hallo, ik geef volledige bv en heb tot nu toe nog nooit afgekolfd. ik zou graag met kerst een wijntje willen drinken en dus zal ik moeten afkolven en mijn dochter een flesje moeten geven. maar hoe en wanneer moet ik dan kolven? hoeveel moet ik haar dan geven? hoe bewaar ik de moedermelk dan? en wil ze wel een flesje in haar mond? sorry voor de vele vragen maar ben echt een leek op dit gebied ik hoop dat er meiden mij een antwoord kunnen geven hahaha en het liefst nog voor de kerst (lol)
Om de hoeveel tijd vraagt je kindje? Ga ervan uit dat het 3 uur duurt voordat het uit je bloed is. Misschien is dat een optie ipv afkolven? Want soms pakken ze geen fles en dan heb je de poppen aan het dansen. Dus heb je gevoed kan je gelijk een wijntje drinken. Fijne kerst!
Ze is nog maar 3 weken oud he? Dan kun je toch beter nog even wachten met het aanbieden van een fles ivm tepel-speenverwarring. Wil je het toch proberen dan zou ik alvast een heel klein beetje kolven, 20cc en dat proberen met de fles te geven. Mijn dochtertje wilde eerst niet uit een flesje drinken, dus als je dan een hele voeding hebt gekolft, heb je een probleem.
Als je je kind aanlegt en je borsten goed laat leegdrinken en ze daarna lekker slaapt kun je eventueel wel een wijntje nemen. Maar je bent nog maar 3 weken geleden bevallen. Kijk maar uit, dan kun je na een half glas al dronken zijn!
ik heb vanaf de geboorte af en toe een fles gegeven en gelukkig geen last gehad van tepel/speen verwarring. ik zou wel voor kerstavond al een keertje uitproberen. ik heb wel begrepen dat het veel langer duurt dan 3 uur voor het uit je bloed is. ik wacht altijd minimaal 12 uur. gelukkig is mijn dochter veel ouder, ik geef geen nachtvoedingen meer. dus ik drink na de laatste voeding om 7 uur wel eens een glaasje. tot 7 uur de volgende ochtend hoef ik dan niet meer te voeden. en wat dirksmama zegt, je zult heeeel snel dronken worden. daar heb ik nog steeds last van, ik drink nooit meer dan 1 glas!
dames bedankt voor de antwoorden! dus het is gewoon beter om dan maar bubble wijn te nemen hahaha van jip en janneke!
Ja, jip en janneke en een paar slokjes voor de smaak? Ik had na de geboorte van mijn zoontje en tijdens die zwangerschap niks gedronken, toen ik na bijna 2 jaar op mijn bruiloft weer wat dronk was ik echt harstikke dronken na 3 passoa jus.. Echt niet grappig meer haha.
Mijn jongste zoontje is nu 8,5 maanden oud. Ik geef hem nog steeds borstvoeding. Iets met alcohol heb ik al jaren niet meer op. Met kerst krijgen we een spoom tussen de gangen door. Zou het nou zo erg zijn om die op te drinken als ik binnen 3 uur daarna voed?
Ik zat toen ook wel aan m'n limiet bij 1/2 glas ongeveer. Het duurt gemiddeld inderdaad ongeveer 3 uur voordat de alcohol van 1 'standaard'glas uit je bloed is verdwenen, en dus ook uit je melk. Als je direct na het voeden een klein glas neemt, denk ik dat je wel safe zit - ik zou dat wel aandurven.
Volgens mij zit er in een spoom niet zo heel veel alcohol (hooguit een half glas champagne). Het zal dus waarschijnlijk minder lang duren dan 3 uur voor het uit je melk is. Ik zou die spoom rustig nemen, misschien sta je trouwens halverwege al haast op je hoofd, dan laat je de andere helft gewoon staan. Je kunt ook vragen om die van jou met nog minder champagne te laten maken, voor de zekerheid. En let wel: van 3 druppels cinababy krijgt je baby al meer alcohol binnen dan van een voeding die je 1 uur na een glas wijn geeft ....
Ik ga met de kerst voor 't eerst in ruim 2 jaar tijd weer een biertje drinken. Milan krijgt ook nog steeds bv, en vraagt 's avonds best veel. Maar ik denk dat het met 17 maanden wel moet lukken om 'm 3 uur niet te voeden . Ik denk dat ik met 3 weken liever nog geen alcohol zou drinken. Of het moet zijn dat ze zelf om de 3 uur komt, dan kan 't wel meteen na een voeding. Maar kolven zou ik persoonlijk nog niet doen.
Ik drink gewoon na de voeding een klein half glas (voor de smaak, want daar gaat het tenslotte om), en voed dan na drie uur weer. Er zit dan dus zo'n 2,5 uur tussen (omdat dat halve glaasje niet binnen 5 minuten op is ) en er zijn hier nooit problemen geweest. Heb het ook maar 2 keer gedaan, met een feestje ofzo. Begrijp me niet verkeerd, ik vind écht dat je rekening moet houden met het feit dat je borstvoeding geeft, maar overdrijven is ook een vak. Gewoon niet elke week, niet teveel, en niet gelijk voeden. Vroeger kregen babies een lap gedrenkt in jenever in de wieg om op te sabbelen, zo vielen ze lekker in slaap DAS het andere uiterste...
Mijn kraamverzorgster heeft mij verteld dat de alcohol na 1 kwartier in de bv zit en na 2 uren uit de bv is. Ik ga ook voor een wijntje op kerstavond, zo heerlijk Waarom niet toch?
Hmmm, voel me nu bijna een ontaarde moeder, hahaha! Geef ook nog (deels) bv, maar drink toch echt wel geregeld een drankje, hoor. Natuurlijk wel maar 1 per keer, en ook zeker niet dagelijks, maar aangezien alcohol (Oud Bruin bier in dit geval) je productie stimuleert (wat bij mij helaas al een paar keer hard nodig is geweest) heb ik er niet zo veel moeite mee. Neem dan dus wel een drankje met een laag alcohol-percentage -2,5%- en inderdaad meteen na de voeding, zodat er altijd minstens 3 uur tussenzit naar de volgende voeding (en de laatste tijd zelfs steeds vaker 7 tot 8 uur na de laatste voeding). Geloof niet dat de kleine man er last van heeft.
Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken Niet waar! Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt Bovenstaande staat op de site van borstvoeding.com. Zelf drink ik ook alleen af en toe een wijntje als ik voorlopig geen voeding hoef te geven, voel ik me fijner bij, maar zolang je het 'beschaafd' houdt kan het niet zoveel kwaad denk ik.
ja dit had ik dus ook gelezen je weet uiteindelijk gewoon niet meer wat je nog moet geloven :x ik denk dat ik me gewoon 1 wijntje gun hoor zo een vaart zal het wel niet lopen
Alcohol stimuleert je productie absoluut niet...het remt je productie juist en vertraagt je toeschietreflex...
Welnee, iemand schreef het al, in Cinababy zit meer alcohol als in een borst na een wijntje. En als je kind straks aan het fruit gaat, zodra fruit gepeld is begint er zich alcohol in te ontwikkelen en bij pureren gaat dat nog eens stukken sneller...om nog niet te spreken over de vruchtenwijn die sommige kinderen op warme dagen uit hun antilekbeker krijgen...
Nou, 2 uur is veel te kort hoor! Maar je kunt als vuistregel nemen dat je kunt voeden als je mag autorijden.