Hallo, Ons zoontje is geboren op 2 mei. Na een paar geweldige eerste weken werd hij heel onrustig. Hij ontwikkelde eczeem en kwam heel vaak om de borst voor troost. Gemiddeld kwam hij om de 2 uur en dronk dan een borst. Ik denk dat ik een goede productie heb (kolven gaat goed, andere borst lekt behoorlijk tijdens het voeden en de borst voelt duidelijk leger) De eczeem is behandeld, we zijn bij een osteopaat geweest en ik ben gestopt met melk drinken. Sinds een week hebben we een tevreden baby, hij gaat lekker slapen, ook overdag en is vrolijk en ontwikkeld zich. Lachen en dingen proberen te pakken. Nu mijn vragen. Het is even wennen dat hij niet meer zo vaak om de borst komt, gemiddeld komt hij om de 3 a 4 uur wat volgens mij juist keurig is. Maar hij drink dan maar zo kort en nog steeds maar een borst. Ook smakt hij een beetje tijdens het drinken waardoor hij soms behoorlijke boertjes maakt. Hij heeft wel natte luiers, maar toch voelt het voor mij even gek. Is het normaal dat hij zo kort drinkt, kan het zijn dat hij in korte tijd voldoende binnen krijgt? Vraag 2 ik ben dus gestopt met melk drinken. Gisteren heb ik toch wat gedronken en gisterenavond moest hij erg huilen. Werkt dit zo snel? Dat zou bewijzen dat geen melk drinken goed voor hem is... Alvast bedankt voor het lezen en reageren! Vriendelijke groeten, MamMo
Hoi, Fijn dat jullie weer in een rustiger vaarwater terecht zijn gekomen! Het klinkt alsof het prima gaat. Het is normaal dat kindjes effectiever hun voeding tot zich nemen. Wat je zou kunnen doen aan het smakken en loslaten is even de borst goed drogen met een spuugdoekje en ook zijn kinnetje: soms laten kindjes de melk lopen (als er veel ineens komt bijvoorbeeld) en doordat het nat is glijdt hij steeds los van je borst. Diep aanleggen helpt ook: wanneer je hem in je arm voedt, draai hem dan met zijn billetjes meer rond jouw lichaam. Of voed eens in een andere houding (rugby/biologic nursing) Over melk: ja, dit gaat zo snel. Ik zou even contact opnemen met een diƫtiste, het lijkt mij verstandig dat je zeker tot een half jaar (overleg ook even op het cb) geen melk neemt. Dit dien je dan wel aan te vullen met bijvoorbeeld calcium tabletten en mogelijk vitamine B preparaat. Veel succes, geniet van je mannetjes! Heidi
Bedankt voor je reactie, erg fijn! vandaag bij cb e.a. ook gevestigd gekregen en goed gegroeid. Ik zal een dietist raadplegen!