Afbouwen bv ivm medicatie

Discussion in 'Voeding' started by Duveldraakje22, Jun 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb sinds een aantal dagen ontzettende last van migraine aanvallen (dit komt door mn spierziekte) en paracetamol werkt gewoon niet. Ibuprofen wel, maar dat durf ik niet in te nemen ivm bv. Nu ben ik vanochtend bij het cb geweest en daar zeiden ze dat ik gewoon kon afbouwen. Ik moest beginnen met de voeding van 5 uur, dan krijgt Anouk een flesje, en ik mocht dan niet kolven. Dit moet ik een week doen en dan moet er een andere voeding vanaf. Bijvoorbeeld de nachtvoeding. Deze moet ik dan vervangen door een flesje.
    Maar nu is mn vraag als ik medicijnen ga nemen dan mag Anouk natuurlijk niet meer aan de borst en moet ik ineens overstappen naar KV.
    Dan moet ik nog wel kolven om borstontsteking te voorkomen.
    Kan ik Anouk nu ook gewoon de afgekolfde BV geven in een flesje en daarnaast dan KV?

Liefs,
    Duveldraakje

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ibuprofen mag wel gewoon met bv hoor... kan helemaal geen kwaad en wordt zelfs regelmatig voorgeschreven bij een verstopt melkkanaaltje of borstontsteking dus om die reden stoppen is echt niet nodig...

dus ook wat je kolft kan je gewoon aan je kind geven, ongeacht of je ibuprofen gebruikt.

3. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Ja ik had het inderdaad gelezen. Maar dit zijn niet mijn normale medicijnen voor migraine. Die heten maxalt en die mogen echt niet met bv. Ze krijgt nu kv op het moment en vanavond weer bv. Ik ga het nu wel afbouwen ook vanwege de spuiten die ik binnenkort zal krijgen. Dan kan ik er beter nu mee beginnen, dan ineens stoppen.

Liefs,
    Duveldraakje

4. Zeeuwsmeisje

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik wil echt niet wijsneuzerig doen maar zelfs Maxalt kan vaak toch gebruik worden met bv maar dan zul je op een hele goede arts moeten hebben die daar aan mee wil werken of een lactatiekundige moeten hebben... wel altijd in overleg.

maar ik denk dat je gewoon zoweizo langzaam wil afbouwen maar kon het niet laten het ff melden. Goed dat ze in ieder geval 3 weken bv heeft gehad!

5. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Ze krijgt nu sowieso (ff topic in lounge aanhoudend) bv tot volgende week. Ik moet nu echt wel gaan afbouwen want ik krijg binnenkort botoxspuiten in mn nek en dan is bv echt taboe. Maakt niet uit hoor, ik snap wel wat je bedoeld.

Liefs,
    Duveldraakje

6. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb toen ik direct met bv ging stoppen 2 tabletjes gehad. Ik weet ff de naam niet meer. Maar mijn produktie was met 5 dagen helemaal weg. Ik had het echt niet nog op kunnen brengen om weken af te kolven hoor. Van die tabletten ben ik 1 dag misselijk geweest maar daarna was het helemaal over.
    Ik geloof dat ze Dostinex heten.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Omdat ik mogelijk ook botoxspuiten moet in de toekomst heb ik daarover contact gehad met een lactatiekundige. Zij heeft het voor me nagezocht en botoxinjectie's zijn geen probleem bij borstvoeding. Ook ibuprofen kun je slikken bij bv. Maxalt weet ik niet of dat kan bij bv.

En kv en bv kun je wel combineren. Hoe precies weet ik niet.

8. Zeeuwsmeisje

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dostinex zou ik zelf niet al te gauw gebruiken hoor... schijnt niet echt gezond te zijn en veel artsen schrijven ze alleen maar voor in noodsituaties, als het kind bijv. is overleden voor-tijdens of na de bevalling.

9. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Waar krijg jij de botoxspuiten dan? Ik krijg ze namelijk in mn nek en volgens de neuroloog mag ik dan geen bv meer geven. Ik durf het risico ook niet te lopen. Ik ben nu al aan t afbouwen en mn meisje krijgt nu al volledige kv. Dit ook in overleg met het cb.

Liefs,
    Duveldraakje

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik krijg het in een spier.
    Maar volgens mij maakt het niet uit waar je ze krijgt. Althans mijn lactatiekundige heeft daar niet naar gevraagd.

11. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Ik had het opgezocht op internet en dit stond er: Botox®: Borstvoeding
    Tijdens gebruik van dit middel geen borstvoeding geven (tenzij de arts anders voorschrijft).
    Ik neem dus het zekere voor het onzekere!

Liefs,
    Duveldraakje

12. robentes

robentes Actief lid

Oct 25, 2006
    109
    0
    16
    T'is toch weer niet te geloven. Niets tegen jou hoor, Duveldraakje. Uit je woorden maak ik op dat je het niet erg vind te stoppen met de Borstvoeding. Dat is je eigen keuze en je goed recht.
    Maar het is toch niet normaal dat een CB adviseert dat je gewoon kan afbouwen! Ze zouden verder moeten kijken, lactatiekundige inschakelijn bijvoorbeeld. Er zijn zoveel medicijnen die je gewoon kan gebruiken tijdens de BV, dan zit er heus ook wat voor jouw situatie tussen. Er zou juist bij de CB's meer motiverende houding moeten zijn wb. Borstvoeding, er stoppen al zoveel mensen onnodig en te snel.

Ik snap echt wel als er mensen zijn die overstappen naar KV, als ze daar goed over hebben gedacht en er grote problemen zijn. Maar een advies als deze van een consultatiebureau vind ik niet normaal.

Share This Page