Borstvoedingsthee

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vroeg me af of jullie ook wel eens borstvoedingsthee hebben gedronken.

Ik had van iemand in mijn kraamtijd wat zakjes anijs-venkel-karwij thee gekregen. Ze zei erbij dat als ik het idee zou hebben te weinig melk te hebben, ik daar thee van zou moeten zetten en dat het productie verhogend zou werken. Ze zei er ook bij dat ik het absoluut niet in de stuwingstijd mocht gebruiken want het zou heel werkzaam zijn om de productie te verhogen. Het leek mij onwaarschijnlijk dat thee zo'n sterk effect zou hebben maar ik knikte ja nee en amen en nam de zakjes aan.

Ik kwam van de week die zakjes weer tegen en omdat ik bij het kolven op m'n werk soms merk dat m'n rechterborst vergeleken met mn linkerborst wat achter blijft (zowel productie als de toeschieters) leek het me wel leuk om die thee eens te gaan gebruiken.

Ik heb er twee flinke koppen van gedronken en mannnnn! Het melk schoot van alle kanten uit m'n borst!! Hihi heb echt geweldig mooie toeschieters gehad uit beide borsten.

Nu ben ik wel benieuwd of dit toeval was of dat dit bij jullie ook zo'n heftig effect heeft.
    Misschien hebben vrouwen met een echte bv dip wat aan deze thee??

2. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar lees wel even mee. Als het inderdaad echt zo goed werkt, ga ik dat ook maar op mijn werk drinken, want kolven gaat daar de laatste tijd nou niet echt geweldig. ;) Wat was de 'inwerkingstijd' bij jou?

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb de thee gisteren rond 7 uur gedronken en ben om half elf weer gaan kolven. (en ben nu weer aan het kolven, moest op m'n werk slapen ;))
    De laatste keer kostte het me aardig wat moeite om m'n rechter borst te kolven, maar ben nu 5 minuten bezigen het komt er nu mooi uit!
    Al moet ik wel zeggen dat het er niet zo heftig uitkomt als gisteravond ;)

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik drink ook borstvoedingsthee van babylove (is ook erg lekker). Weet niet of het werkt hoor. Ben het gaan drinken toen ik een productiedip had, maar heb toen wel evengoed 4 dagen om de twee uur moeten kolven om de productie weer op peil te krijgen.
    Toch heb ik soms wel het idee dat het werk, maar dat kan ook tussen de oren zitten. ;)
    De lk zei toen dat de ene vrouw erbij zweert en de ander aangeeft dat het helemaal niets doet.

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Drinkt het nu ook sinds kort van de tuinen, maar of het echt helpt???

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb het ook gedronken, van de natuurwinkel. Het hielp bij mij voor mijn gevoel wel om mijn productie net dat tikkie meer te geven tijdens een werk-stess dip.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vond het lekker, maar het hielp hier niet. Ik had wat groffer geschut nodig en ben toen aan de Domperidon gegaan. Ik heb ook nog nooit stuwing gehad :(. Ik ben de thee wel blijven drinken, want kwaad kan het ook niet en als het net dat ene zetje kan geven...

8. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Waar haal je die thee??? Reform winkel of zo?

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik haalde het gewoon bij de theewinkel, de gezondheidswinkel of op de markt.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Bij mij heeft die thee ook erg veel effect!

11. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Even iets over de thee:

Schadelijke stoffen in kruiden, zoals aloë, senna en kava kava kunnen overgaan in de moedermelk en mogelijk schadelijk zijn voor het kind. Het is aan te raden matig te zijn met kruiden. Venkel en anijs bevatten stoffen die mogelijk schadelijk zijn. Daarom wordt aangeraden matig te zijn met anijsdranken en venkelthee. Normaal gebruik van keukenkruiden kan verder geen kwaad. (bron:
    http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/moedermelk.aspx)

En lees vervolgens dit ook nog even:
    Mogen zuigelingen venkel-, anijs- of rooibosthee? | Voedingscentrum

Zie het net ook zelf pas en drink de thee al een tijdje. Denk dat ik nu wel ga minderen...

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En als je niet van thee houdt is er bijv ook kaas met fenegriek - ook zo'n bv-stimulerend kruid. Bijv bij de natuurwinkel.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Je hebt ook pillen met fenegriek. Heb ik nog een tijdje geslikt (ik gebruikte echt alles.... ;))

14. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Drink wel een de borstvoedingsthee van weleda. Het is heel verschillend de ene keer werkt het wel en de andere keer niet.
    Maar heb idd van meer mensen gehoord dat ze er flink van gaan produceren!

15. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zat toevallig net aan een kopje Venkel thee van Zonnatura. Ik drink meestal 1 kopje per dag maar heb nog niet gemerkt of het helpt met de productie. Niet dat mijn productie niet goed is maar ik zag de thee een keer staan en dacht... ff proberen!
    Heb het trouwens gewoon bij de supermarkt gekocht.

16. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    heb nog steeds een pakje in de kast staan, niet gebruikt. (voor in nood, maar niet nodig gehad)

Als iemand intresse heeft, het komt uit de natuurwinkel en is niet aangebroken, dan pb maar!

17. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    heb trouwens wel venkelthee gedronken, maar dat meer ivm darmkrampen, hielp overigens niet hoor.

Deel Deze Pagina