwanger terwijl ze borstvoeding geven. Weet niet waarom de kans dan minder groot zou zijn. Voor mijn eigen gevoel zou ik ook niet willen spuiten terwijl ik nog borstvoeding geef, vind een paracetamol nemen al geen prettig gevoel.
Hier ook al een aantal dagen enorme stress bij het aanleggen en voeden. Eerst een grote hap nemen, drie keer zuigen en vervolgens het op een brullen zetten. Er komt wel direct melk uit mijn tepel en met kolven heb ik ook flinke tsr, maar meneer wil niet meer lijkt het. Ook alle houdingen geprobeert die ik maar kan bedenken, maar helaas. Elke keer drama. Ik heb nog steeds geen menstuatie gehad ( misschien wel eisprong maar zonder menstruatie beetje moeilijk in te schatten he) Maar ook hier zijn nu de eerste twee tandjes aanwezig. Het geeft wel moed om hier mee te lezen, ik wil zo graag door gaan met bv geven, maar elke keer een gevecht zit ik ook niet op te wachten. *zucht* en die minder vollere borsten, here to! Tot vorige week flinke borsten als voedingsmoment eraan zat te komen, nu de hele dag niets! Ik blijf nog maar even door worstelen,...
Moeilijk he? Hier gaat links wel weer mee doen, voelt smorgens al weer vrij vol, rechts lijkt ff in staking ofzo. Hij heeft vandaag wel 5 keer gedronken! ik helemaal happy! Doorzetten laika! we kunnen het!
Nou, mijn mannetje is echt zelf al bezig geweest met afbouwen.. ( gaf nog wel 4x per dag de borst maar , met uitzondering van de ochtend , allemaal na het eten.) Ik heb al vanaf gistermiddag 12.00 niet meer gekolfd en er is zelfs nog geen erge stuwing Ga zo wel weer onder een hete douche ff masseren maar het voelt niet hard ofzo. Heb het er vooral afgelopen weekend erg moeilijk mee gehad! Was zo onverwachts. Maar mijn zoontje heeft geen aanstalten meer gedaan om te drinken Hij was er echt klaar mee helaas... Ik hoop dat jullie nog een heeeele tijd heerlijk kunnen genieten van al jullie voedingsmomenten! ( en ben nu wel opgelucht dat ik het nare moment van stoppen gehad heb, klinkt wel raar denk ik maar zag zo tegen die tijd op ). Veel plezier! Groetjes Jellie