Borstweigeren 6 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door happy79, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ons mannetje is al weer 6 en halve maand en krijgt al vanaf het begin BV. Ik was (ben) zo trots, want was er echt blanco ingegaan. Ik geniet er echt heel erg van! Aangezien er twee ondertanden zijn doorgekomen en hij soms beet (vooral de middagvoeding) had ik besloten de twee overdagvoedingen te gaan afbouwen. Dit gaat sneller dan ik dacht en mijn productie zakt echt in. Gelukkig 's morgens en 's avonds nog voldoende, want wil zo graag nog een tijdje doorgaan met deze voedingen. Nu besloot Tijs gisteren avond opeens de borst te weigeren! Echt overstrekken, jammmeren...hij wilde echt niet! Nu ga ik hem niet dwingen dus hij heeft een fles gekregen; deze was zo op. Heel de avond verdrietig geweest....Het is echt heel moeilijk! Vind het zo'n intiem moment met mijn zoon en kan dat gewoon nog niet missen. Ik voelde me op dat moment echt afgewezen, verschrikkelijk. Je weet wel beter, maar toch.

Vanochtend een beetje zenuwachtig; hij dronk de ene borst ! Was helemaal gelukkig. Alleen toen ik hem de 2e aanbood (die hij normaal wel gewoon ook drinkt) wilde hij weer niet! Aangezien ik moest werken heb ik gekolfd en heeft hij nog 110cc gedronken. Zou hij doorhebben dat het minder aan het worden is en daar de moeite niet meer voor willen doen? Of is een fles eigenlijk veel makkelijker voor hem? Ik wil hem echt niet dwingen en ben bang dat dit het einde van zo'n mooie periode gaat worden. Ben een beetje sippie...:(

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Was het niet zo dat je tsr wat laat kwam, door het afbouwen?
    Dan kunnen ze ook boos worden.
    Als je het op dit schema vol wilt houden, zou ik hem bij weigeren toch echt geen fles aan gaan bieden hoor, dan ben je zo van je bv af vrees ik.
    Elmo

3. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hoi Elmo,
    De TRS is altijd wel snel...denk zelf dat het niet het probleem is...
    Vanavond ging het goed, links wel onrustig maar rechts ging zoals vanouds. Ben wel bang dat het weigeren nog wel vaker voor gaat komen en hou er stiekem rekening mee dat het op korte termijn misschien wel over is. Mijn productie loopt ook echt terug.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je onder invloed van het snelle afbouwen en het warme weer toch een productiedip hebt. Is goed op te lossen door eventjes een regelperiode in te lassen: geen flesjes, maar alles aan de borst.
    Bijten met ondertandjes doen ze alleen maar op een moment dat ze niet echt meer drinken anders bijten ze in hun eigen tong. Je kunt ze het ook meestal gewoon afleren.

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Hier ook hetzelfde gehad rond de zes maanden. Toen de ondertanden doorkwamen weigerde zoontje ook de borst. Duurde een dag of twee toen, en daarna wilde hij graag weer. Was tegelijk met de ondertandjes, dus dat was hier de oorzaak.
    Drie weken geleden heeft zoontje ook nog vier!!! dagen de borst geweigerd. Dacht echt dat het helemaal over was, maar ineens wilde hij toch weer...
    Dus geef het nog even de tijd meid! Wie weet pakt hij zo weer de borst. Kan me je gevoel van afgewezen voelen erg goed voorstellen. Had ik ook! Tis nog zo'n gezellig momentje samen!
    Misschien ligt het bij jullie ook aan de tandjes. Enige tip die ik kan geven, is niets dwingen, gewoon blijven aanbieden, relaxed blijven. Wil hij niet, het zij zo. Probeer je het later gewoon weer. Succes!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hee,

Je verhaal klinkt bekend!
    Hier bij 8 maanden een weigeraar door twee doorkomende boventanden. Het aanhappen deed hem echt veel pijn en daardoor beet hij, ik schrok, hij schrok en keerde zich af van de borst en krijsde het uit, vreselijk!
    Heb twee dagen zo gezeten en iedere keer geprobeerd, maar pas na die twee dagen kwam hij opeens 's nachts weer en toen 's avonds weer, de overdagvoeding ging nog niet goed, maar kwam ook weer terug.
    Ik was ook nog lang niet van plan om te stoppen en ik heb er veel aan gedaan om hem terug te krijgen aan de borst.
    Veel huid- op huidcontact maken met je kindje en het blijven proberen hoor, dan komt het echt wel weer goed (hoop ik!;)).

7. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Kan gelukkig melden dat het weer goed gaat! Hij drinkt nu 's ochtends en 's avonds lekker weer bij mama. Wel raar hoor dat hij even niet meer wilde...weet nog steeds niet wat het geweest kan zijn...maar gelukkig is het weer normaal. Ben echt happy!

8. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Fijn dat het weer goed gaat. Hier een dochter van 6 maanden die sinds kort af en toe mijn linker borst weigert. Vanmorgen ook. Ze drinkt altijd 2 borsten en ik was rechts begonnen en de linker wilde ze echt niet meer.
    Nu voed ik altijd in bed 's ochtends (lekker is dat he), dus heb ik haar eerst maar aangekleed en naar beneden gegaan. Daar heb ik het nog eens geprobeerd en toen heeft ze nog 10 minuten links gedronken.
    Ik denk dat het misschien komt omdat ze ook al 2 ondertanden heeft en mij 2 weken terug een paar keer goed hard gebeten heeft, tot bloedende tepels aan toe. :$
    Ik heb haar toen losgehaald en hard 'auw en nee' geroepen. Ze schrok daar wel van en trok een pruillip. Misschien dus een klein borsttrauma;)

Maar je ziet, blijven proberen, dan komt het vanzelf weer goed.

9. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Gewoon Sanne, raar is dat he. Gelukkig dat ze toch nog later wilde drinken. Jeetje; bloedende tepels! Die kan flink bijten dan!

Deel Deze Pagina