hoe vaak kolven per dag?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Woezel 25, Dec 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter is nu 3 weken oud. Ik geef volledig borstvoeding, 7 keer per 24 uur. Dit gaat erg goed. Ze is na de voedingen erg tevreden, slaapt goed, plast goed etc.
    Nu ben ik rustig begonnen met afkolven om een voorraadje aan te leggen voor alls ik er een keertje niet ben om haar te voeden. Maar nu is mijn vraag hoe vaak ik per dag mag kolven. Ze drinkt elke voeding aan beide borsten zo'n 20 min per borst dus de borst waaraan ze niet drinkt afkolven kan niet want ze drinkt alles op...
    Ik heb nu vanochtend voor het eerst gekolft tussen 2 voedingen in. Dat ging eigenlijk erg goed, voor de eerste keer kreeg ik er 40 ml uit. Niet verkeerd voor de 1e keer dacht ik toch?

Maar hoe vaak op een dag mag ik afkolven naast de volledige borstvoeding?

Alvast bedankt,

Groetjes!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Probeer maar een beetje uit. Als je 'te' vaak kolft ga je misschien 'te' veel produceren. aan de ander kant: als ze 2 borsten per voeding leeg drinkt heb jij dus niet 'te' veel en mag het rustig ietsje meer zijn.
    Je kunt eigenlijk nooit teveel kolven want hoe hoger de productie in het begin is des te beter voor op de lange duur.

Ik hou me in het midden: kolf ongeveer 2 keer per dag wat extra, dan zit je sowieso goed.

vr gr
    linda

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oke, bedankt voor je antwoord!

Groetjes