Hier iemand die er onvoorbereid instapte, moest kolven op de 2e nacht na de keizersnede (zoontje lag ter observatie op een andere afdeling) en daar ben ik zo naar bij geholpen door een norse verpleegkundige, dat het kolven nooit een succes is geworden. Borstvoeding zélf ging heel goed, door a) mijn eigen relaxte houding en b) onze kraamhulp, die zei: "Niks proberen, je doet het, of je doet het niet en da's allebei prima. Als je gaat probéren, dan houd je er al rekening mee dat het kan mislukken." Kindje no. 2 (als die er mag komen) krijgt meteen de borst en kolven? DIE apparaten komen er bij mij niet meer in Mijn tip aan jou, TS: laat je niet gek maken. Het vraagt doorzettingsvermogen en vooral rust (!), maar als het lukt, is het heel ontspannen. Liggend voeden, boekje en thee erbij... En wordt het de fles, dan is dat ook goed.
Dat is inderdaadniet leuk (nderstatement) onzeker, je kind op een andere afdeling (had ik ook) buik wond ... etc. Ik was aan het kolveb op dag 3...en ineens kwam het opgang...het spoot er uit ..dus ik jeubelend op me bed....en er kwam een zuster om het gordijn loeren...we moesten samen jeubelen (na wat tegenslagen had ik dit net ff nodig) kreeg een zoot veren in me kont dat ik het zo goed dee... Ne echt het is net wie je helpt en hoe...dat is een grote factor in het slagen er in
Tja kan zeggen wat ik wil...maar we zijn toch bevoorecht dat de spullen die we kunnen kopen. Ook echt goede spullen zijn. En ons drinkwater is betrouwbaar Als we zo doorgaan als nu ga ik in April, bij 9 maanden, afbouwen. En dan ga ik ook over op kv...stiekum vind ik dat heeeeel spannend
Ik had juist voordat ik een borstvoedingscursus deed een naar gevoel bij borstvoeding. Ik hoorde altijd dingen over borstontsteking en tepelkloven en dat lijkt me zo naar. Juist tijdens de cursus ben ik heel erg gerustgesteld en nu weet ik alvast waar je op moet letten en hoe je ongeveer aan moet leggen (moet ik in de praktijk natuurlijk nog leren) Maar ik ben nu dus een stuk zekerder over het geven van bv dan voor de cursus. Wel typisch hoe dat dus verschillend is voor iedereen. Moet er wel bij zeggen dat ik niet hoef te gaan kolven omdat ik vanuit huis werk. Kolven lijkt me ook meer het melkkoe idee...