Borstweigerende baby en verstopt melkkanaaltje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ffion, 26 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik blijf topics openen ineens, sorry!

    Maar goed, mijn baby weigert dus nog steeds de borst. Ik kolf dus. Vanmorgen zat mijn linkerborst erg vol. Ik had niet echt de rust om goed te kolven en in de loop van de ochtend heeft zich een harde plek in mijn borst ontwikkeld die ook een beetje rood is. Helaas lukt het me maar niet om die plek weg te krijgen. Onder de douche, warm compres, masseren tijdens het kolven -> het helpt allemaal niet.

    Wat ook niet helpt is dat de plek precies onder mijn borstschild zit en ik er dus niet echt druk op kan zetten tijdens het kolven.

    Ik ga straks nog een keer douchen en proberen om die plek weg te krijgen, maar heeft iemand anders nog een supergoede tip voor mij?

    Mijn dank is bij voorbaat groot!
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Gecontroleerd of er geen melkblaar zit?

    En eventueel met je handen kolven (onder de douche als t toch al lekker warm is)
     
    Ffion vindt dit leuk.
  3. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik zie zo geen melkblaar, maar kan ik dat ook op een andere manier controleren?

    Handmatig kolven onder de douche heb ik vanmorgen gedaan, maar had niet het gewenst effect. Ik ga het straks nog een keer proberen onder de douche.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Misschien zo slapend aanleggen nog eens proberen.

    Vibrator of elektrische tandenborstel laten trillen op de plek wil nog wel eens helpen om het los te krijgen.
     
  5. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Heb ik al geprobeerd. Hij wil gewoon echt niet. Hoe is het mogelijk hè, dat een baby van 10 maanden zó kan blijven weigeren. Echt vreselijk balen.

    Elektrische tandenborstel ga ik proberen. Dank!
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ja heel vreemd. Al hoor je het wel vaker natuurlijk.
    https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/219-borstweigeren-oudere-baby
    Ik plaats deze nog even, al heb ik volgens mij alle tips hieruit al genoemd helaas.
     

Deel Deze Pagina