grapjurk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door verse mamma, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even een vraagje, herkennen jullie het volgende? En wat kun je er aan doen?

Ons meisje is bijna 8 maanden. Nu heeft ze sinds een paar dagen iets nieuws bedacht. Als ze aan het drinken is dan gaat ze ineens heel hard bijten in mijn tepel.
    Gelukkig heeft ze nog geen tandjes, maar ondanks dat doet het heel erg zeer.
    Eerst deed ze dat maar 1 keer en daarna dronk ze gewoon verder.
    Maar net bleef ze maar doorgaan, volgens mij vind ze mijn reactie gewoon geinig.
    Weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen. je kunt nog niet kwaad worden op zo n kleintje.
    Als een soort reactie op de pijn zei ik wel boos: au, dat mag niet en ik duwde haar weg met een zacht kneepje in haar wangetje. Ik voelde me al schuldig (ik verhef normaal mn stem zelfs niet eens), maar ze was er niet van onder de indruk. Ze keek even verbaasd en begon daarna te lachen.
    Vervolgens maar weer aanleggen. Maar na een tijdje was het weer zo. En zo nog een paar keer. Dit keer zei ik alleen: Mag niet. Heeft ook weinig zin, maar wist ook niks anders. Ze snapt het niet en snapt ook niet dat ik pijn heb. Ze ziet alleen mijn reactie van terugtrekken en au-roepen en dat vind ze grappig waarschijnlijk. :p
    Ben maar gestopt met voeden. Ze zal ook wel niet veel dorst hebben gehad.

Het is al een tijd lastig het voeden, omdat ze zo snel is afgeleid. Zelfs als het stil is en er is niemand in de buurt. Soms moet ik haar wel 10 keer opnieuw aanleggen.
    Maar nu met dit erbij wordt het nog lastiger. Vind het jammer, ik doe het nog graag, borstvoeding geven.

Iemand een idee?

Groet,

verse mamma

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Stoppen met drinken. Klaar.
    Inpakken en wachten tot de volgende voeding. ;)

Volgens mij een kwestie van geen honger meer, en dan is een nieuw spelletje erg leuk.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

jaaa herkenbaar.
    Ze gaat dan spelen.
    Dus zoals debbie zegt dan gaan de klepjes gewoon dicht.
    Je merkt gauw genoeg of ze toch wilt.
    Hap hap hap aan de T shirt. Hahahhaa

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Idd afkoppelen als ze bijten en als dat herhaaldelijk achter elkaar gebeurt, gewoon stoppen voor dat moment. Blijkbaar niet zo'n honger meer :)

Je kunt het trouwens wel aan zien komen: als ze drinken, hangt het tongetje over het onderkaakje. Vaak zie je die ook wel een klein eindje naar buiten hangen. Zodra ze die wegtrekken, gaan ze dus stoppen met drinken en kun je afkoppelen, (want bijten met hun eigen tongetje ertussen doen ze niet, dan doen ze zichzelf pijn).
    Gewoon consequent zijn, dan gaan ze het vanzelf snappen :) En jouw geluk dat er nog geen tandjes zijn :D Dit is namelijk heel wat minder plezierig met tandjes :(

Deel Deze Pagina