Maandag middag is ons zoontje geboren en hij drinkt super aan de borst. Sinds gister heb ik ontzettend last van stuwing en hij kan de borst lang niet leeg drinken, laat staan twee Nu weet ik alleen even niet meer wat handig is, steeds om en om een borst aanbieden? Dan drinkt hij in ieder geval de pijnlijkste spanning er af. Of is iets anders handiger?
Hoi Goldsword, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Kijk eens op deze link https://www.borstvoeding.com/problemen/stuwing/melk.html Er staat vrij gedetailleerde informatie en tips op!
Om de beurt aanbieden, dat sowieso. Als je extra gaat kolven om de druk eraf te halen oid dan word de stuwing nog erger. Dat werd in het begin tegen mij gezegd met gevolg dat ik enorm overproductie had en zowat uit elkaar plofte. dus om en om aanbieden en je kindje alles laten regelen. Je kindje zal vanzelf je borst los laten als hij klaar is. Je kan de ander nog aanbieden als 'toetje'. En natuurlijk van harte gefeliciteerd!
Hier hielpen koude compressen in beha direct na de voeding (bevroren maandverbandje) en gekneusde kool bladeren. Ik deed aan blokvoeden en een borst per keer. Maar vraag het anders ook aan je verloskundige. Succes
Door ziekenhuis verblijf heb ik al aardig wat gekolfd. Ik bood dan de ene borst aan en kolfde de ander, daardoor is het nu lastig om in een keer helemaal niet meer te kolven. Probeer het nu bij 1x per dag te houden, dan kolf ik ze helemaal leeg om ontstekingen te voorkomen (heb echt te veel melk, hij drinkt het lang niet op, nog niet 1 van beiden). Verder bied ik bij elk smak geluid e borst aan, om en om, om de druk eraf te halen. Maar weet eigenlijk niet of ik het zo goed aanpak.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Vervelend hè die stuwing. Dit hieronder is ook hoe ik het zie. Probeer het kolven af te bouwen zo stimuleer je nog meer overproductie.
Proficiat! Ik had ook heel erge stuwing. Zeker niet afkolven of extra aanleggen. Dan ga je nog meer produceren en dus nog meer stuwing krijgen... Je lichaam is zich aan t aanpassen. Ik heb dit ook enkele dagen heel erg gehad. Wat k wel deed was voor een voeding onder warme douche gaan en men borsten begonnen automatisch te lekken. K wreef dan de harde vlekken weg uit mn borsten zodat er veel minder druk op zat en zij aangenamer kon drinken! Ik heb toen ook 3dagen 1borst per voeding gegeven. Nadien gaf ze zelf aan terug meer te willen en vanaf dan krijgt ze terug 2borsten (ze is nu 4weken)