Sinds een week of anderhalf begint Wendy als ze moet poepen te persen als of ze een stevige grote drol eruit moet krijgen. Maar ze krijgt borstvoeding. Dus het zijn maar spuitluiers. Ook is het sinds die tijd elke luier raak met de ontlasting (voor die tijd maar 1 of 2 x p dag) en de helft vd tijd is ze door gelekt (ondanks dat ik meteen als ik zoiets heb van ok ze is klaar, dr verschoon) Het vervelende van dit verhaal is dat ze nu ook stelselmatig als ik haar aanleg na 2 minuten begint te persen alsof haar leven er vanaf hangt. Met als gevolg dat ze de borst los laat en zo hard perst dat ze vuur rood ziet. Tussen t persen door naar mn tepel hapt om die dan haast weer meteen los te laten. Dit maakt de voedingen ERG rommelig want ik kan zo niet meer zeggen of ze nu genoeg gedronken heeft voor mijn gevoel of niet. Sowieso houd de melk er mee op als ze niet door blijft drinken en als ze al n deel binnen heeft heeft ze niet meer genoeg drang om te drinken om die borst weer zo te stimuleren dat t weer op gang komt. En als ze dan na n minuut of 30 weer begint te huilen is het maar gokken wat er dan is. Heeft ze dus niet genoeg gedronken en wil ze dus weer aan de borst? Of is er wat anders... Ook maak ik me hier door druk over mn BV. Het loopt terug heb ik het idee. En ben bang dat dat hier door komt.... ze drinkt immers die borst niet helemaal leeg. S'avonds heb ik nu al bijna niks meer voor de laatste voeding. Ik kolfde al elke dag af rond 12 uur (is n beetje in t slop geraakt door n weekendje weg waar bij haar tijden ineens veranderde en ik even niet meer wist hoe en waar en vooral wanneer ik weer moest voeden) om de avond voeding wat bij te geven zodat ze voldoende had. Maar dat hoefde eerst maar 20 cc te zijn. We zitten nu onderhand op de 50 cc en nog leek ze niet genoeg te hebben gister avond Herkent iemand dit? Tips, trucks, info voor de melk opbrengst en misschien hoe ik die kleine meid zover krijg om toch die borst weer echt leeg te drinken. Want dat gebeurt nu dus niet Ze is trouwens ook ineens van om de 3 uur naar om de 4 uur voeding gegaan sinds gister. Tenminste gister was dat zo...en vanmorgen ook.
Heb je zelf misschien kruidig gegeten of een kool als groente ( boerenkool, bloemkool ed.) dat is moeilijk verteerbaar voor die kleintjes en kunnen ze echt last van hebben. Ook van venkelthee kunnen ze last hebben, ik weet niet of je dat drinkt. dat helpt wel tegen darmkrampjes maar verstopt de boel ook weer. Is haar ontlasting ook een andere kleur of is ie mosterd geel? Op zich is het niet raar dat je 's avonds minder voeding hebt en ook niet alarmerend. Ik vind zelf 4 uur tussen de voedingen te weinig met 5 weken. Probeer haar de komende tijd wat vaker aan te leggen om de twee a drie uur, dat krikt je productie zeker op. Ook na elke voeding even nakolven, kan je gelijk een voorraadje opbouwen.
Beste Wilma, hè, wat vervelend dat het nu zo loopt. Een troost: over het algemeen zijn dit fases waar je kindje doorheen gaat. (lees: het gaat over ) Maar dat maakt het niet minder vervelend, hoor! Ik weet ook even niet wat handig. Maar als ik jou was zou ik je vraag even stellen op www.borstvoedingsforum.nl, omdat daar ook lactactiekundigen meelezen; wellicht herkennen zijn een dergelijke situatie en kunnen ze je gericht adviseren. Succes!
Door het zuigen/drinken gaan de darmpjes werken dus dat is vaker het moment dat er een luier gevuld wordt. Maar zulke krampjes en waterdunne ontlasting zijn niet normaal. Misschien is ze overgevoelig voor iets wat jij eet? Bijvoorbeeld koemelkproducten zijn berucht, en vergis je niet dat zit óveral in.
Zielig hoor, mijn zoontje heeft het de laatste dagen dat hij ook zo perst wanneer hij drinkt.. ik heb denk ik iets te kruidig gegeten waardoor het zou komen. Wat ook goed helpt tegen krampjes is zelf Rooibosthee drinken.. is ook goed voor haar ontlasting