borstvoedingsverdriet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ireen, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Sannaa: Goed dat je 11 maanden borstvoeding hebt gegeven! Ik ben ook blij dat hij nu wel de fles goed pakt, anders kreeg hij helemaal niets binnen...

Zogelukkig: haha, nee natuurlijk zit ik niet ontspannen te voeden. Zou jij lekker gaan zwemmen in een vijver vol piranha's? :-D

Hij bijt elke keer. Gister had ik hem de hele dag niet gezien, had me zo op verheugd. Ik dacht: Als ie dan thuiskomt dan ruikt ie mij en wil ie vast wel drinken. Hij hapte goed, maar sabbelde een beetje, en beet. Weggelegd en later weer geprobeerd... Beet ie gelijk. Het lijkt wel of ie het gewoon niet meer snapt...

Ik denk dat ik zal moeten accepteren dat ik hem nooit meer aan de borst zal hebben. *Snik*.

Trouwens, weten jullie hoe dit kan?
    Gisteren heeft ie de hele dag goed gedronken. Gisteravond om 22:00 uur dronk ie 220 milliliter kunstvoeding!!! Hoe kan dat? Hij dronk een keer of 10 per dag bij mij, geen idee hoeveel, maar zal toch wel niet zoveel geweest zijn? Hij gedraagt zich of ik hem maandenlang heb uitgehongerd :(.

Haalt ie het in? Kan dat?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ireen... het kan goedkomen hoor, echt!! Mijn zoontje begon precies een week na zijn eerste verjaardag de borst te weigeren. Van 4/5 x per dag flink drinken naar niets meer willen. Doorkomende kiezen bleken hier de reden van te zijn. Ik ben blijven aanbieden, maar daar werd hij na een tijdje boos van. Na een week ben ik maar na 1 x per dag aanbieden gegaan, dat gaf minder stress (voor mij voornamelijk, voelde me toch een soort van afgewezen). Ik ben wel gaan kolven en 3 x per dag gaan aanbieden in de tuitbeker. Na bijna 4 (!) weken zat hij heerlijk tegen mij aan tv te kijken en toen ik de borst aanbood begon hij ineens weer te drinken!! En dan heeft hij gedaan tot 17 maanden, Toen trok ik de stekker eruit, maar als het aan hem lag dronk hij nu nog steeds! ;) Dus... het waren even 4 lastige weken, maar hij heeft nog wel 5 maanden langer mamamelk gehad door die inspanning.

Ik lees trouwens iets over kunstvoeding. Bied je niet afgekolfde melk aan? (misschien lees ik ergens overheen hoor)

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Inmiddels pagina 2 ook gelezen, dus ik snap het kv-verhaal. Bied je nu nog aan trouwens? Nu ze voller zijn en makkelijker toeschieten, merk je dat aan zijn bijtgedrag?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoihoi,

zit vandaag pas even mee te lezen en zat te denken: heeft hij last van zijn tandjes? Komen er nog meer door? Zou het dan kunnen helpen om VOOR de voeding aan even te smeren mket dentinox? Of chamodent te geven?
    Fijn dat je productie wel weer op gang komt. Zal idd door de griep wel zijn, want ik zit na 2 dagen buikgriep ook in een echte dip weer :( Dat komt dus idd vanzelf wel weer... ;)

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hij lijkt geen tandjes te krijgen.

Jongens, ik DURF gewoon even niet meer aan te bieden. Kan al bijna niet meer kolven van de pijn, alles ligt open.

Hij bijt niet zachtjes hoor! Hij zet zijn kaken op elkaar en draait zijn hoofd om.

Flesjes gaan niet van harte... Ik ben echt de hele dag bezig met kolven, opwarmen, aanbieden en weggooien...

Meneer is ook nog eens een hele slechte slaper en alles loopt hier werkelijk in de soep.

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hoi Ireen. las net je update. Het gaat nog steeds niet lekker. Vervelend hoor! Ook dat je niet meer nog een lekker gezellig moment met voeden hebt gehad, zodat je daar nog aan terug kan denken. Dat had ik nog wel. Ik vind t erg rot voor je en voor je kleintje ook. Ik denk aan jullie hoor! Ik hoop dat je een oplossing vind waar je vrede mee kan hebben. Wat t ook is.

liefs, Sannaa

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tsja... 't is gedaan he? Spijtig voor jullie beiden.

Ik ben blij dat mijn zoontje nog maar 1 x zacht en onlnags 1x hard heeft gebeten en daarna niet meer. Het deed wel zeer, dus kan me wel voorstelen dat je gespannen bent. Je hebt je best geaan denk ik,

Ik weet niet of ze voeding kunnen inhalen. Misschien dat je door kunt gaan met bijvoeding geven? Kennelijk is hij daar wel aan toe.

Sterkte.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Hier gaat het nog steeds niet.
    Hij weigert nu gewoon mijn borst.
    Gisteravond wilde ik hem slapend aanleggen (hij dronk altijd de "laatste" voeding (hij had niet echt een laatste voeding want dronk 's nachts gewoon om de drie uur) slapend), maar hij wilde dat niet. Ik had gezorgd dat ik al een toeschietreflex had en expres nog niet gedoucht, maar hij hapte niet. Hij aaide wel heel lief over mijn borst en keek er wel naar van: "Hier moet ik iets mee doen, maar ik weet niet wat", maar wilde niet happen...

Hij lijkt wel tevreden met zijn flesjes nu... Ik voed hem vrijwel altijd zelf, tegen mijn blote huid aan. Hij laat ook wat meer tijd tussen de voedingen met zijn flesjes, dat is het enige 'voordeel', al vond ik het geen probleem om hem zo vaak (om de 2 of 2,5 uur) te voeden.

Hij drinkt zijn melk alleen maar goed warm, en ik ben bang dat alle antistoffen dan al dood zijn, om van de vitamientjes en andere voedingsstoffen maar niet te spreken. Ik kolf in vier keer per dag zo'n 1200 ml en dat is voldoende als ik 's avonds 1 kunstvoeding geef (er wordt eea verspild door opwarmen en dan niet drinken etc.). Liefst zou ik hem puur borstvoeding geven maar het is hoognodig dat ik wat slaap en dat doet ie op kunstvoeding momenteel echt veel beter dan op mamamelk (wat ik trouwens een enorme belediging vind 8)).

Ik krijg allemaal reacties uit mijn omgeving: Idioot dat je nog kolft ook, als hij bijt geeft ie toch aan dat ie niet wil eten, je hebt toch een half jaar gegeven, dat is toch genoeg, kunstvoeding is zoveel makkelijker, je bent moe door de borstvoeding, waarom ben je zo eigenwijs... etc etc etc. Ik word daar zo boos en verdrietig van... Ik kan toch niet zomaar stoppen met iets wat ik zo vol overtuiging heb gedaan, vanwege 1 tegenslag...

Groetjes allemaal!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij ben je heel goed bezig. En 1200 op een dag dat is VEEL!

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja, 1200 is veel he? En t wordt elke dag nog meer.....

Nou, goed nieuws: Vanmorgen heeft hij bij mij gedronken. Of althans de eerste slokjes, want ik kreeg geen toeschietreflex.
    Mijn tepels zijn inmiddels wel weer heel maar ik ben gewoon zoooo bang dat hij weer bijt. Ik ben hem wel aan het leren dat hij niet op de fles mag bijten (dan kap ik gelijk met de hele voeding) in de hoop dat hij dit oppikt en mij niet meer bijt.

Het is hier wel intensief.... wellicht zes maanden sprongetje, sjonge jonge wat een ontevreden kind... En wat slaapt hij slecht! (even zeuren hoor).

Maar goed ik ben wel heel erg blij dat hij weer bij mij wilde drinken, althans voor even!

11. zogelukkig

Wow, super!:)

Ik heb vanochtend ook nog een beet gehad: voor de lunch, aan het einde van borst 1, maar hij beet niet door. Ik denk echt dat hij hongerig was. Vaak voed ik ook na de lunch.

Hoe gaat het met bijvoeden?

En heb je Purelan tepelzalf? Ik vond dat echt megaspul. Pure wolvet, dus kan je zo op je tepels smeren. Het is van Medela en verkrijgbaar bij apotheek.

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Zogelukkig: Naar he dat bijten? Ik vertrouw hem gewoon niet meer. Als iemand me zou zeggen: ik ga je nu bijten dan kon ik me erop instellen en dan is het wel te verdragen, maar dat onverwachte maakt het gewoon echt k*t...

Het bijvoeden gaat zo zo. We zijn iets te vroeg begonnen en gaven daarom alleen banaan en broccoli (pas sinds gister andere groenten gegeven). We doen a la rapley, dus ik moet zeggen: echt eten is het niet, meer wat sabbelen/bijten en weer uitkokhalzen... Hij vindt het wel fijn en geniet van zijn ontdekkingen (en wij ook haha!)
    Verder geef ik dus de laatste voeding kunstvoeding en daar doe ik een beetje rijstebloem doorheen. Ik vraag me af of ik misschien toch een prakje moet geven maar vind dat zo zonde.

Ik heb niet de purelan, maar wel goede zalf (bioforce van vogel geloof ik). Ik heb nog nooit kloven oid gehad, alleen 1 x spruw. Dit zijn ook niet echt kloven, meer een open kring rondom mijn tepel, op de tepelhof. Is dus eigenlijk iets dat gewoon moet helen...

Hopelijk mag ik vannacht een beetje slapen (was er vannacht zo rond de tien tot vijftien keer uit...) dan kan ik ook meer hebben overdag!

13. zogelukkig

Wij geven ook a la Rapley en het is pas nu dat het echt goed naar binnen gaat hoor! Daarvoor waren het echt "proefmomenten", wel mentaal heel bevredigend; hij vond en vind het machtig om iets nieuws te proberen en al dat lekkers in zijn mondje te stoppen, maar hij kauwde het wat rond en dan sijpelde het weer naar buiten.
    Komt goed; heb geduld!;)

Hier ook geen kloven, maar wel schrale tepels toen hij nog 3 kwartier dronk per keer. Spruw heb ik gelukkig nooit gehad.

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nou... Heb hem niet meer aan de borst gehad. Hij hapt gewoon niet meer, ook niet 's avonds laat als hij slaapt.

Vind het heel erg natuurlijk maar heb het wel wat meer geaccepteerd...

Ik kolf 3 of 4 keer en kolf dan 1100 tot 1200 ml en ga daar voorlopig mee door. Heb nu een huurkolf... Zijn er andere kolfapparaten waarmee je fulltime kunt kolven en je productie een beetje kunt behouden?

Ventje is verder wel weer tevreden en dat is wel heel fijn om te zien. Hij groeit ook! En dat allemaal op 1 flesje kunstvoeding en de rest mamamelk! Wel jammer dat hij het alleen goed warm lust, heeft iemand enig idee wat dit doet met de voedingsstoffen?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ameda Lactaline is daar heel goed voor.

Wat de temperatuur betreft: boven de 60 graden gaat het mis, maar dat krijgt geen mens zijn mond in...

Deel Deze Pagina