Borstweigeren met 7 maanden.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nynke, May 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Zoals de titel al zegt: Marijn weigerd de borst. S'nachts wil het nog redelijk maar verder............ Hij hapt gretig en begint vol enthousiastme te drinken maar na 2 minuten wil hij niet meer. Een tsr heb ik wel dat voel ik, ook als ik de neusspray gebruik drinkt hij niet.
    Hij lijkt prima tevreden met zijn twee minuten drinken en dat zo'n 4 keer per dag. Alleen mijn borsten zijn er minder blij mee en ik krijg nu een overschot aan bv in de vriezer.
    Ik ben al gestopt met water en bijvoeding voor een paar dagen maar dat maakt niet dat hij meer gaat drinken. Als ik kolf en het met de fles geef drinkt hij niet meer dan 100 ml en dan ook nog alleen als ik er niet ben. Ik wil heel graag door gaan met de bv maar als het elke keer zo'n gevecht is.........
    Kolven en dan met de fles geven is ook een optie maar wel lastig te realiseren met 3 kids.

Iemand tips?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hoe vaak drink hij 's nachts ? Hoe zijn zijn luiers ? Het kan n.m. best zijn dat hij 's nachts en overdag bij zijn korte drinkmomenten genoeg binnenkrijgt.

Mijn zoontje doet dat ook wel eens een paar dagen maar 3 á 4 keer per dag drinken. Ik denk dan ook altijd dat het einde nabij is. Maar een paar dagen later drinkt hij weer vaker :rolleyes:

3. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Luiers zijn goed en hij komt maar 1 keer s'nachts. Eigenlijk mag ik dus helemaal niet klagen. :oops: Hij is prima tevreden en huilt niet en slaapt prima. Dus waarom maak ik me druk? Omdat ik zo bang ben dat het straks helemaal is afgelopen. Ik geniet zo van de bv dat ik nog lang niet wil stoppen en als hij dan zo weinig gaat drinken en wel geniet van sperciebonen(ala rapley) ben ik bang dat hij geen mama melk meer wil.

4. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Lieve Nynke,

Maak je niet druk, jullie doen het zo te lezen prima! ik snap je onzekerheid en angst, Lieve heeft ook meerdere periode's gehad dat ze slecht dronk of helemaal weigerde. Zolang z'n plasluiers goed zijn hoef jij je echter geen zorgen te maken en krijgt hij waarschijnlijk veel meer binnen dan jij denkt. Hoe ouder kindjes worden hoe sneller/effectiever ze ook gaan drinken. Tenzij ze aan de borst in slaap valt zijn we hier over het algemeen ook met 5 a 10 minuten hooguit klaar. Ben er ook van overtuigd dat dit een periode is, en hij straks weer lekker op het gemak zal drinken. Denk wel dat hij ook al drinkt hij langer dan nu hij nog steeds snel klaar zal zijn, want dat is hier in ieder geval wel het geval geweest. Maar alle kindjes zijn niet hetzelfde ;) Komt heus goed hoor Nynke!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Komt echt weer goed hoor.
    Maar ook ik maak me er nog wel eens druk over ;)

6. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Tja dat blijft he! Ach, dat houd ons scherp denk ik maar ;)

7. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz heeft dit ook gehad met ruim 7 maanden, tot vorige week wilde hij ook amper aan de borst.
    Heb me dus ook een ongeluk gekolfd, maar ook hij wilde niet veel maar dan 100 cc.
    Nu begint het er weer meer op te lijken, alhoewel hij vanochtend weer zo'n rare bui had.
    Gekolfd dus maar weer, want meneer gaat ook niet slapen dan.
    (Is de vacuumtrekker kapot, dus moet het ook nog eens enkelzijdig doen, snik. Heb maar gauw een nieuwe besteld)

Succes, het gaat heus weer over!

Share This Page