kolven lukt niet!

Discussion in 'Borstvoeding' started by allwoman, Jan 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    --------------------------------------------------------------------------------

meiden,het kolven lukt me niet...ik krijg er (nu 1,5 uur na voeding) maar een bodempje uit,nog geen 5.(heb toch wel tsr als er wat uitkomt? ik heb van die neusspray gehoord maar als dat het niet is..?)

De eerste week huurde ik een elekrische dat ging als een trein,daarna nog maar 2 keer geprobeerd met handkolf ,dat ging ook goed,had toen zo'n 30 ml gekolft,puur voor het proberen.

de laatste keer kreeg ik er niets uit,..nu dus een ienieminie beetje.

Normaal gesproken vind ik dat helemaal niet erg,heb een hekel aan kolven en heb het ook niet nodig want ik werk niet en ga of tussen voedingen weg of neem haar mee.

Nu ben ik voor half febr uitgenodigt om met vriendinnen uit te gaan,ik word om 19:30 opgehaald en ben rond 23 uur weer thuis,kan een half uurtje schelen.Dan voed ik dus om 19 uur .
    normaal komt Noa zelf om de 3 uur,maar voor die laatste voeding moet ik haar over het algemeen wakker maken en dan doe ik er max 4 uur tussen,dan red ze dat dus meestal wel.

Maar zul je net zien dat ze dan wel eerder komt,of dat ik er nog net niet ben als ze om 23 uur komt.
    Het liefst geef ik haar geen kunstvoeding....zouden jullie dat wel doen voor een keer?

Ik wilde het nu dus proberen,kijken of ze het flesje weer pakt ,..

2. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Lees ook ff mee, hier lukt het ook niet :S

3. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Als er 5cc uitkomt heb je geen tsr gehad...
    maar je hebt dus ook al een tijdje niet meer gekolfd, begrijp ik dat goed? Dan kan het zijn dat je er weer aan moet wennen.
    Misschien is het een idee om elke dag op een vast tijdstip te kolven, ook al is het dan elke dag een beetje, dan heb je tegen half februari vast wel een voeding bij elkaar. Want je hebt toch 1 voeding nodig?

Kolven is iets wat de meeste vrouwen moeten leren, het is toch iets heel anders dan je kindje aan de borst.

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Wat is tsr eigenlijk?

5. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Toeschietreflex. Een kindje zuigt een tijdje aan de borst om deze op te wekken, dan spuit de melk er uit zeg maar.

Omdat ik altijd kolfde, kon ik dat goed zien. In het begin was het drup, drup, drup. Als de tsr kwam, dan spoten er een flink aantal stralen in de kolftrechters.

Door de tsr stroomt de melk goed en kan je kindje voldoende melk binnenkrijgen.

Hopelijk is dit een duidelijke uitleg...

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    stranger@ bedankt voor je uit leg...

7. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    dank je wel,zal het blijven proberen,en ander zo'n neusspray proberen?

8. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ja dat kan, die zorgt er alleen voor de de tsr opgewekt wordt. Niet dat er meer melk komt ofzo (zijn weleens misverstanden over).

9. Alita

Alita Niet meer actief

Waarom laat je niet de laatse voeding weg. Dit doe ik nu ook sinds een weekje en het gaat prima!
    Aangezien je haar altijd wakker maakt kun je eens proberen haar te laten slapen mischien slaapt ze wel door...

10. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Helaas,dat gaat nog niet dan komt ze snachts,heb ik al een paar keer geprobeerd..
    6 uur achter elkaar is toch wel haar max nu!
    ik bel van de week wel voor de neusspray,ik heb melk genoeg dat is gelukkig het probleem niet
    bedankt voor de reacties!

11. Alita

Alita Niet meer actief

Mmmm nee dat werkt dan ook niet.
    Probeer zo ontspannen mogelijk te zijn en kijk eens naar een foto van je kindje ofzo.
    Hier werkte het ook niet zo goed in het begin maar des te vaker dat je het doet des te beter het gaat.
    Denk er wel aan dat als je een voeding overslaat je borsten op springen staan! Tenminste hier heb ik daar meteen last van, dus genoeg pads meenemen haha

12. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    die neusspray werkt hier als een tiet....

13. Alita

Alita Niet meer actief

haha goede woordkeuze!

14. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Idd blijven kolven, je borsten moeten er gewoon weer even aan wennen.

@Stranger: fijn dat je weer terug bent!

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Kolf je nu dan met een handkolf? Omdat je vertelde dat dat wel ging?
    Ik kolf electrisch en vind dat veel prettiger.
    Ontspannen helpt echt. Denk er niet teveel aan dat je nu op dat moment dat jij het wilt moet kolven. Toen kwam er bij mij ook niets...
    gewoon op een bepaald moment denken, oh ik ga kolven, leuk. ;)
    En er rustig bij zitten, zonder afleiding. En er vooral niet aan denken dat het straks fout gaat als je weggaat en je geen voeding hebt voor je kleintje.

Ik zou trouwens geen KV doen voor die keer hoor.
    Probeer het zonder dwang nog maar. Het went wel weer. en dan komt het wel goed.

gr Sanna

16. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Bedankt allemaal,
    heb het gister nog eens geprobeerd maar krijg er niets uit..ga alsnog de neusspray proberen..

Ik gebruik nu een handkolf ja ,de gehuurde elektrische had ik de eerste 2 weken om bijvoeding te hebben,ze was dysmatuur...toen spoot het er echt uit.

Nou ja,ik blijf wel proberen en haal maandag die spray,benieuwd hoe dat werkt.
    Zal je zien,lukt het kolven eindelijk,pakt ze het flesje niet meer whahah ;)

17. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Heb je al warme washandjes op je borst geprobeerd, en foto van je dochter, een kopje thee? Voel je een tsr?

18. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik voel tijdens het kolven de tsr niet,met voeden wel,heb net wel 30 ml gekolft! Heb dan toch wel tsr?

De rest idd al geprobeerd....;)

bedankt voor het meedenken!

19. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    ze pakt de fles niet....

20. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    O jee, zul je altijd zien.... Misschien moet je het je man even laten proberen en jij de deur uit. Bij mij rook ze het als ik nog in huis was. Uiteindelijk heb ik een speciale fles gekocht (breastflow) en daar dronk/drinkt ze wel goed uit!

Share This Page