Borstweigering na fles...

Discussion in 'Borstvoeding' started by kimmy84, Dec 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmy84

kimmy84 Lid

Mar 8, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help ik ben zwaar gefrustreerd en verdrietig aan het raken. Ik werk sinds afgelopen week weer en mijn zoontje van bijna 12 weken krijgt nu 3 dagen een flesje van pappa, dit waren er afgelopen week steeds 2. Eerst met een te grote speen maar nu met de avent natural eerste speentje. Nu heeft hij vrijdag ook gelogeerd en dus 24 u flesjes gehad. Vanaf dat moment is het drama om hem borstvoeding te geven! Baal er nu zo gigantisch van want het liep net allemaal zo lekker....

Heb gisteren om 13u er niks in gekregen, om 15u wel wat, toen om 19u lopend een flinke hoeveelheid erin gekregen toen dronk hij rustig gelukkig. Om 22,30 een droomvoeding wat perfect ging, ook de nachtvoeding om 3u geen problemen gehad. Maar vanmorgen was het weer vechten... Ook net om 10.30 weer drama, lopend ging even goed, maar dat hou ik zelf ook niet vol. Liggend uiteindelijk weer goed gedronken. Maar dit is zo slopend voor mij!

Iemand tips of ervaring hiermee?

Weet in ieder geval zeker dat hij max 2 flessen krijgt en verder borstvoeding!

2. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Moeilijk zeker omdat je de flesjes niet uit kunt stellen omdat je gaat werken.
    Je zou de flessen kunne vervangen doormiddel van fingerfeeding maar dit is wel iets wat je andere mensen moet leren dan?
    Mijn ventje heeft ook een tijdje geweigerd maar ik had de mogelijkheid om de flessen te laten liggen en kon dus lekker doorzetten met gewoon live voeden. En toen hij te weinig dronk, deed ik hem altijd voeden als hij sliep... Dat was het enigste wat werkte bij ons. Dat heeft toen 2 dagen geduurd denk ik en toen dronk hij weer als vanouds en de fles ging ook weer goed.

Wel gaf een Lactatiedeskundige de tip om in bad te voeden, in de hoop dat hij zich geborgen voelde door het warme water en jou lichaam en dat hij dan weer als "vanouds" ging drinken. Dit heb ik niet geprobeerd omdat het voeden in zijn slaap goed ging.. Maar misschien een tip? Verder kan ik je niet echt verder helpen.

3. kimmy84

kimmy84 Lid

Mar 8, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor het meedenken! In zn slaap gaat erg goed nu en lopend ging gisteren ook goed. HOpelijk vandaag ook weer eens zittend voedden beter voor mn rug en schouders!

In bad is helaas geen optie, we hebben geen bad :(

Ga op mn werk proberen naar huis te gaan als dat lukt, iedere fles minder is meegenomen!

Share This Page