Baby 3,5 maand drink niet uit fles, welke fles proberen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Skatje, Nov 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    ..en dat is erg lastig omdat hij 1 dag in de week naar het kdv gaat. Daar hebben ze Aventfles. Die heb ik thuis ook. Met een maand of 2 dronk hij daar ook gewoon uit. Hij wil ook geen fopspeentje oid. Op het kdv hebben ze al een ander soort fles/speen gebruikt, met zo'n kersspeen. Daar drinkt hij ook niks uit. Hij doet niet eens moeite om te proberen te sabbelen of zo.

Wie herkent dit en welke fles wilde jullie kids wel drinken? Ik zie het namelijk niet zitten om tig flessen aan te gaan schaffen.

Ik zag in de Wij van deze maand deze staan: Flesvoeding

Heeft iemand daar ervaring mee?

2. krabbeke

krabbeke Actief lid

Jun 30, 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het probleem! Mijn zoontje is 2,5 maand en drinkt (sinds 2 weken) ook niet meer (goed) uit een fles. Nooit geen probleem geweest, dronk altijd prima zijn flessen leeg en nu wil meneer niet meer. We gebruiken de calma speen van medela omdat de bijv de avent veel te snel gaat voor hem. Nu zijn we van de week elke dag aan het oefenen met kleine beetjes en daarna gewoon de borst. Nu moet wel mijn man de fles geven want bij mij doet hij het helemaal niet meer. Ik wil van de week de breastflow gaan proberen, misschien dat dat beter gaat.

Ik weet niet welke fles je bedoelt uit je link?

3. krabbeke

krabbeke Actief lid

Jun 30, 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    ter aanvulling: hij vind zijn fopspeen wel helemaal geweldig!

4. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Oh ik bedoel de fles van Chicco. Even via mijn link op merk selecteren.

Maar jouw zoontje probeert het wel dan? Ik weet niet of de speen te snel gaat want hij pakt hem dus niet eens. Gaat alleen maar erop zitten kauwen en eruit duwen met zijn tong. :(

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis

ik zag die chicco ook mischien wel een optie?

6. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ja denk dat ik die ga proberen. Drinkt yinthe al wel uit een fles of nog niet geprobeerd?

7. jolanthe

jolanthe Lid

Feb 3, 2007
    48
    0
    6
    Onze jongste heeft tot ze 8 maanden was alle flessen geweigerd en is uiteindelijk (na echt van alles te hebben geprobeerd) de Breastflowfles gaan accepteren. Dit is tot nu toe trouwens nog steeds de enige fles waar ze uit drinkt en ze is nu 13 maanden! Ze zijn via internet te bestellen of ook bij sommige thuiszorgwinkels te krijgen.
    Succes!

8. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

Feb 6, 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Probeer eens een fles met dental-speen !!
    Van difrax hebben ze die geloof ik.
    Daar dronk mijn dochtertje wel uit,al die andere flessen vond ze niks.

Succes !!

9. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter drinkt vanaf wk 7 uit een breastflow, en sinds 3 wkn weigert ze alles. Neemt wel de fopspeen...
    Wij zijn op lepelen over gegaan. Ze haalt het eind van de dag wel weer in bij mij. Het is niet dat ze het niet kan, het is bewust weigeren. staan ook artikelen van op internet bij 3-4 mnd en bij 9 mnd geloof ik dat ze gaan weigeren ivm bewuswording.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier de tommee tippee. Werkt goed. De aventfles heeft een lange speen en de tt een korte. Dat was hier het succes.

11. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ok dan! Dan zal het misschien een fase zijn. Gaan die fases over of drinken de kindjes die dat doen gewoon nooit meer uit een fles? Stond dat er toevallig bij?

12. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn dochter heeft ook die grappen uitgehaald. Ik was dan ook heel bang om weer te gaan werken. Maar wat blijkt (in ons geval): uiteindelijk drinkt ze wel! Ik ben nu twee weken weer gaan werken en ze drinkt inmiddels wel weeruit de fles... Terwijl zij echt een enorme flesweigeraarster was ;)
    Wij gebruiken de medela-flessen met de gewone medela spenen. De tommytippienogwat hebben we ook geprobeerd. Daar is mijn dochter niet zo'n fan van. Ik hoop dat jouw kindje snel weer uit de fles gaat drinken want ik weet wat voor stress het kan opleveren.

13. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Mijn dochter wil van alle flessen alleen uit de tommee tippie drinken..en ook alleen als de speen warm is.
    Succes!

14. krabbeke

krabbeke Actief lid

Jun 30, 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow die fles, die heb ik ook in de wij zien staan. Ik heb er verder geen ervaring mee. Vandaag heeft mijn zoontje weer een klein flesje gehad (40cc) en deze is zonder problemen op gegaan. Het is wel zo dat hij in het begin de speen ook niet pakt, speelt er een beetje mee, duwt de fles weg met zijn handjes en vind alles om zich heen veel interessanter ;) Mijn man heeft even zijn best moeten doen om hem bij de les te houden en toen dronk hij in een keer de fles leeg.

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Die chicco fles lijkt heel erg op de Tommee Tippee. Wij zijn begonnen met de Medela Calma speen en dat ging goed, maar toen we niet meer met regelmaat oefenden (we wisten niet dat je moest blijven oefenen, we dachten; ze doet het, dus ze kan het :)) verleerde ze het drinken met de calma speen.

Wij zijn verder gegaan met de Tommee Tippee en die gebruik ik nu nog steeds. Eerst de kleine fles, nu de grote (240 ml). Onze dochter drinkt er goed uit en nu slurpt ze met de papspeen de laatste voeding ook goed naar binnen. Ik heb met de TT ook geen borstverwarring gehad, ze drinkt nog steeds bij mij en uit de fles en doet dat goed :)

Share This Page