Help

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stinkerbell, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 10 dagen oud en drinkt sinds vannacht nog maar uit 1 borst 10 minuten en valt dan weer in een diepe slaap. En komt daarna ook pas weer na zeker gemiddeld 2,5 uur geslapen te hebben. Voorheen dronk hij eerst 15 minuten aan de ene borst dan ging ik hem verschonen en dan dronk hij nog ongeveer 10 minuten uit de andere borst. En werd dan ook gemiddeld na 2,5 uur pas weer wakker.
    Hij heeft geen koorts. Vind wel dat hij als hij slaapt erg veel geluidjes maakt. Maar ze hebben mij verteld dat als hij buikkrampjes zou hebben hij echt wel gaat huilen. Maar dit doet hij helemaal niet. Hij strekt zijn beentjes ook niet of zo.

Kan het zijn dat hij nu al genoeg heeft aan 1 borst? Of heeft hij toch krampjes en moet ik voor de zekerheid infacol gegeven? Moet ik het even aan kijken of toch de vk bellen of iemand anders?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    't Lijkt me dat hij bij krampjes wel gaat huilen dus ik zou daar maar vanuit gaan en hem niet zomaar infacol geven.
    Kindjes gaan op een gegeven moment sneller drinken en het kan prima dat hij dan aan 1 borst genoeg heeft. Zolang hij voldoende plasluiers heeft, lekker tevreden is en er goed op slaapt zou ik me er niet te druk om maken. Voor 't zelfde geld slaapt hij na 2 borsten 5 uur, dus dan is na 1 borst 2,5 uur in principe hetzelfde.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Waarom denk je dat hij krampjes heeft? Ze gaan vaak juist vaker drinken als ze krampjes hebben omdat de windjes loskomen als ze zuigen.

Als hij plast en poept en tevreden is lijkt het me goed! En als je je zorgen blijft maken gewoon de verloskundige bellen, daar zijn zij voor!

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    één borst kan echt genoeg zijn. Als je kindje meer wil, laat hij het echt wel weten. Hij geeft het wel aan als hij niet tevreden is. Krampjes heeft Luca ook gehad en daar kan je niet omheen. Dan laat hij zich echt horen, dat vind een baby zo naar, dan is hij niet tevreden. Kijk het gewoon aan, als hij tevreden is, vertrouw je kindje. Hij laat zich horen als hij wat wil.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Een borst kan zeker genoeg zijn. Mijn zoontje is pas sinds deze week naar 2 borsten gegaan. Gewoon tweede wel altijd aanbieden, maar niet opdringen.

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een tevreden kereltje wat goed poept en plast.
    Maak me nu gewoon snel zorgen.

Deel Deze Pagina