Goedenavond. Na 10 maanden zit mijn borstvoeding periode erop. Niet omdat ik dat wil maar omdat de productie erg terug is gelopen. Met kolven was het ook niet op pijl te houden. We zitten nu op 2 kunstvoedingen en 1 borstvoeding per dag. Helaas weigert onze meid sinds 4 dagen de borst. Opzich prima, we gaan dus helemaal stoppen met borstvoeding. Maar nu begint één borst te ontsteken. Het is niet veel maar nog steeds maak ik melk aan. Moet ik nu mijn borsten gaan legen met de kolf? Zo hou ik toch alleen de borstvoeding op gang terwijl ik deze wil stoppen? Voor nu masseer ik de harde plekken en probeer het eruit te kolven. Echter komt er bijna niks uit, maar blijft de pijn. Hoe nu verder? Mogelijk kunt u mij tips geven.
Pas warmte toe en kolf zover dat het prettig voelt. Zorg verder even voor goede weerstand voor jezelf, op tijd rust, goede voeding. Je lichaam zal het gaan oppakken, maar het kan zijn dat het wat geleidelijker de tijd nodig heeft. Even goed in de gaten houden dus. Succes! En mooi resultaat: 10 maanden! Veel geluk met je gezin!