Borstvoedingsuitzetlijst?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door GroeneBomen, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Thanks! Ja zoon 2 heeft ook verhoogde kans, daar twijfel ik niet aan. Gelukkig dat we de tweede keer het eerder zullen herkennen. Goede tip ook van de pepti, zal het ook eens navragen of het in onze situatie ook handig is :)
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ja wij mogen sowieso geen standaard flesvoeding geven. Neem dus zelf ook de
    Pepti mee naar huis. Maar hoop natuurlijk dat de borstvoeding gewoon lukt en mocht het nodig zijn eerst zelf op een koemelkvrij dieet te gaan.
     
  3. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Borstvoedings pyjama lijkt mij niet echt nodig. Ik ben vorige keer ook in december bevallen en had gewoon zo’n flanellen pyjama bij de Kruidvat gekocht met knoopjes aan de voorzijde. Hemdje of voedingshemdje eronder, knoopjes los en voeden. Vond het ideaal want je ligt dan niet half naakt, geen blote armen of blote buik ofzo.
     
  4. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik kolf fulltime en geef de melk via de fles.
    Dingen die ik heb

    - flesje
    - Dubbele kolf
    - Bewaarflesjes uit het ziekenhuis
    - kolf bh
    - voedingsshirt
    - rugtas om kolf en flesjes gekoeld mee te kunnen nemen
     
  5. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    #25 Marbloempje, 17 sep 2019
    Laatst bewerkt: 17 sep 2019
    Dat verschilt per persoon, ik heb wel een paar voedings pyama's van H&M en Bon Prix. Voor de rest hou ik rekening met kleding die ik koop. Standaard knopen of een rits, anders voedt het niet comfertabel.
     
  6. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte de zoogcompressen van Natusan. De huismerk had ik lekkage van.
    Purelan zalf voor je tepels.
    Fijne voedingsbeha's.
    Hydrofiele doek bij de hand voor lekkage, die had ik na de nacht vooral nodig ivm toeschietreflex waarbij uit de borst waar niet uit gedronken werd ook al een lading melk kwam. Later ben ik dit op gaan vangen in een bekertje zodat dit bij mijn gekolfde voorraadje kon. Op extreme dagen liep er gewoon 30 ml uit van alleen en toeschieten.
    Voor de nacht had ik een slaapshirt/nachthemd speciaal om mee te voeden, of met knoopjes. Daar moet je wel ff naar zoeken wil je geen bloemetjesgordijn hebben. :roflmao:

    En weetje, veel is ook snel gehaald.
    Mijn man werd de eerste ochtend door de kraamhulp ook gelijk op pad gestuurd voor tepelhoedjes (of tepelklemmen zoals hij het noemde:rolleyes:). Dit was overigens omdat zijn tongetje vlak daarvoor was gekliefd en hij nog wat te veel moeite had met de tepel goed vastpakken.

    En zo'n klein doosje met 3 zakjes poedermelk van Nutrilon is ook echt een goede back-up mocht het niet lukken of bijvoeden nodig zijn!

    Een kolf zou ik mee wachten tot je zeker weet dat het lekker loopt en je langer door wil gaan met borstvoeding geven.
     

Deel Deze Pagina