Kevin weigert sinds 2 dagen de borst. Hij heeft ontzettend last van een doorkomende kies. Drie dagen geleden ging hij ook raar drinken 's avonds. Heel gek zuigen, elke keer zijn mond weer open na elke zuig. Pas toen de tsr kwam, bleef hij het vacuüm houden. De dag erop alle voedingen geweigerd behalve de middagvoeding. Gisteren wilde hij alleen 's ochtends maar. Hij at ook slecht, maar sinds vandaag gaat het weer beter. Ik had dan ook goede hoop voor de avondvoeding. Maar helaas, hij deinst echt achteruit als ik hem wil aanleggen. Ook een fles afgekolfde melk wil hij niet. Ik geef hem nu de melk in een tuitbeker zonder ventiel, dan hoeft hij niet te zuigen (dat doet kennelijk pijn) en dan 'giet' ik het zo naar binnen. Even ging zijn mondje even naar de tepel, maar hij bedacht zich snel. Ik weet dat dwingen geen zin heeft, dus ik laat hem ongedwongen spelen op mijn schoot als ik een ontbloot bovenlijf heb. Hij speelt dan rustig en slaat op mijn borsten, maar zodra ik hem in de borstvoedingshouding heb, draait hij door op zijn buik en duikt hij met zijn hoofd in mijn oksel. Frustrerend hoor... :x Ik weet bijna zeker dat het door die kies komt, maar toch is er toch een ongerust stemmetje die fluistert 'wat als hij gewoon niet meer wil?'. Volgens de lk is het een fase.... kinderen die afbouwen doen dat meestal geleidelijk en niet zo abrupt. Kevin dronk tot 3 dagen geleden nog 4 of 5 flinke voedingen. Hij prefereerde borstvoeding zelfs boven zijn vaste voeding. Imand ervaring hiermee? Hoe lang duurde deze fase?
Geen echte ervaring hiermee ... al heeft Mirre wel periode's gehad dat ze nauwelijks dronk. Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, maar ik zou maar vertrouwen in wat de LK tegen je heeft gezegd. En zeker Kevin ... die is zo dol op lekkere mamamelk vers van de pers ... komt vanzelf weer goed! Knuf voor jou in ieder geval!
Geen idee meid! Heel veel sterkte en een knuffel! Hoop dat ie snel weer lekker drinkt! Wel goed dat je je lk al om hulp gevraagd hebt.
Ik denk ook dat je op de LK moet vertrouwen en dat het een fase is én dat het aan de kies ligt. Dit heb ik vaker gehoord hoor. Kan me voorstellen dat je er een beetje onzeker over wordt, naar probeer je niet te druk te maken. Ik hoop dat hij snel weer bij je gaat drinken!
Ik heb helaas geen positief verhaal voor je. Mijn oudste weigerde abrupt de borst met precies 9 maanden, ik heb nog twee weken gekolfd maar hem niet meer aan de borst gekregen helaas Maar ik heb wel verhalen gehoord waar het toch wel weer gelukt is, en dat was dan meestal omdat ze weigerden vanwege pijn (doorkomende tandjes, oorpijn)
Ik vrees dat het hier ook niet meer gaat lukken. Ik was ervan overtuigd dat hij geleidelijk zijn interesse zou verliezen, maar nu hoor ik van mijn zus dat dit bij haar 2 dochters precies zo ging (13 en 14 maanden). Mijn productie holt - ondanks het kolven - aardig achteruit. Misschien dat ik voor het eerst ongesteld ga worden. Ik bied hem nu zo'n 6 keer per dag de borst aan. Geen geborstworstel, zodra hij zijn hoofd omdraait dan stop ik. En dan geef ik gekolfde melk in een tuitbeker. Ik weet niet hoe lang ik dit ga doen, maar wil dit nog minimaal 2 weken doen. Hopelijk gaat hij alsnog drinken en anders moet ik me er denk ik bij neer gaan leggen.
Ik ga een weekje op vakantie en hopelijk heb ik daarna weer goed nieuws. Maar eigenlijk denk ik dat hij er klaar mee is. Ik blijf nog even aanbieden en doorkolven en kijk hoe lang ik daar nog zin in heb. Hij is het jaar voorbij, dus in principe hebben we er een mooie tijd van kunnen genieten....